انیمیشن جدید دیزنی رکوردشکن شد

۱۳۹۴/۱۲/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۹۹۸۷

در حالی که فیلم یک کارگردان ایرانی رده دوم پرفروش‌های سینمای امریکا را در اختیار دارد، باز هم یک انیمیشن گیشه سینمای جهان را تسخیر کرد. «زوتوپیا» علاوه بر جلب نظر منتقدان و کسب امتیاز سینمایی A از تماشاگران، عنوان پرفروش‌ترین فیلم پایان هفته در سینماهای امریکای شمالی را از آن خود کرد. انیمیشن تازه شرکت دیزنی با فروشی برابر با 73.7میلیون دلار در 3827سالن سینما علاوه بر شکستن رکورد فروش افتتاحیه انیمیشن‌های دیزنی، عنوان پرفروش‌ترین انیمیشن اکران شده تاریخ سینما در ماه مارس را نیز به نام خود ثبت کرد.

پیش از این پرفروش‌ترین افتتاحیه یک انیمیشن از شرکت دیزنی در اختیار انیمیشن «یخ زده» محصول سال 2013 میلادی بود. «زوتوپیا» همراه با فروش فوق‌العاده در سینماهای امریکای شمالی در سایر نقاط جهان نیز فروش بسیار خوبی داشت. این انیمیشن که از یک هفته پیش در سطح جهان در حال اکران است، این آخر هفته هم در مجموع بیش از 63 میلیون دلار در بازارهای خارجی فروش داشت تا مجموع فروش جهانی خود را به 158.8میلیون دلار برساند.

شرکت دیزنی پس از خریداری استودیوی پیکسار و واگذار کردن مدیریت ساخت انیمیشن‌های خود به جان لستر و اد کتمول دوباره به روزهای فرمانروایی خود بر دنیای انیمیشن‌های سینمایی بازگشته است. دیو هالیس، مدیر توزیع دیزنی در این باره گفت: «جان و اد فرهنگ انیمیشن‌های باکیفیت و فیلمسازمحور را در شرکت جا انداختند.» شرکت دیزنی هزینه ساخت «زوتوپیا» را اعلام نکرده، اما در مقایسه با هزینه ساخته‌های سال‌های گذشته دیزنی می‌توان تا حدودی به این موضوع پی برد. هزینه ساخت «رالف خرابکار» و «ابر قهرمان 6» حدود 165میلیون دلار بود.

هرچند «زوتوپیا» به راحتی در جدول فروش «دد پول» را پشت سر گذاشت و به سه هفته صدرنشینی این فیلم ابرقهرمانی پایان داد، اما «دد پول» هنوز هم چیزهای زیادی برای جشن گرفتن دارد. این فیلم با فروشی برابر با 16.3میلیون دلار در 3624سالن سینما از مرز فروش 300میلیون دلار در سینماهای امریکای شمالی عبور کرد و مجموع فروش خود را به 311.2میلیون دلار رساند. مجموع فروش این فیلم در بازارهای خارج از امریکای شمالی نیز بیش از 360میلیون دلار است.

دیگر فیلم تازه اکران در سینماهای امریکای شمالی «لندن سقوط کرده است» بود. این فیلم با فروشی برابر با 21.7میلیون دلار در 3490سالن سینما رده دوم پرفروش‌ترین‌های امریکای شمالی را از آن خود کرد. این فیلم در جلب‌نظر منتقدان چندان موفق عمل نکرد، اما تماشاگران سینما امتیاز خوبی به آن دادند. «لندن سقوط کرده است» امتیاز سینمایی A منفی را از تماشاگران دریافت کرد. بابک نجفی کارگردانی «لندن سقوط کرده است» را برعهده دارد. مورگان فریمن، جرارد باتلر و ارون اکهارت بازیگران این اثر سینمایی هستند. نجفی فیلمساز ایرانی مقیم سوئد برای فیلم «سِب» ساخته سال 2010 جایزه «سوسک طلایی» سینمایی سوئد را دریافت کرده است.

یکی از نکات برجسته جدول فروش حضور فیلم «بازگشته از گور» در میان 10فیلم پرفروش پایان هفته پس از 11هفته اکران است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر