روی کدال نشست

۱۳۹۵/۰۳/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۸۴۴

پیشنهاد افزایش سرمایه بورس تهران

هیات‌مدیره بورس اوراق بهادار تهران پیشنهاد افزایش سرمایه 36 درصدی را به مجمع عمومی فوق‌العاده ارائه کرد. آزاده یزدانی، مدیر مالی شرکت بورس، با اعلام خبر فوق گفت: گزارش توجیهی افزایش سرمایه از مبلغ 110میلیارد تومان به 150میلیارد تومان از محل سود انباشته و اندوخته احتیاطی در یک یا چند مرحله در مدت 2سال، مورخ 9 خرداد سال 95 مورد تایید هیات‌مدیره قرار گرفت. یزدانی به اهداف این افزایش سرمایه اشاره کرد و افزود: هدف از این تامین مالی بیش از 36 درصدی، تکمیل پروژه احداث ساختمان مرکزی شرکت واقع در سعادت‌آباد، احداث ساختمان تالار زنجان و استقرار فاز 2 دیتاسنتر است که خرداد ماه سال جاری به تصویب هیات‌مدیره رسیده و برای اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است. در مرحله اول 92 میلیارد ریال از محل سود انباشته و مبلغ 58 میلیارد ریال از محل اندوخته قانونی اعمال می‌شود. مدیر مالی بورس تهران افزود: مبلغ 250میلیارد ریال در مراحل بعدی در اختیار هیات‌مدیره قرار داده می‌شود تا با توجه به نیاز نقدی طی سال آینده از محل سود انباشته و اندوخته احتیاطی انجام شود. یزدانی در پایان به زمان اعمال افزایش سرمایه اشاره کرد و گفت: مجمع فوق‌العاده به‌طور همزمان با مجمع عمومی عادی در تاریخ 27 تیرماه 95 برگزار می‌شود و تا پایان شهریور ماه سال جاری مرحله اول این افزایش سرمایه اعمال می‌شود.


تعدیل مثبت «شبندر»

در پایان سال مالی 94

«شبندر» در اطلاعیه گذشته خود برای سال مالی منتهی به 29 اسفند 1394، به ازای هر سهم معادل 20 ریال زیان در نظر گرفته بود و در اطلاعیه جدید، این مبلغ را به رقم 17 ریال سود افزایش داد. شرکت پالایش نفت بندرعباس دلیل عمده تغییرات سود هر سهم نسبت به آخرین پیش‌بینی سال 1394 را اصلاح نرخ میعانات گازی از فروردین لغایت اسفند 94 اعلام کرد و صورت‌های مالی براساس آخرین اطلاعات دریافتی را ارائه کرد. بر اساس این گزارش «شبندر»، درآمدهای عملیاتی را 146هزار و 243 میلیارد و 585 میلیون ریال اعلام کرد و پس از کسر بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی، سود ناخالص دوره مبلغ یک هزار و 168میلیارد و 967میلیون ریال محاسبه شد. از سود ناخالص دوره نیز هزینه‌های فروش، اداری و عمومی کسر و پس از افزوده شدن درآمدهای عملیاتی به آن سود عملیاتی برابر 239میلیارد و 846 میلیون ریال محاسبه شد. از سود عملیاتی دوره نیز هزینه‌های غیرعملیاتی کسر شد و پس از اضافه شدن درآمدهای غیرعملیاتی به آن سود خالص دوره بالغ بر 237میلیارد و 751میلیون ریال به دست آمد و بر این اساس مبلغ 17ریال سود به ازای هر سهم محقق شد.


صورت‌های مالی 6 ماهه «شپارس» منتشر شد

شرکت بین‌المللی محصولات پارس در دوره 6 ماهه منتهی به 29 اسفندماه 94، مبلغ 877 میلیون ریال زیان خالص کسب کرد. شرکت بین‌المللی محصولات پارس صورت‌های مالی 6ماهه نخست سال مالی منتهی به 31 شهریور ماه 95 را حسابرسی نشده منتشر کرد. بر اساس این گزارش، این شرکت در 6ماهه گذشته برابر 527 میلیارد و 497 میلیون ریال درآمد عملیاتی داشت. از درآمد این شرکت بهای تمام ‌شده درآمدهای عملیاتی کسر شد و سود ناخالص دوره به مبلغ 91میلیارد و 482میلیون ریال رسید.

از سود ناخالص دوره نیز هزینه‌های فروش، اداری و عمومی کسر و درآمدهای عملیاتی اضافه شد و معادل 39میلیارد و 708میلیون ریال سود عملیاتی به دست آمد. از سود عملیاتی دوره نیز هزینه‌های مالی و هزینه‌های

غیر عملیاتی کسر شد و زیانی برابر 877 میلیون ریال محاسبه شد و بر این اساس 9 ریال زیان به ازای هر سهم کنار گذاشته شد. از زیان خالص دوره نیز سود انباشته ابتدای سال کسر شد و در نهایت مبلغ 155میلیارد و 988میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حساب‌های این شرکت منظور شد.


کسب 42میلیارد ریال سود انباشته پایان دوره «سدبیر»

شرکت سرمایه‌گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان در پایان دوره 12ماهه منتهی به 29 اسفندماه 94 مبلغ 42میلیارد و 759میلیون ریال سود انباشته کسب کرد. شرکت سرمایه‌گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان صورت‌های مالی یک‌ساله منتهی به پایان اسفندماه 94 را حسابرسی نشده منتشر شد. بر اساس این گزارش، این شرکت در سال گذشته با سرمایه 102میلیارد ریال معادل 36میلیارد و 105میلیون ریال درآمد حاصل از سود سرمایه‌گذاری و فروش سرمایه‌گذاری داشت. از درآمد این شرکت هزینه‌های عمومی، اداری و تشکیلاتی کسر شد و سود عملیاتی برابر 30میلیارد و 334میلیون ریال به دست آمد. از سود عملیاتی این شرکت نیز هزینه‌های مالی کسر و درآمدهای متفرقه اضافه شد و سود خالص دوره به مبلغ 28 میلیارد و 735 میلیون ریال به دست آمد و بر این اساس مبلغ 282 ریال سود به ازای هر سهم محقق شد. به سود خالص دوره نیز سود انباشته پایان دوره در حساب‌های این شرکت منظور شد و مبلغ 42 میلیارد و 759 میلیون ریال محاسبه شد.


نگاهی بر عملکرد 12 ماهه گذشته «خپویش»

شرکت سازه پویش در دوره 12 ماهه منتهی به 29 اسفندماه 94، مبلغ 284 میلیارد و 2میلیون ریال سود خالص کسب کرد. شرکت سازه پویش با انتشار صورت‌های مالی دوره یک‌ساله منتهی به 29 اسفندماه 94 مبلغ 2هزار و 750میلیارد و 224 میلیون ریال درآمد عملیاتی داشت. از درآمد این شرکت بهای تمام ‌شده درآمدهای عملیاتی کسر شد و سود ناخالص دوره به مبلغ 450میلیارد و 80 میلیون ریال رسید. از سود ناخالص دوره نیز هزینه‌های فروش، اداری و عمومی کسر و پس از افزوده شدن درآمدهای عملیاتی به آن سود عملیاتی برابر 336میلیارد و 739 میلیون ریال محاسبه شد. از سود عملیاتی دوره نیز هزینه‌های مالی و مالیات کسر شد و پس از اضافه شدن درآمدهای غیر عملیاتی به آن سود خالص دوره بالغ بر 284میلیارد و 2میلیون ریال به دست آمد و بر این اساس مبلغ 2هزار و 840 ریال سود به ازای هر سهم محقق شد. به سود خالص دوره نیز سود انباشته ابتدای سال اضافه شد و در نهایت مبلغ 561 میلیارد و 104میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حساب‌های این شرکت منظور شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر