زنگ معاملات بورس تهران را مدیر سایپا نواخت

۱۳۹۵/۰۳/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۵۰۷۵

در مراسمی نمادین بیستمین سالروز عرضه سهام شرکت سایپا در بورس اوراق بهادار تهران به مهدی جمالی مدیرعامل سایپا سپرده شد تا با نواختن زنگ معاملات، دادوستد سهام در بورس اوراق بهادار تهران آغاز شود. گروه خودروسازی سایپا با سرمایه 39هزار و 267میلیارد ریال و ارزش بازار 49هزار و 633میلیارد ریال، جزو 50شرکت بزرگ است و این مراسم برای تقدیر از مدیرعامل، اعضای هیات‌مدیره و کارکنان آن مجموعه برگزار شد.

یادآور می‌شود سهام شرکت در اواخر سال74 در بورس اوراق بهادار تهران درج و سهام آن در خرداد75 در بورس تهران عرضه شد. در حال حاضر موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد با دراختیار داشتن 17.3درصد از سهام شرکت سایپا، بزرگ‌ترین سهامدار آن به‌شمار می‌آید. سایپا سرنام گروه اسمی «شرکت سهامی ایرانی تولید اتومبیل» است و با در دست داشتن حدود 40درصد از سهم بازار خودرو ایران، به‌عنوان یکی از خودروسازان بزرگ ایران شناخته می‌شود.

در این جلسه مهدی جمالی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا به تحریم صنعت خودرو اشاره کرد و گفت: طی چند سال گذشته صنعت خودروسازی بعد از تحریم‌ها با چالش‌های اساسی روبه‌رو شد و طی سال‌های89 الی91 بدترین تاریخ صنعت خودروسازی کشور رقم خورد و بعد از تحریم نفت، بزرگ‌ترین تحریمی که رسما علیه یک صنعت در کشور اتفاق افتاد، صنعت خودروسازی بود. بعد از روی کارآمدن دولت تدبیر و امید خوشبختانه با طراحی‌هایی که شد مذاکرات خوبی تحت عنوان برجام در اقتصاد کشور اتفاق افتاد و گروه خودروسازی سایپا به عنوان نخستین اقدام نسبت به شفافیت صورت‌های مالی خود در یک سال گذشته اقدام کرد. مدیرعامل سایپا، بورس تهران را بزرگ‌ترین منبع شفاف‌سازی سرمایه‌های ملی عنوان کرد و اظهار داشت: من اعتقاد دارم که بورس تهران بزرگ‌ترین منبع برای شفاف‎سازی سرمایه‌های ملی است که متاسفانه به دلایل مختلفی این شفاف‌سازی برای بسیاری از شرکت‌های بزرگ رخ نداده است. به عنوان نخستین تصمیم، تصمیم به شفاف‌سازی صورت‌های مالی شرکت گرفتم، چراکه اعتقاد دارم ترازنامه شرکت، اساسی‌ترین فونداسیون هر شرکتی است.

جمالی تصریح کرد: همان‌گونه که استحضار دارید در سال گذشته در یک اقدام بسیار منسجم و هماهنگ با کارشناسی دارایی‌های شرکت توسط کارشناسان رسمی دادگستری، ترازنامه شفاف شد و این شفاف‌سازی مورد استقبال سهامداران قرار گرفت. در گذشته به‌دلیل عدم شفافیت مالی و ترازنامه و سود و زیان نامناسب، شرکت سایپا در مذاکرات با خارجی‌ها یا در فروش دارایی‌ها با مشکلات اساسی روبه‌رو بود؛ چراکه ترازنامه و حساب سود و زیان یکی از اساسی‌ترین منابع برای مذاکرات است. مدیرعامل سایپا افزود: امروز که در خدمت شما هستیم طرف‌‌های خارجی به صورت روزانه با ما در حال مذاکره هستند و علاقه‌مندند در زمینه‌های مختلفی همچون تامین مواد اولیه، تامین مالی و تولید و سرمایه‌گذاری با ما مشارکت داشته باشند. این نتیجه کاری است که در سال گذشته توسط گروه سایپا و همکاری بسیار خوب بورس و اوراق بهادار تهران و سازمان بورس انجام گرفت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر