حوالی تعاون

۱۳۹۴/۰۹/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۴۸۴۲

واکنش تعاونگران به مفاد برنامه ششم

رییس اتاق تعاون ایران با انتقاد از مغفول ماندن بخش تعاون در برنامه ششم توسعه، گفت: سند توسعه تعاون به زودی در دولت تصویب می‌شود.

بهمن عبدالهی با بیان اینکه تعاونگران بدون انتفاع مالی به نظام متعهد هستند بر لزوم مقررات‌زدایی در بخش تعاون تاکید کرد و گفت: احکام دایمی برنامه‌ها که دولت لایحه آن را به مجلس داده، برای این بخش موفقیت‌هایی را در پی خواهد داشت.

رییس اتاق تعاون ایران اظهارداشت: موضوع هیات مقررات‌زدایی به‌عنوان یکی از موضوعات حائز اهمیت مورد تاکید است و باید از نظر روسای اتحادیه‌ها در این زمینه استفاده کنیم.

آنچه باعث شده ما در کنار روسای اتحادیه‌ها جمع شویم، این است که نسبت به نظام و کشور احساس تعهد می‌کنیم و اگر کوتاهی کنیم به این کشور و نظام خیانت کرده‌ایم؛ بنابراین هدف انتفاع مالی برای افرادی که در این بخش فعالند وجود ندارد بلکه همه برای این بخش انجام وظیفه می‌کنیم. عبدالهی درخصوص احکام دایمی برنامه‌ها که دولت لایحه آن را به مجلس داده است، افزود: این احکام دربردارنده نکات مهمی به‌نفع بخش تعاون است و احکامی که به‌عنوان احکام دایمی استخراج شده موفقیت‌هایی را برای تعاون خواهد داشت.

وی درباره برنامه ششم توسعه و برنامه بودجه سال بعد اظهارداشت: با وجود اینکه نمایندگان بخش تعاون در شوراهای ۳۱گانه برنامه ششم توسعه حضور داشتند، اما بخش تعاون در برنامه ششم مغفول مانده است. رییس اتاق تعاون ایران با تاکید بر اینکه موضوعات مربوط به تعاون که در جلسات با دولتی‌ها مطرح می‌شود، در دولت و مجلس پیگیری شود، اعلام کرد: قصد داریم از فراکسیون تعاون مجلس برای بررسی موضوعات مرتبط با بخش تعاون در برنامه ششم، در اتاق تعاون دعوت کنیم.

عبدالهی با بیان اینکه برنامه سند توسعه تعاون در دولت به زودی تصویب می‌شود، تاکید کرد: این برنامه می‌تواند موفقیت‌ها و نتایج خوبی برای بخش تعاون در پی داشته باشد.


رشد 40درصدی نمایشگاه توانمندی‌های تعاون

دبیر اتاق تعاون خوزستان استقبال از پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های بخش تعاون این استان را بسیار رضایتبخش اعلام کرد.

مرتضی رخیصی با بیان مطلب فوق افزود: پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های بخش تعاون در استان خوزستان میزبان تعاونگران چند استان ازجمله کرمان، اصفهان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد و همدان بوده است که با معرفی توانمندی‌های استان خود در بخش تعاون، به معرفی این بخش کمک شایانی کردند.

تعاونگران در این نمایشگاه محصولات و تولیدات خود ازجمله صنایع دستی، مبلمان و مواد غذایی را به معرض نمایش و فروش گذاشتند.

فروش محصولات در این نمایشگاه که پنجمین سال برگزاری خود را پشت سر گذاشته است، نسبت به سال گذشته با افزایش 40درصدی روبه‌رو شده است.

وی اهداف برگزاری این نمایشگاه را معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش تعاون و تقویت شرکت‌های تعاونی ذکر کرد. این نمایشگاه به علت تبلیغاتی که پیش از این انجام شده بود، شناخته شد و با استقبال خوبی مواجه شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر