تامین مالی بنگاه‌های متوسط و کوچک از طریق فرابورس

۱۳۹۴/۱۲/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۰۰۰۴

روز گذشته طى مراسمى تفاهمنامه همکارى میان فرابورس ایران و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتى ایران به امضا رسید. در این مراسم محمد فطانت رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، امیر هامونى مدیرعامل فرابورس ایران، على یزدانى رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل صنایع کوچک و شهرک‌هاى صنعتى ایران و تعداد دیگرى از مدیران ضمن تشریح این تفاهمنامه به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

پیش از امضاى تفاهمنامه فرابورس ایران و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، محمد فطانت ضمن اشاره به اهمیت امضاى این تفاهمنامه ابراز امیدوارى کرد: امضاى این تفاهمنامه می‌تواند نقطه عطفى در بازار سرمایه باشد و فرصت مناسبى براى تامین مالى شرکت‌هاى متوسط و کوچک از طریق این بازار را فراهم کند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: ظرف مدت‌کوتاه و با همکارى و تلاش شرکت فرابورس، مقدمات حضور بنگاه‌های کوچک و متوسط در بورس کشور فراهم شده است.


تعبیه تابلو مستقل برای بنگاه‌های کوچک

امیر هامونى همچنین ضمن تاکید بر فراهم شدن امکان تامین مالى شرکت‌های کوچک و متوسط از طریق فرابورس بیان کرد: ضمن آسیب‌شناسى امکان ورود شرکت‌هاى تجارى و اقتصاى به بورس کشور، موضوع تامین مالى شرکت‌های متوسط و کوچک مورد شناسایى قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت فرابورس ایران ادامه داد: درخواست ورود به فعالیت‌های بورس کشور از سوی ٥٠٠شرکت اعلام وصول شده بود که به دلیل حجم کوچک، شرایط حضور آنها در بازار سرمایه فراهم نبود. با امضاى این تفاهمنامه و با تلاش به عمل آمده تابلوى مستقلى براى فعالیت این شرکت‌ها پیش‌بینى شد که پس از امضاى این تفاهمنامه اجرایی خواهد شد. از سوی دیگر تجربه بین‌المللى نشان می‌دهد این شکل از بازار توانسته در اقتصاد نقش مهمى ایفا کند.


حمایت از صنایع کوچک و متوسط در دستور کار

على یزدانى نیز ضمن قدردانی از هیات‌مدیره سازمان بورس و مدیرعامل فرابورس عنوان کرد: یکى از مولفه‌هاى اقتصاد مقاومتى که رهبر معظم انقلاب هم بر آن تاکید داشتند بحث حمایت از صنایع کوچک بود.

معاون وزیر و رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: هم‌اکنون حدود ٥٠٠شهرک صنعتی و ٣٨٥ناحیه صنعتی داریم که حمایت از این مجموعه در دستور کار و رسالت ماست. با امضاى این تفاهمنامه می‌توان در همه مناطق کشور از جمله نواحی کمتر توسعه یافته اشتغال ایجاد کرد.

به گفته یزدانى در حال حاضر بیش از 87هزار واحد صنعتی در کشور پروانه بهره‌برداری دارند که حدود ٩٠درصد آن بنگاه‌های کوچک و متوسط است. در ارزیابى صنایع کوچک مشخص شده که بیشترین مشکل آنها مربوط به تامین نقدینگی بوده و دلیل ایجاد این بازار و توجه به شرکت‌های کوچک و متوسط، تامین مالى این شرکت‌ها و ایجاد رونق و اشتغال در کشور است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر