شاخص حاکمیت شرکتی اجرایی می‌شود

۱۳۹۳/۰۹/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۶۴۴

مدیرعامل شرکت بورس گفت: برای طراحی شاخص حاکمیت شرکتی، شرکت‌های حاضر در بورس اوراق بهادار براساس معیارهای حاکمیت شرکتی رتبه‌بندی و به سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال شده‌اند و انتظار می‌رود به‌زودی مراحل کار نهایی شود.

به گزارش سنا، حسن قالیباف اصل افزود: به این منظور هر شرکت بورسی براساس چک‌لیست، یک نمره حاکمیت شرکتی دریافت کرده است. از سوی دیگر باتوجه به هماهنگی‌های به‌عمل آمده میان معاونت توسعه شرکت بورس و شرکت فناوری مقرر شد شاخصی برای 30شرکت بالاتر هم طراحی شود. وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای اعلام نمره شرکت‌ها انجام شده است.

قالیباف‌اصل تصریح کرد: مطالعات در این زمینه نشان می‌دهد که این شاخص در بازارهای سرمایه عملکرد بهتری از شاخص عادی داشته و سهام آن با قیمت بالاتری در بازار خرید و فروش می‌شود و امیدواریم این شاخص در بازار سرمایه ایران نیز اجرایی شود. مدیرعامل شرکت بورس و اوراق بهادار با اشاره به رشد صدور کدهای معاملاتی در سال جاری گفت: سال گذشته در 6 ماهه نخست سال 100هزار کد معاملاتی جدید صادر شد اما امسال بالغ بر 110هزار کد صادر شده است. قالیباف‌اصل با اشاره به اینکه تعداد کدهایی که صادر می‌شود، نشان‌دهنده ورود افراد جدید به بازار سرمایه است، تصریح کرد: این افراد بالقوه می‌توانند در بازار معامله کنند در نتیجه صدور کد معاملاتی در بازار سرمایه نشان‌دهنده این است که افراد تازه‌وارد جزو پتانسیل‌های معاملاتی بازار سرمایه هستند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر