اخبار بورس

۱۳۹۶/۰۲/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۵۹۴۹

ارسال پیامک خصوصی‌سازی به مشمولین سهام عدالت

سیدجعفر سبحانی درخصوص عملکرد سامانه سهام عدالت در سه ماهه اخیر گفت: از ابتدای شروع به کار سامانه سهام عدالت بیش از 33میلیون نفر صورت‌حساب دریافت کرده‌اند که با احتساب 2میلیون مشمول متوفی و از میان بیش از 47میلیون مشمول سهام عدالت حدودا بیش از 70درصد از مشمولین صورت‌حساب دریافت کرده‌اند.

به گزارش «تعادل» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه، سیدجعفر سبحانی درخصوص عملکرد سامانه سهام عدالت در سه ماهه اخیر گفت: از ابتدای شروع به کار سامانه سهام عدالت بیش از 33میلیون نفر صورت‌حساب دریافت کرده‌اند که با احتساب دو میلیون مشمول متوفی و از میان بیش از 47میلیون مشمول سهام عدالت حدودا بیش از 70درصد از مشمولین صورت‌حساب دریافت کرده‌اند. وی در ادامه افزود: نزدیک به 21میلیون و 600هزار نفر در سامانه سهام عدالت شماره شبا ثبت کرده‌اند که این رقم حاکی از ثبت بیش از 45درصدی مشمولین در سامانه سهام عدالت است که این رکورد در ظرف مدت 23 روز از 30 فروردین ماه به ثبت رسیده است.

مشاور رییس کل سازمان خصوصی‌‌سازی تصریح کرد: از چهارشنبه هفته گذشته (20 اردیبهشت) سامانه پیامک سهام عدالت به مشمولینی که اطلاعات حساب آنها اشتباه یا شماره حساب به نام خود شخص نبوده ارسال شد و این افراد می‌توانند به سامانه مراجعه و شماره حساب صحیح و شخصی خود را وارد کنند. سبحانی یادآور شد: از میان شماره شبای ارائه شده به سامانه سهام عدالت بیش از 95درصد افراد شماره‌حساب صحیح ارائه کردند و 5درصد باقی‌مانده هم یا شماره حساب‌شان مسدود یا متعلق به شخص دیگری بوده که این افراد فرصت دارند مجددا شماره شبای صحیح خود را ارائه دهند. وی اظهار کرد: برای مشمولینی که شماره‌حساب صحیح به سامانه ارائه کرده‌اند هیچ‌گونه پیامکی از سوی سازمان خصوصی‌سازی ارسال نخواهد شد و افراد می‌توانند تایید شماره خود را از طریق سامانه مشاهده کنند. مشاور رییس کل سازمان خصوصی‌‌سازی خاطرنشان کرد: تغییر شماره شبا به شماره شبای دیگر به هیچ عنوان در سامانه سهام عدالت امکان پذیرنیست و تنها افرادی که پیامک اشتباه بودن شماره شبا دریافت کرده‌اند، می‌توانند به سامانه برای تغییر شماره شبا مراجعه کنند در غیر این‌صورت امکان تغییر شماره شبا وجود ندارد.


پس از اختلالاتی، دسترسی کاربران به کدال میسر شد

مدیرعامل شرکت رایان بورس با بیان اینکه هم‌اکنون دسترسی کاربران به سامانه کدال برقرار است، گفت: به‌روز رسانی‌های اخیر در فضای اینترنت و اقتضای روزهای پرترافیک پیش‌ رو تا انتخابات بروز برخی خطاها در شبکه را اجتناب‌ناپذیر می‌کند.

به گزارش «تعادل»، علیرضا ماهیار مدیرعامل شرکت رایان بورس در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه امکان دسترسی همه کاربران به سامانه کدال هم‌اکنون از طریق موتورهای جست‌وجو برقرار است، گفت: به‌روز رسانی‌های اخیری که در فضای اینترنت صورت گرفته همزمان با احتمال برخی حسایست‌ها در روز‌های منتهی به انتخابات ریاست‌جمهوری بروز برخی خطاهای شبکه‌یی را اجتناب‌ناپذیر کرده و این درحالی است که دسترسی‌ها به داده‌ها و اطلاعات منتشر شده در سامانه کدال بدون هیچ ایراد سیستمی همواره در دسترس عموم معامله‌گران قرار دارد. وی با بیان اینکه لزوم رعایت برخی ملاحظات باعث می‌شود تا در قالب خطاهای فارسی و به دور از اقدام‌های حساسیت‌آور به صورت خطاهای فارسی در کدال نمایش داده شود، عنوان کرد: هیچ توافقی در ارسال اطلاعات ناشران یا دسترسی کاربران به این اطلاعات در سامانه کدال وجود نداشته و در 24ساعت شبانه‌روز تلاش می‌شود تا هرگونه ایراد فنی یا نرم‌افزاری در این شبکه جامع برطرف و به‌روز رسانی شود. در ابتدای معاملات امروز امکان دسترسی کاربران به اطلاعات مندرج در شبکه جامع اطلاع‌رسانی ناشران (کدال) با ایراد فنی مواجه و از آن تحت عنوان «خطای ناشناخته رخ داده است» برای کاربران نمایش داده شد.


«حآسا» در بازار دوم فرابورس ایران درج شد

شرکت آسیا سیر ارس (سهامی عام) پس از کسب تمام شرایط پذیرش و با موافقت هیات ‌پذیرش فرابورس ایران به عنوان صد و پنجاه و هشتمین نماد معاملاتی در فهرست نرخ‌های بازار دوم فرابورس درج شد.

به گزارش «تعادل» به نقل از فرابورس ایران، شرکت آسیا سیر ارس با نماد معاملاتی «حآسا» در

18 اسفند 1394 پذیرش و در 23 اردیبهشت‌ امسال در بازار دوم درج شد. این شرکت که حوزه فعالیت آن در گروه حمل‌ونقل، انبارداری و ارتباطات و زیرگروه حمل‌ونقل از طریق خطوط راه‌آهن قرار می‌گیرد، در زمینه تولید، خریدوفروش، اجاره و تعمیرات واگن و لکوموتیو، صادرات و واردات تمام کالاهای مجاز، سرمایه‌گذاری در امور حمل‌ونقل ریلی و مترو و... فعالیت می‌کند. با توجه به آخرین اطلاعات شرکت آسیا سیر ارس در سامانه کدال، این شرکت سود هر سهم را برای سال مالی منتهی به اسفند 94 مبلغ958 تومان اعلام کرده است. گفتنی است که آسیا سیر ارس در بهمن 1382 به صورت سهامی خاص ثبت شد و در حال حاضر 80میلیارد تومان سرمایه دارد.


مقایسه بازار آتی کالا در ایران و جهان

توسعه اقتصادی، افزایش ظرفیت بازارهای مالی و گسترش روزافزون مهندسی مالی و تبدیل دارایی‌ها به اوراق بهادار منجر به پیدایش ابزارهای مالی جدید شده است. لزوم آشنایی با سازوکارهای ابزار مشتقه و آشنایی با قواعد حاکم بر بازار موجب شد تا مرکز مالی ایران موضوع پنجمین نشست تخصصی خود در حوزه مشتقه و نخستین نشست ارائه پایان‌نامه حوزه بازارهای مالی را به بررسی نتایج مطالعه مقایسه‌یی بازار آتی کالا در ایران و جهان اختصاص دهد.

به گزارش «تعادل» به نقل از مرکز مالی ایران، علی خبیری دکترای مدیریت مالی دانشگاه تهران و مدرس علوم مالی، در این نشست درباره سه محور «مالی‌سازی کالا»، «کارایی اطلاعاتی بازار آتی» و «روابط و سرریزهای بین بازاری» سخنرانی می‌کند. مدیران و کارشناسان نهادهای ناظر بر بازار اوراق بهادار، مدیران و کارشناسان صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های کارگزاری و دانشجویان و پژوهشگران در رشته‌های مدیریت مالی، مهندسی مالی و اقتصاد مالی مخاطبان اصلی این نشست به‌شمار می‌روند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر