اخبار بورس

۱۳۹۵/۰۷/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۳۰۲۱

سهام غیرمدیریتی «میدکو» روی میز فروش

بانک پاسارگاد 7.3درصد از سهام غیرمدیریتی شرکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه را دوشنبه هفته آینده در بازار اول فرابورس ایران در معرض فروش می‌گذارد.

به گزارش «تعادل» و به نقل از فرابورس ایران؛ قیمت پایه‌یی که برای هر سهم این شرکت در نظر گرفته شده 350تومان و تاریخ عرضه آن دوشنبه 26 مهرماه است. عرضه عمده سهام غیرمدیریتی «میدکو»، به‌طور یکجا و شرایطی در بازار اول صورت می‌گیرد و تعداد این سهام یک‌میلیارد و 735میلیون و 525هزار و 10سهم است که 7.3درصد از سهام «میدکو» را شامل می‌شود.

قیمت پایه کل این میزان سهام نیز به ارزش 674میلیارد تومان بوده و سپرده حضور در این رقابت 3درصد از این میزان تعیین شده است. لازم به ذکر است، بانک پاسارگاد به ترتیب در تاریخ 22 اسفندماه سال گذشته و 9 فروردین ماه سال جاری نیز 9 و 9.98درصد از سهام غیرمدیریتی میدکو را به‌ترتیب با قیمت‌های 350 و 390تومان به فروش رسانده بود و حال در نظر دارد، بخش دیگری از سهام این شرکت را عرضه کند.


عرضه 40درصدی «حریل» در فرابورس ایران

عرضه 40درصد از سهام شرکت ریل‌پرداز سیر به‌طور یکجا و شرایطی در بازار دوم فرابورس ایران انجام می‌شود.

شرکت اعتباری کوثر مرکزی به وکالت از طرف شرکت ارزش آفرینان کوثر کیش در نظر دارد سه‌شنبه چهارم آبان‌ماه تعداد 784میلیون سهم «حریل» معادل 40درصد از سهام این شرکت را در معرض فروش بگذارد.

قیمت پایه‌ این سهام کنترلی که از سوی کارگزاری آبان عرضه می‌شود، معادل قیمت پایانی سهام در روز قبل از عرضه است به شرط آنکه از مبلغ 142تومان کمتر نباشد. همچنین قیمت پایه کل این سهام معادل قیمت پایانی سهام در روز قبل از عرضه ضربدر تعداد سهام قابل عرضه تعیین شده با این شرط که از مبلغ111میلیارد و 720میلیون تومان کمتر نباشد. نکته قابل ذکر آنکه سپرده حضور در این رقابت نیز 3درصد از قیمت پایه کل خواهد بود.

لازم به ذکر است، شرکت ریل‌پرداز سیر بهمن‌ماه سال گذشته در گروه حمل‌و‌نقل، انبارداری و ارتباطات در بازار دوم فرابورس ایران پذیرش و نماد آن اسفندماه پارسال در این بازار درج شد. در آخرین روز معاملاتی سال 94 نیز عرضه اولیه 10درصد از سهام این شرکت با قیمت هر سهم 109تومان رقم خورد تا «حریل» آخرین شرکت سال گذشته در فرابورس ایران لقب بگیرد.


پذیره‌نویسی اوراق مشارکت لیزینگ امید

اوراق مشارکت لیزینگ امید از یک‌شنبه 25 مهرماه از طریق بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران پذیره‌نویسی خواهد شد.

بنا بر این گزارش اوراق مشارکت لیزینگ امید که در نماد «امید99» در تاریخ دوشنبه 19مهرماه در فرابورس پذیرش شده با هدف تامین منابع مالی لازم برای خرید و واگذاری دارایی‌های موضوع لیزینگ (شامل محل کسب و کار، خودرو و ماشین‌آلات و تجهیزات) در قالب تسهیلات لیزینگ (فروش اقساطی و اجاره به شرط تملیک) به متقاضیان پذیره‌نویسی آن صورت خواهد گرفت.

این اوراق با نام و قابل معامله در فرابورس ایران بوده و به تعداد یک‌میلیون ورقه به ارزش 100میلیارد تومان منتشر شده است. از دیگر ویژگی‌های «امید99» همچنین می‌توان به سررسید 48 ماهه و نرخ سود 18درصدی این اوراق با دوره بازپرداخت هر سه ماه یک‌بار اشاره کرد. ارکان این اوراق شامل ناشر یعنی شرکت لیزینگ امید، متعهد پذیره‌نویسی و بازارگردان شرکت تامین سرمایه امید، عامل فروش شرکت کارگزاری بانک سپه و عامل پرداخت سود شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه

وجوه است.

همچنین ضامن اوراق مشارکت لیزینگ امید بانک خاورمیانه بوده و امین این اوراق نیز موسسه حسابرسی هشیار بهمند است. به این ترتیب اوراق مشارکت یک‌هزار میلیارد ریالی لیزینگ امید از روز یک‌شنبه 25 مهرماه تا دوشنبه سوم آبان‌ماه از طریق کارگزاران عضو فرابورس ایران پذیره‌نویسی می‌شود.


پذیره‌نویسی 10هزار میلیارد ریال اوراق مرابحه گندم

در راستای تامین مالی خرید گندم، روز جاری یک‌هزار میلیارد تومان اوراق مرابحه گندم از طریق بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران با قیمت هر ورقه 100هزار تومان پذیره‌نویسی می‌شود.

به گزارش «تعادل» و به نقل از فرابورس ایران، حجم اوراق مرابحه گندم 10میلیون ورقه به ارزش یک‌هزار میلیارد تومان بود که در 104دفعه معاملاتی پذیره‌نویسی آن صورت گرفت. مدت این اوراق که با نماد «گندم 9707» به روی تابلو آمده، 24 ماهه بوده و سود آن 20درصد است که سالی یک‌بار به دارندگان آن پرداخت خواهد شد. ضمن آنکه این اوراق نیز با نام بوده و در فرابورس ایران قابل معامله است. ارکان این اوراق را شرکت واسط مالی مهر به عنوان ناشر و شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران به عنوان بانی تشکیل می‌دهند. همچنین متعهد پذیره‌نویسی آن کنسرسیومی با پیشگامی صندوق سرمایه‌گذاری یکم کارگزاری بانک کشاورزی است و دولت به عنوان ضامن، خزانه‌داری کل کشور به عنوان متعهد تسویه و پرداخت اصل و سود اوراق و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه نیز به عنوان عامل پرداخت سود از دیگر ارکان اوراق مرابحه گندم به ‌شمار می‌روند.


اطلاعیه سازمان خصوصی‌سازی درباره سهام عدالت

سازمان خصوصی‌سازی با انتشار اطلاعیه‌یی اعلام کرد: مرجع اصلی انتشار خبرهای مرتبط با موضوع سهام عدالت تنها سایت رسمی این سازمان به نشانی www. ipo. ir است.

به گزارش «تعادل» و به نقل از سازمان خصوصی‌سازی، در پی انتشار مطلبی در فضای مجازی مبنی بر اینکه «دارندگان سهام عدالت نسبت به ثبت مشخصات خود باید فورا در سایتی به نشانی www. sahamedalat. com اقدام کنند، سازمان خصوصی‌سازی با انتشار اطلاعیه‌یی اعلام کرد: مرجع اصلی انتشار خبرهای مرتبط با موضوع سهام عدالت تنها سایت رسمی این سازمان به نشانی www. ipo. ir است و سایر سایت‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی هیچ‌گونه وجاهت قانونی ندارند.

در این اطلاعیه تاکید شده که هر گونه اطلاع‌رسانی در خصوص سهام عدالت تنها از طریق رییس کل سازمان خصوصی‌سازی در گفت‌وگو با رادیو و تلویزیون و نیز روزنامه و جراید و همچنین از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان خصوصی‌سازی به نشانی www. ipo. ir انجام خواهد شد. در ادامه این مطلب آمده که سازمان خصوصی‌سازی این حق را برای خود مفروض می‌دارد که هر گونه اقدام غیرقانونی با اهداف سودجویانه تحت عنوان سهام عدالت را از مراجع قانونی پیگیری کند.


واریز هزارمیلیارد تومان از مطالبات گندمکاران

معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: هزارمیلیارد تومان اوراق مشارکت مرابحه گندم روز دوشنبه هفته گذشته در بازار بورس ثانویه عرضه و فروخته شد.

به گزارش «تعادل» عبدالمهدی بخشنده با اشاره به مصوبه دولت و پشتیبانی همه‌جانبه سازمان برنامه و بودجه، وزارت اقتصاد و دارایی تصریح کرد: هزارمیلیارد تومان اوراق مشارکت مرابحه گندم امروز در بازار بورس ثانویه عرضه و فروخته شد. وی اظهار امیدواری کرد: امروز (شنبه۲۴مهرماه 1395) کل این مبلغ به عنوان بخشی از طلب گندمکاران کشور از طریق بانک کشاورزی به حساب آنان واریز می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه با واریز این مبلغ جمع وجوه پرداختی به کشاورزان به ۱۱هزار و ۵۰۰میلیارد تومان بالغ می‌شود، خاطرنشان کرد: با واریز این مبلغ ۸۰درصد از کل مطالبات گندمکاران پرداخت می‌شود و ان‌شاء‌الله بقیه طلب ۲۰درصدی گندمکاران نیز ظرف هفته‌های آینده تامین و پرداخت خواهد شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر