اخبار بورس

۱۳۹۵/۰۳/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۲۰۳

موج امید در بازارهای جهانی

بازارهای جهانی در آخرین روز معاملاتی هفته همگی با روند صعودی همراه شدند درحالی که انتشار آمار امیدوار‌کننده از امریکا بیشترین نقش را در این رشد دسته‌جمعی برعهده داشت. در بازار امریکا، افزایش میزان خرید و فروش املاک و مستغلات همچنین افزایش میزان مشاغل توانست بازار این کشور را با رشد شاخص‌ها همراه کند. در این بازار، شاخص اس‌اندپی رشد 2.3درصدی داشت درحالی که بیشترین افزایش مربوط به قیمت سهام شرکت‌های تکنولوژی و خدمات مالی بود. در ادامه، شاخص داوجونز توانست با رشد 2.1درصدی آخرین ساعات معاملاتی را به پایان ببرد درحالی که شاخص نزدک 0.6درصد مثبت شد. در بازار اروپا هم، آمار امیدوارکننده امریکا تاثیر مثبتی بر جای گذاشت. در این بازار، شاخص یورو استاکس توانست با رشد 0.2درصدی همراه شود و فوتسی لندن 0.08درصد مثبت شد. درحالی که داکس آلمان با رشد 0.1درصدی و کک فرانسه هم با افزایش 0.05درصدی معاملات را به پایان برد. در بازار آسیا نیز، اوضاع به همین منوال بود. شاخص نیکی ژاپن با رشد 0.3درصدی همراه شد و تاپیکس هم 0.5درصد مثبت شد. در حالی که شاخص هنگ سنگ در بورس هنگ‌کنگ با افزایش 0.8درصدی معاملات را به پایان برد.


عرضه اولیه سهام «واسپاری ملت» در بازار سرمایه

جلسه معارفه شرکت واسپاری ملت (سهامی عام) با موضوع عرضه اولیه سهام در بازار سرمایه برگزار شد. در این جلسه علیرضا ابراهیم‌پور مدیرعامل شرکت واسپاری ملت در مورد زمان و میزان عرضه سهام واسپاری ملت در بازار سرمایه، گفت: در ابتدا عرضه 5درصدی سهام این شرکت در بازار سرمایه برنامه‌ریزی شده بود اما باتوجه به درخواست سازمان بورس برای عرضه بیشتر، 10درصد از سهام روز دوشنبه هفته جاری عرضه خواهد شد. حدود قیمت هر سهم را باید بازار براساس اطلاعاتی که دریافت کرده‌ است، مشخص کند. مدیرعامل شرکت واسپاری ملت یکی از نگرانی‌های سهامداران حقیقی برای خرید سهم را بازار‌سازی سهام در شرایط منفی بازار ذکر کرد و گفت: باتوجه به پایین بودن ارزش بازار و بافت سهامداری شرکت واسپاری ملت، هیچ گونه نگرانی درخصوص بازار‌سازی سهام در روزهای منفی بازار سرمایه، وجود ندارد.


مزایده ۲۴۶میلیارد تومان سهم دولتی

سهام دو شرکت دولتی شامل 615میلیون و 448هزار و 935سهم در مجموع به ارزش کل پایه 2هزار و 467میلیارد و 866میلیون ریال فردا و در نهمین روز خردادماه روی میز مزایده می‌رود. براساس این گزارش 100درصد سهام شرکت پرورش کرم ابریشم ایران معادل 325هزار و 125سهم به قیمت پایه هر سهم 5میلیون و 68هزار و 532ریال و ارزش کل پایه یک‌هزار و 647میلیارد و 906میلیون ریال به صورت 20درصد نقد و بقیه اقساط 6ساله روی میز فروش می‌رود. بلوک 96.5درصد سهام شرکت توسعه خدمات بازرگانی نورد ایران هم شامل 615میلیون و 123هزار و 810سهم به قیمت پایه هر سهم 1333ریال و ارزش کل پایه 819میلیارد و 960میلیون ریال فردا به صورت 30درصد نقد و بقیه اقساط 4ساله به مزایده گذاشته می‌شود.

بازگشت «خساپا» به تابلوی معاملات

نمادهای معاملاتی «خلنت»، «سصفها»، «سبجنو»، «سخوز»، «غشصفا»، «سکرما»، «خساپا»، «ددام»، «سبهان»، «سیلام»، «فباهنر»، «مداران»، «نبروج» و «ولصنم» به تابلوی معاملات بازگشتند و نمادهای «دفرا»، «غپینو»، «سصوفی»، «دلر»، «قشرین» و «فخوزح» متوقف شدند. براساس پیام ناظر بازار، نماد معاملاتی شرکت‌های لنت ترمز ایران، سیمان اصفهان، سیمان بجنورد، سیمان خوزستان، شیر پاستوریزه پگاه اصفهان و سیمان کرمان باتوجه به عدم کشف قیمت در روز معاملاتی قبل بدون محدودیت نوسان قیمت آماده انجام معامله شدند.

نماد معاملاتی شرکت‌های ایرانی تولید اتومبیل (سایپا) باتوجه به تعدیل پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 30اسفند ماه1395، داروسازی زاگرس فارمد پارس پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه بدون تقسیم سود نقدی، سیمان بهبهان، سیمان ایلام، مس شهید باهنر و داده‌پردازی ایران پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه مبنی بر تقسیم سود نقدی، بدون محدودیت نوسان قیمت با استفاده از مکانیسم حراج تک‌قیمتی به تابلوی معاملات بازگشتند. نماد معاملاتی شرکت‌های نساجی بروجرد و لیزینگ صنعت و معدن پس از برگزاری مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده مبنی بر انتخاب اعضای هیات‌مدیره، با محدودیت نوسان قیمت آماده انجام معامله شدند.

همچنین در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های فرآورده‌های تزریقی و دارویی ایران، صنعتی پارس مینو و کارخانجات سیمان صوفیان جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه برای تصویب صورت‌های مالی، شرکت داروسازی اکسیر جهت برگزاری مجامع عمومی عادی سالانه برای تصویب صورت‌های مالی-عمومی فوق‌العاده برای تصمیم‌گیری درخصوص افزایش سرمایه، شرکت صنعتی و کشاورزی شیرین خراسان جهت برگزاری مجامع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده برای تصویب صورت‌های مالی-عمومی فوق‌العاده، حق‌تقدم شرکت فولاد خوزستان باتوجه به پایان مهلت پذیره‌نویسی متوقف خواهند شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر