روی کدال نشست

۱۳۹۴/۰۹/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۴۷۶۵

«دکوثر» برای سال مالی94 مبلغ 56ریال سود پیش‌بینی کرد و طی 6ماه مبلغ 103ریال زیان برای هر سهم شناسایی کرده است. به‌دلیل افزیش سرمایه شرکت به میزان 200درصد سود هر سهم و سرمایه شرکت «دکوثر» اصلاح شده است. به دلیل تصمیم وزارت بهداشت و سندیکای داروسازان مبنی بر ممنوعیت ارائه تخفیف به شرکت‌های پخش و مقاومت ایجاد شده از طرف بازار دارویی این شرکت موفق به پوشش فروش و سود خود نشده است. باتوجه به اینکه روند بازار تاکنون به همین منوال بوده است، برای شفافیت بیشتر و اطلاع‌رسانی صحیح، هیات‌مدیره شرکت تصمیم گرفت پیش‌بینی فروش و سود هر سهم را تعدیل کند. شرکت پخش فردوس اقدام به تقسیم سودی بیشتر از پیش‌بینی قبلی کرد؛ بنابراین سهم سود داروسازی کوثر از مبلغ 9میلیارد و 990میلیون ریال به 19میلیارد و 980میلیون ریال تغییر کرد.

«دسبحا» برای سال مالی94 مبلغ 1037ریال سود پیش‌بینی کرده و طی 6ماه 48ریال معادل 5درصد آن را شناسایی کرده است.

«دتولید» اعلام کرده در آبان ماه مبلغ 121میلیارد و 83میلیون ریال درآمد داشته و طی 8ماه مبلغ 780میلیارد و 811میلیون ریال درآمد حاصل از فروش داشته است.

«کفرا» مبلغ 1787ریال سود برای هر سهم سال جاری پیش‌بینی کرده و طی 6ماه 829ریال سود شناسایی کرده و 46درصد بودجه را پوشش داده است.

«حتوکا» با قرارداد جدید چند روزی است مورد توجه قرار گرفته است. این شرکت در مناقصه تامین و به‌کارگیری مکانیسم‌های بالابر دایمی و موردی شرکت‌های فولاد مبارکه همچنین حمل لوله‌های فلزی حفاری جهت مدیریت پشتیبانی ساخت‌وتامین شرکت ملی نفت ایران برنده شده است؛ ولی شفاف‌سازی کرده که این دو قرارداد تاثیری بر پیش‌بینی سود سال مالی94 شرکت ندارد و اثر آن بر پیش‌بینی سال مالی95 لحاظ خواهد شد.

«ولبهمن» یا شرکت بهمن لیزینگ که 20آبان سال گذشته با کشف قیمت ۱۶۵تومانی هر سهم وارد فرابورس شده، مجوز افزایش سرمایه 66.6درصدی گرفت و آماده برگزاری مجمع یا جلسه هیات‌مدیره طی 60روز آینده شد. این افزایش سرمایه 40میلیارد تومانی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی، تامین و طی آن سرمایه «ولبهمن» از 60 به 100میلیارد تومان خواهد رسید تا زمینه اصلاح ساختار مالی و افزایش عملیات لیزینگ فراهم شود. نماد این شرکت از 18آذر برای برگزاری مجمع عادی به‌طور فوق‌العاده و انتخاب اعضای هیات‌مدیره بسته است.

«کسعدی» یا شرکت کاشی و سرامیک سعدی که آماده بازگشایی نماد بعد از تعدیل درآمد هر سهم شده، اقدام به برگزاری مجمع فوق‌العاده برای اعمال افزایش سرمایه 66.6درصدی خواهد کرد. این شرکت بورسی هم از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی، 10میلیارد تومان به سرمایه 15میلیارد تومانی اضافه خواهد کرد تا قادر به اجرای طرح جایگزینی، بهسازی و افزایش ماشین‌آلات جهت تولید محصولات باکیفیت‌تر باشد.

«خدیزل» یا شرکت بهمن دیزل که در ۱۱روز کاری حضور در فرابورس 7.7درصد رشد قیمت کرده، فرآیند افزایش سرمایه ۵۰درصدی از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران را آغاز کرد. شرکت تازه‌وارد بهمن دیزل که بعد از کشف قیمت 345تومانی هر سهم در هشتم آذرماه با رشد 7.7درصدی به قیمت 366تومان دیروز رسیده، فرآیند افزایش سرمایه را آغاز کرد. براساس این گزارش، درحالی سعید موحدی معاون اقتصادی گروه بهمن (سهامدار اصلی بهمن دیزل) روز قبل از عرضه اولیه از برنامه افزایش سرمایه 40درصدی در سال جاری خبر داده بود که هیات‌مدیره «خدیزل» افزایش سرمایه 50درصدی را در 5مهر ماه تصویب کرده بود. به این ترتیب در صورت موافقت و صدور مجوز سازمان بورس و تصویب مجمع فوق‌العاده و از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران، سرمایه اسمی این شرکت تازه‌وارد فرابورسی از 100 به 150میلیارد تومان خواهد رسید و صرف اصلاح ساختار مالی و جلوگیری از خروج وجه نقد خواهد شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر