«تعادل» از روز پایانی نهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه گزارش می‌دهد

۱۳۹۵/۰۴/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۷۱۲۸

گروه بورس

نهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه که از روز یک‌شنبه با حضور بیش از 200شرکت در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز شد روز گذشته به کار خود پایان داد. به گزارش«تعادل» در آخرین روز نمایشگاه از پیشکسوتان بورسی تجلیل شد و طی نشستی رییس سازمان بورس به استماع سخنان آنان پرداخت. به گزارش «تعادل» در نشست تجلیل از مدیران قدیمی رجایی سلماسی، فهیمی، آرمان همچنین برخی از اعضای هیات‌مدیره فعلی سازمان بورس حضور داشتند. در ابتدای این نشست فطانت، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به روحیه جوانگرایی در بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه ایران میدان حضور جوانان است. با وجود جوانگرایی در این سازمان حضور پیشکسوتان همواره پررنگ بوده و استفاده از تجارب این افراد به عنوان راهگشای مسیر بورس بسیار مفید بوده است. فطانت در ادامه با اشاره به رشد نظام اقتصادی با اهرم نظام مالی بیان کرد: اگر بازار مالی به درستی هدایت شود، می‌تواند موجب توسعه تمام بخش‌های اقتصادی شود. این هم‌اندیشی پیام‌های بسیاری دارد که از آن جمله می‌توان گفت هیچ فردی از این بازار بازنشسته نمی‌شود. تجربه نشان داده هر فردی که از این بازار خارج شده به صورت‌های مختلف اعم از مشاوره و قلم‌ زدن همچنان به حضور خود در این عرصه ادامه می‌دهد. الله‎ویردی رجایی‌سلماسی، نخستین دبیرکل سازمان کارگزاران بورس اوراق بهادار تهران پس از انقلاب (۱۳۷۶-۱۳۵۹) که در مقطعی رییس شورای عالی انجمن حسابداران خبره ایران نیز بود، اعلام کرد که شفافیت در سازمان بورس با مشکلاتی مواجه است که باید با همکاری سازمان حسابرسی مرتفع شود.

در ادامه بهمن آرمان از مدیران سابق بورس تهران به رییس سازمان بورس توصیه کرد که از حقوق سهامداران جزء حمایت کند و با توجه به مشکلاتی که در شرکت‌های بورسی وجود دارد باید در این زمینه اقدام عاجل کرد.


رونمایی از نسخه عربی «سنا»

در روز پایانی نهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه، نسخه عربی«سنا» به آدرسwww. sena. ir/ar توسط رییس سازمان بورس و اوراق بهادار رونمایی شد. نسخه عربی سنا دارای پنل‌های مجزا برای س کالای ایران، بازار سرمایه، بورس انرژی، روی خط رسانه‌ها و اخبار شرکت‌ها و مجامع خواهد بود. براساس این گزارش، بین‌المللی شدن سازمان بورس و اوراق بهادار مهم‌ترین ماموریت کنونی این نهاد است و توجه ویژه به این مسوولیت، سنا را بر آن داشت تا نسخه عربی این پایگاه اطلاع‌رسانی را پس از نسخه انگلیسی برای شفافیت و توسعه بیشتر و استفاده سرمایه‌گذاران عربی از اخبار روز بازار سرمایه راه‌اندازی کند.


«سمات» ویترین ارتباط سهامداران با بازار سرمایه

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با حضور در غرفه شرکت سپرده‌گذاری بورس اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) اظهار کرد: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ویترین ارتباط سهامداران با بازار سرمایه است و باید خدمات خود را به آنها افزایش دهد.

به گزارش« تعادل» محمد فطانت در مراسم رونمایی از دو محصول شرکت سپرده‌گذاری افزود: راه‌اندازی درگاه الکترونیکی سهامداران، گام نخست در افزایش ارائه خدمات به سهامداران است و باید خدمات الکترونیک بازار سرمایه به مشتریان همچنان ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه انتظار سهامداران در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری یافته است، گفت: هر چقدر خدمات در بستر پس از معاملات افزایش یابد، رضایتمندی سهامداران از بازار سرمایه نیز بیشتر خواهد شد. رییس سازمان بورس یکی از دغدغه‌های سهامداران بازار سرمایه را دریافت سود از شرکت‌ها اعلام کرد و گفت: امیدوارم با همکاری ناشران بتوان این نقصیه را از طریق شرکت سپرده‌گذاری برطرف کرد. فطانت به حضور سرمایه‌گذاران خارجی در بازار سرمایه ایران اشاره و اظهار کرد: به طور حتم این گروه از سرمایه‌گذاران حضور فیزیکی در بازار سرمایه نخواهند داشت و باید بسترهای الکترونیکی مناسب برای پرداخت سود، ارائه گزارش‌های گردش خرید و فروش و... آنها فراهم شود.


رونمایی از برند گواهینامه‌های حرفه‌ای بازار

در حاشیه نمایشگاه بورس، بانک و بیمه با حضور پررنگ فعالان، مدیران و مسوولان سازمان و شرکت بورس از برند گواهینامه‌های حرفه‌یی بازار سرمایه رونمایی شد.

در ابتدای این مراسم علی سعیدی، نایب‌رییس هیات‌مدیره سازمان بورس، فلسفه وجودی این برنامه را تقدیر از مجموعه فعالیت‌های انجام شده در طول یک سال دانست و عنوان کرد: بدین‌ترتیب مشخص می‌شود که کدام نهاد مالی در زمینه فعالیت‌های تخصصی خود فعال‌تر بوده است. نایب‌رییس هیات‌مدیره سازمان بورس گواهینامه‌های حرفه‌یی را میزانی برای اعتبارسنجی مدیران در حفظ و حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران عنوان کرد و گفت: برای تحقق این موضوع باید اطمینان از سواد کافی مدیران داشته باشیم که این امر تنها در سایه گواهینامه‌های مزبور تحقق می‌یابد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر