اخبار بورس

۱۳۹۵/۰۱/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۱۵۴۳

صورت‌های مالی سرمایه‌گذاری جامی منتشر شد

سود خالص شرکت سرمایه‌گذاری جامی در دوره سه‌ماهه منتهی به 29 اسفند ماه94 به‌صورت حسابرسی نشده مبلغ 7میلیارد و 889میلیون ریال محاسبه شد و بر این اساس مبلغ 66ریال سود به ازای هر سهم اختصاص داده شد. شرکت سرمایه‌گذاری جامی اطلاعات و صورت‌های مالی میاندوره‌یی سه ماهه سال مالی منتهی به 29اسفند ماه94 را به‌‌صورت حسابرسی نشده منتشر کرد. بر اساس این گزارش، «وجامی» با سرمایه 120میلیارد ریال، مجموع درآمد را مبلغ 11میلیارد و 86میلیون ریال اعلام کرد که با کسر هزینه‌های اداری، عمومی و تشکیلاتی و افزودن درآمدهای عملیاتی به آن، سود عملیاتی دوره مبلغ 7میلیارد و 872میلیون ریال محاسبه شد. به سود عملیاتی دوره، درآمدهای متفرقه افزوده شد و سود خالص شرکت به مبلغ 7میلیارد و 889میلیون ریال رسید و بر این اساس مبلغ 66ریال سود به ازای هر سهم اختصاص داده شد.


اختلاف بازدهی 10 درصدی بورس نسبت به دیگر بازارها

مصطفی امیدقائمی گفت: در صنایع بزرگ نظیر صنایع پتروشیمی و صنایع بانکی شاهد سودآوری و رشد خواهیم بود.

مصطفی امیدقائمی در گفت‌وگو با ایلنا؛ در خصوص وضعیت بازار سرمایه و بورس در سال 95 اظهار داشت: به نظر می‌رسد رویه بازار امسال همانند سال گذشته باشد و در صورتی که شرکت‌ها با بحران خاصی مواجه نشوند و محرک‌های اقتصادی همانند قانون رفع موانع تولید اجرا شود، بازار سرمایه حرکتی روبه جلو را تجربه خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت گروه توسعه مالی مهر آیندگان با اشاره به بازدهی امسال بورس گفت: با توجه به اخبار مثبتی که در فضای اقتصادی منتشر شده است به نظر می‌رسد بازدهی بورس بین 5 تا 10درصد بیش از بازارهای فرعی همانند بازار سکه، ارز و مسکن باشد.

مدیرعامل سابق فرابورس با بیان اینکه به‌طور کلی اقتصاد کشور، همچنین بازار سرمایه سال خوبی پیش‌رو دارد، افزود: در صنایع بزرگ نظیر صنایع پتروشیمی و صنایع بانکی شاهد سودآوری و رشد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: البته ممکن است در ماه‌هایی از سال نیز شاهد رکود بازار باشیم اما امسال دوره رونق بیش از دوره رکود خواهد بود.


افت بازارهای سهام آسیایی در پایان هفته

بازارهای سهام آسیا در آستانه نشست روز یک‌شنبه تولیدکنندگان نفت که ریسک‌پذیری معامله‌گران را ضعیف کرده است در سطح پایین‌تری ایستادند درحالی که به آمار مثبت تولید ناخالص داخلی چین به دلیل انتظار قبلی واکنش چندانی نداشتند.

شاخص ‌ام اس سی‌ای بازارهای سهام آسیا اقیانوسیه جز ژاپن 0.1درصد بالا رفت. این شاخص هفته جاری در پی کاسته شدن بدبینی‌ها نسبت به وضعیت اقتصادی چین و افزایش قیمت‌های نفت حدود 3.6درصد رشد کرد و به بالاترین سطح در پنج ماه اخیر رسید. بازارهای سهام جهان هفته جاری تحت تاثیر رویدادهای مذکور در سطح بالاتری ایستادند و تقریبا همه ضرر ابتدای سال را جبران کردند.

بازارهای سهام آسیا روز جمعه که سرمایه‌گذاران به ارزیابی گزارشی درباره رشد اقتصادی سه ماهه چین پرداختند عملکرد یکسانی نداشتند. فعالان بازار همچنین پس از نشست وزیران دارایی و روسای بانک مرکزی کشورهای گروه 20 در واشنگتن به رشد وضعیت بازارهای ارزی و سایر بازارها پرداختند. براساس گزارش آسوشیتدپرس، آمارهای رسمی نشان داد روند رشد اقتصاد چین در سه ماهه اول سال 2016 کندتری بیشتری پیدا کرده و به 6.7درصد رسیده که پایین‌ترین سطح در هفت سال اخیر است. با این همه سرمایه‌گذاران چندان از این آمار که مطابق با پیش‌بینی‌های اقتصاددانان بود، غافلگیر نشدند.

شاخص نیک‌کی 225 ژاپن 0.4درصد از ارزش خود را از دست داد و در 16848.03 واحد قرار گرفت درحالی که کسپی کره جنوبی با 0.1درصد کاهش به 2014.71 واحد رسید. هانگ سنگ هنگ کنگ 0.1 درصد افت کرد و در 21318.74واحد ایستاد درحالی که شانگهای کامپوزیت در سرزمین اصلی چین 0.4درصد کاهش پیدا کرد و به 3079.07واحد رسید. شاخص اس‌اند پی /ای اس ایکس 200 استرالیا 0.7درصد صعود کرد و به 5224.10 واحد رسید. شاخص‌های سهام تایوان رشد کرد درحالی که در سایر بازارهای منطقه جنوب شرقی آسیا عملکرد متفاوتی داشتند. در وال‌استریت روز پنج‌شنبه شاخص‌های بزرگ تغییر چندانی نداشتند. داوجونز اینداستریال اوریج با 0.1درصد افزایش به 17926.43واحد رسید. استاندارد‌اند پورز 500 با 0.36 واحد افزایش به 2082.78واحد رسید و نزدک کامپوزیت با 1.53واحد افت در 4945.89واحد بسته شد.

قیمت نفت خام امریکا در معاملات الکترونیکی بازار کالای نیویورک 14سنت افزایش یافت و به 41.64دلار در هر بشکه رسید.

بهای این معاملات روز پنج‌شنبه 26سنت کاهش داشت و در 41.50دلار بسته شد. نفت برنت در بازار لندن با 13سنت افزایش به 43.99دلار در هر بشکه رسید.

دلار از 109.37 ین در معاملات روز پنج‌شنبه به 109.48ین افزایش یافت درحالی که یورو تغییر چندانی نداشت و 1.1266دلار معامله شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر