فصلی نو در همکاری بازار سرمایه ایران و عمان

۱۳۹۵/۰۷/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۳۲۴


شاپور محمدی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار و عبدالله السلمی رییس نهاد ناظر بر بازار سرمایه و بیمه عمان طی نشستی دو جانبه با یکدیگر دیدار و درمورد موضوعاتی همچون پذیرش مشترک شرکت‌های ایرانی و عمانی در بورس‌های دو طرف، همکاری در راستای گسترش سواد مالی و فراگیر شدن مباحث مالی در دو کشور، همکاری در مباحث فقهی و تاسیس صندوق‌های مشترک در ایران و عمان گفت‌وگو کردند.

عبدالله السلمی رییس نهاد ناظر بر بازار سرمایه و بیمه عمان (CMA)، در دیدار با دکتر شاپور محمدی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار و تنی چند از مدیران این سازمان، ضمن اشاره به اشتراکات متعدد و ظرفیت‌های همکاری گسترده میان بازار سرمایه دو کشور، بر همکاری همه‌جانبه میان دو نهاد ناظر تاکید کرد. به گزارش «تعادل» به نقل از سنا، شاپور محمدی، رییس سازمان بورس با اشاره به رابطه عمیق، طولانی و سازنده میان دو نهاد ناظر، پذیرش مشترک شرکت‌های ایرانی و عمانی در بورس‌های دو طرف، آموزش مشترک، همکاری درراستای گسترش سواد مالی و فراگیر شدن مباحث مالی در دو کشور، همکاری در مباحث فقهی و تاسیس صندوق‌های مشترک در ایران و عمان را ازجمله حوزه‌های مورد علاقه دو طرف دانست.

محمدی همچنین پیشنهاد تشکیل دو تیم کاری برای پیشبرد پروژه‌های تعریف شده میان دو طرف را ارائه کرد که با استقبال طرف عمانی روبه‌رو شد. در این دیدار بهادر بیژنی جانشین رییس سازمان در امور بین‌الملل و جذب سرمایه‌گذاری خارجی به «الگوی آبی Blue Model» که اخیرا با پیشنهاد شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در هیات‌مدیره سازمان بورس و اراق بهادار تصویب شد، اشاره کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر