اخبار بورس

۱۳۹۶/۰۱/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۳۳۶۱

«سهام عدالت» روی میز کمیسیون اقتصادی مجلس

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از بررسی وضعیت سهام عدالت با حضور وزیر اقتصاد در کمیسیون متبوعش خبر داد.

محمد‌رضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم از حضور علی طیب‌نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی در کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، وزیر اقتصاد دیروز (سه‌شنبه 15فروردین) در کمیسیون اقتصادی مجلس حضور یافت.

وی درباره علت بررسی وضعیت سهام عدالت در کمیسیون متبوعش گفت: با توجه به اینکه بیش از 40میلیون نفر از مردم دارای سهام عدالت بوده و نگران وضعیت آن هستند لذا هیات رییسه کمیسیون اقتصادی برای برطرف شدن برخی از نگرانی‌ها جلسه‌یی برای بررسی این موضوع اختصاص داده‌ است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام اینکه بررسی تصمیم دولت در ارتباط با توزیع سود سهام عدالت از محورهای مورد بررسی اعضای کمیسیون با حضور وزیر اقتصاد در جلسه امروز است، تصریح کرد: بررسی مالکیت سهام عدالت همچنین بحث هیات‌مدیره شرکت‌های سهام عدالت ازجمله دیگر محورهای این جلسه است.


برگزاری نخستین کنفرانس تامین مالی بین‌المللی

معاون ناشران و اعضای بورس تهران گفته، نخستین کنفرانس تامین مالی بین‌المللی در 19فروردین ماه 96 برگزار می‌شود.

روح‌الله حسینی‌مقدم، معاون ناشران و اعضای بورس تهران از برگزاری نخستین کنفرانس تامین مالی بین‌المللی در شنبه هفته آینده خبر داده و گفته است: کنفرانس یک روزه تامین مالی بین‌المللی با هدف انتشار اوراق بهادار در بازارهای بین‌المللی و پذیرش متقابل در بورس‌های بین‌المللی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه بورس تهران کنفرانس تامین مالی بین‌المللی را با همکاری یک شرکت انگلیسی و کارگزاری ایرانی در 19فروردین ماه 96 برگزار می‌کند، یادآور شد: از مدیران ناشران بزرگ بورسی و غیربورسی و به ‌طور کلی شرکت‌های بزرگ حاضر در فهرست 100شرکت بزرگ ایران(IMI100) دعوت به عمل آمده تا در این کنفرانس شرکت کنند.

خبرهای دریافتی از معاون ناشران و اعضای بورس تهران حاکی است، وی تاکید کرده که امروزه لزوم توجه به بازارهای بین‌المللی و استفاده از ابزارهای مالی مناسب از اهمیت خاصی برخوردار شده است. در همین راستا بورس تهران با همکاری نهادهای حرفه‌یی بین‌المللی قصد دارد در این کنفرانس تجربه تامین مالی جهانی و الزامات آن را مورد بررسی قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر حتی کشورهای کوچک منطقه و شرکت‌های کم نام و نشان توانسته‌اند با استفاده از جریان مالی ارزان قیمت، برنامه توسعه‌یی خود را گسترش دهند، افزود: در ایران شرکت‌هایی وجود دارند که در سطح بین‌المللی جزو چند شرکت برتر دنیا محسوب می‌شوند و از اعتبار و سابقه درخشانی برخوردارند که قطعا در صورت آگاهی کافی از فرآیندهای تامین مالی بین‌المللی می‌توانند از بازارهای جهانی به شکل مناسب برای تامین مالی بهره بگیرند.


IFRS

عامل رونق بازار سرمایه

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی (IFRS) در رونق بازار بورس موثر است، گفت: زبان مشترک در گزارش‌های مالی از لازمه‌های جذب سرمایه‌گذار خارجی است البته در این رابطه بانک مرکزی تاکید کرده استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی (IFRS) رعایت شود که این نکته مثبتی

است.

به گزارش «تعادل» و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه، سید تقی کبیری نماینده خوی به اهمیت استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی (IFRS) اشاره کرد و گفت: به‌کارگیری این ابزار در رونق بازار سرمایه موثر است. وی یکی از نقش‌های به‌کارگیری استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی (IFRS) را جذب سرمایه‌گذاری خارجی دانست و عنوان کرد: براساس برنامه ششم توسعه باید شرایط برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی در کشور تسهیل شود.

در این مسیر لازم است علاوه بر جذب سرمایه‌های داخلی از ظرفیت سرمایه ایرانیان مقیم خارج از کشور و سرمایه‌گذاران خارجی استفاده شود؛ البته انجام این مهم نیازمند اتخاذ تدابیر مناسب است و مسیر آن با اجرا شدن (IFRS) هموار شده

است.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران خارجی در صورت رعایت قوانین جمهوری اسلامی می‌توانند در بورس کشور سرمایه‌گذاری کنند، اظهار داشت: یکی از مزایای به‌کارگیری استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی (IFRS) این است که زمینه جذب سرمایه‌گذاری خارجی و رونق بورس را فراهم می‌کند. این نماینده مجلس در پایان با تاکید بر اینکه رونق بورس یکی از راهکارهای جلوگیری از سوداگری است، افزود: رونق بورس یکی از راهکارهای جلوگیری از رونق سوداگری در بخش‌هایی مانند مسکن و ارز است. تجربه بیانگر این است رونق بازار دلالی کاذب، به اقتصاد کشور زیان وارد کرده و بازار سرمایه از آن جلوگیری

می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر