انجام 70 ‌درصد معاملات بورس از بستر آنلاین

۱۳۹۳/۰۷/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۳۲۶

علی صالح‌آبادی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه از سال1389 معاملات برخط راه‌اندازی شد، گفت: همین اکنون تعداد معامله‌کنندگان برخط بیش از 614هزار نفر است و به‌طور میانگین 70‌درصد از تعداد دفعات معاملات از بستر آنلاین صورت می‌گیرد و درواقع 20‌درصد از ارزش کل بازار سرمایه از این طریق صورت می‌پذیرد.

به گزارش سنا، صالح‌آبادی با بیان نقش بورس الکترونیکی در توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی گفت: در بازار سرمایه استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات، یکی از ضرورت‌هاست و بدون وجود زیرساخت‌های الکترونیکی، نمی‌توان شاهد توسعه بازار سرمایه کشور بود.

رییس سازمان بورس افزود: سندی راهبردی در سازمان بورس و اوراق بهادار تنظیم شده است که هدف اصلی آن یکپارچه‌سازی سامانه مدیریتی و عملیاتی بازار سرمایه است که چشم‌انداز آن، امکان اطلاع‌رسانی و توسعه فناوری اطلاعات و نظارت اثربخش از‌طریق کانال‌های معتبر و متنوع IT است.

وی اظهار کرد: معاملات در بازار سرمایه از سالیان دور به روش الکترونیکی انجام می‌شود و امکان جدیدی که در سال‌های اخیر به آن افزوده شده، امکان معاملات آنلاین است که مشتریان به کمک این امکان جدید، از هر نقطه دنیا و از هر بستری کاملا می‌توانند معاملات را بدون نیاز به مراجعه به کارگزار انجام دهند.

وی درخصوص راه‌اندازی سامانه پس از معاملات نیز گفت: سامانه نگهداری دارایی مشتریان (پست‌ترید) نیز در‌حال‌حاضر به‌صورت الکترونیکی فعالیت می‌کند و به همت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، نسخه جدید این سامانه که یک محصول کاملا ملی بوده و تولید داخل است در روز 4 آبان سال جاری افتتاح می‌شود که قابلیت‌های متنوع‌تری نسبت به نسخه خارجی دارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر