سهامداران از تحلیل بنیادی استفاده کنند

۱۳۹۳/۰۹/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۶۴۳

یک کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه سهامداران نسبت به اخبار سیاسی بیش از اندازه واکنش نشان می‌دهند، گفت: این رفتار غیرمنطقی و هیجانی برای سرمایه‌گذاران حقیقی یا حقوقی منطقی فرصت خرید و جذابیت ایجاد می‌کند.

به گزارش فارس، علیرضا عسگری مارانی با اشاره به اینکه سهامداران بیش از حد نسبت به اخبار سیاسی واکنش نشان می‌دهند، گفت: این اخبار بدون آنکه فیلتر یا تصفیه شوند، در بازار مورد استفاده قرار می‌گیرند و این رفتار درنهایت به زیان سهامداران هیجانی است. این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه سهامداران در بازار دارایی‌هایی را می‌فروشند که ارتباطی به اخبار مربوط به کاهش قیمت در بازارهای جهانی همانند نفت ندارد، تصریح کرد: صنعت تراکتورسازی وابسته به صنایع کشاورزی در کنار صنعت برق با وجود کاهش قیمت‌های پیاپی در بازار پرپتانسیل‌ترین صنایع هستند.

عسگری در مورد رفتار هیجانی سهامداران توصیه کرد: واکنش بیش‌ از اندازه به اخبار سیاسی با وجود اینکه پتانسیل‌های زیادی در صنایع داخلی وجود دارد، صحیح نیست و از طرفی هم اخبار مثبتی از سوی رهبر معظم انقلاب و رییس‌جمهوری درباره ادامه مذاکرات هسته‌یی وجود دارد، چرا‌که در این شرایط حرکت در مسیر درست مسایل بین‌المللی به گفته مقامات کشورمان مقبولیت دارد. وی گفت: این رفتار هیجانی سهامداران که منجر به افت قیمت سهام صنایع پرپتانسیلی همانند خودرو، بانک، برق و ماشین‌آلات کشاورزی شده است، در آینده برای سهامداران منطقی که پرتفویی از سهام را در سبد خود دارند، فرصت و جذابیت ایجاد می‌کند، به‌عبارت دیگر کاهش قیمت سهم توسط سهامداران هیجانی جذابیت برای سهامداران منطقی در بازار ایجاد می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر