روی کدال نشست

۱۳۹۴/۰۹/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۴۸۳۸

نگاهی به عملکرد داروسازی کوثر در دوره 6 ماهه

شرکت داروسازی کوثر در دوره 6 منتهی به 31 شهریور ماه 94 مبلغ 130میلیارد و 432میلیون ریال درآمد حاصل از فروش داشت. شرکت داروسازی کوثر صورت‌های مالی نیمه نخست سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 94 را به صورت حسابرسی شده، منتشر کرد.

براساس این گزارش این شرکت در 6 ماهه گذشته مبلغ 130میلیارد و 432میلیون ریال درآمد حاصل از فروش خالص داشت. از درآمد این شرکت بهای تمام شده کالای فروش رفته کسر شد و سود ناخالص دوره به 239میلیارد و 751میلیون ریال رسید.

از سود ناخالص دوره هزینه‌های اداری، عمومی کسر شد و سود عملیاتی دوره به مبلغ 9میلیارد و 868 میلیون ریال محاسبه شد.

از سود عملیاتی دوره نیز هزینه‌های مالی و مالیات کسر شد و درآمدهای متفرقه به آن افزوده شد و زیان خالص به مبلغ 55 میلیارد و 472میلیون ریال دست آمد و بر این اساس مبلغ 103 ریال زیان به ازای هر سهم

کنار گذاشت. گفتنی است از زیان خالص دوره نیز سود انباشته ابتدای سال کسر شد و در نهایت مبلغ 9میلیارد و 293میلیون ریال زیان انباشته پایان دوره در حساب‌های این شرکت منظور شد.

اختصاص 184 ریال سود هر سهم فولاد خوزستان

شرکت فولاد خوزستان در دوره6 ماهه منتهی به 31شهریور ماه 94مبلغ یک هزار و 471میلیارد و 450میلیون ریال سود خالص داشت و بر این اساس مبلغ 184 ریال سود به ازای هر سهم کنار گذاشت. شرکت فولاد خوزستان صورت‌های مالی 6 ماهه منتهی به 31شهریور ماه 94 را به صورت حسابرسی شده، منتشر کرد. براساس این گزارش این شرکت در دوره 6 ماهه مبلغ 22هزار و 62 میلیارد و 284میلیون ریال درآمد حاصل از فروش خالص داشت. از درآمد این شرکت بهای تمام شده کالای فروش رفته کسر شد و سود ناخالص دوره به سه هزار و 639 میلیارد و 665 میلیون ریال رسید.

از سود ناخالص دوره هزینه‌های اداری، عمومی کسر و با افزوده شدن درآمدهای عملیاتی به آن، سود عملیاتی دوره به مبلغ دو هزار و 267میلیارد و 593 میلیون ریال محاسبه شد. به سود عملیاتی دوره نیز هزینه‌های مالی و مالیات کسر شد و درآمدهای متفرقه به آن افزوده شد و سود خالص به مبلغ یک هزار و 471میلیارد و 450میلیون ریال دست آمد و بر این اساس مبلغ 184ریال سود به ازای هر سهم کنار گذاشت.

گفتنی است به سود خالص دوره نیز سود انباشته ابتدای سال اضافه شد و در نهایت مبلغ چهار هزار و 370میلیارد و 132میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حساب‌های این شرکت منظور شد.

توضیحات مدیران «اخابر» از گزارش 6 ماهه

در پی ارائه و انتشار گزارش عملکرد 6 ماه اول سال جاری شرکت‌های مخابرات استانی، مجمعی با حضور رییس و اعضای هیات‌مدیره، مدیران عامل و معاونان مالی شرکت‌های مخابرات استانی برگزار شد.

این شرکت مشمول اصل 44 برنامه افزایش سرمایه حدود 31درصدی (بیش از 1.4هزار میلیارد تومانی) از محل آورده نقدی سهامداران، مطالبات و سایر اندوخته‌ها در پیش گرفته و قرار است در صورت صدور مجوز سازمان بورس، سرمایه اسمی بیش از 4.5هزار میلیارد تومانی «اخابر» به 6 هزار میلیارد تومان برسد.

براساس این گزارش، در این مجمع اسدالله دهناد که از اردیبهشت سال جاری به عنوان سرپرست مخابرات فعالیت می‌کند، گفت: حمایت دولت از بخش خصوصی در برنامه توسعه کشور فقط یک نوشته بود اما امروز این حمایت به یک نیاز حاکمیتی از سوی طرفین تبدیل شده و در صورت حمایت همه‌ جانبه دولت می‌تواند ضمن رفع محدودیت منابع، رونق اقتصادی، ایجاد فرصت‌های شغلی، رشد اقتصادی و ارتقای شاخص‌های کلان آن را برای جامعه رقم زند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه ذره‌یی وقفه در ارائه خدمات و پروژه‌های توسعه‌یی شرکت مخابرات با وجود تنگناهای اقتصادی و اجتماعی ایجاد نشده، افزود: استراتژی این شرکت تعامل و همگامی با سیاست‌های دولت بوده و بر همین اساس در آینده‌یی نزدیک شاهد همکاری‌های بیشتری با دولت خواهیم بود.

این مقام مسوول ادامه داد: اعطای مجوز به شرکت‌های FCP و وجود سایر اپراتورهای ارائه خدمات ارتباطات باعث شده تا با تلاش بیشتر و استفاده از فناوری‌های نوین و ارائه خدمات با کیفیت در این بازار حضور داشته باشیم. بنابراین وضعیت فعلی شرکت مخابرات ایران حساس بوده و باید با تلاش شبانه‌روزی و هدفمند مدیران عامل و معاونان شرکت‌های مخابرات استانی در مسیر تعالی قدم ‌برداریم.

دهناد تاکید کرد: بر همین اساس از طریق بازنگری در بخش‌های مختلف و اصلاح ساختار به تحولی اساسی نیاز است. تحولی که باعث افزایش انگیزه‌ها و ایجاد عدالت نسبی در پرداخت‌ها شود و وحدت سازمانی و یکپارچگی را ایجاد کند. در گام نخست، طرح تحول شرکت با موضوع اصلاح ساختار در دستور کار قرار گرفت و این اصلاح با هدف کاهش چشمگیر هزینه‌ها و چابک‌سازی سازمان پیاده‌سازی شد.

به گفته وی واگذاری 550هزار تلفن ثابت و 4میلیون و 700 هزار شماره تلفن همراه، دایری 570هزار پورت اینترنت پر سرعت و حجم وسیعی از سرمایه‌گذاری‌ها نشان‌دهنده اهمیت استراتژی شرکت مخابرات به برنامه‌هایی توسعه‌یی است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر