روی کدال نشست

۱۳۹۴/۰۸/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۲۹۳۹

پوشش نزدیک به پیش‌بینی «سخوز»

سخوز برای سال مالی 94 مبلغ 941ریال سود برای هر سهم پیش‌بینی کرده و طی 6 ماه 439ریال معادل 47درصد را پوشش داده است.

شرکت سیمان خوزستان در بودجه سال جاری حدود 284میلیارد تومان فروش پیش‌بینی کرده که در سه ماهه اول سال حدود 67 میلیارد تومان و در سه ماهه دوم 51 میلیارد تومان فروش که روی هم رفته 42درصد از کل بودجه در 6 ماهه محقق شده است. همچنین سود ناخالص شرکت برای سال جاری 87میلیارد تومان پیش‌بینی شده که در سه ماهه اول حدود 24میلیارد تومان و در سه ماهه دوم حدود 16میلیارد تومان محقق شده است. بررسی فروش نیز نشان می‌دهد، شرکت در سه ماهه دوم نسبت به سه ماهه اول با مشکل فروش مواجه بوده لیکن پیش‌بینی سود هر سهم را از 896 ریال در بودجه اولیه به 941ریال تغییر داده که دلیل این اصلاح بودجه به تغییر درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها(درآمدهای غیرعملیاتی) مربوط می‌شود. سرفصل این درآمد از 889میلیون تومان (13ریال به ازای هر سهم) به 3.8میلیارد تومان (58 ریال به ازای هر سهم) افزایش پیدا کرده که از این مقدار 3.4میلیارد تومان آن در 6 ماهه محقق شده است. درحال حاضر مهم‌ترین اقلام ترازنامه شرکت، بحث وام‌های ارزی است. شرکت مبلغ ریالی وام ارزی را از 834میلیارد و 863میلیون ریال به 358میلیارد و 566میلیون ریال کاهش داده است.

عملکرد 6 ماهه چند شرکت بورس

عملکرد 6ماهه شرکت‌های کاشی پارس، کاشی سعدی، پتروشیمی کرمانشان و سیمان اصفهان روی سامانه کدال نشست. کاشی پارس پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی 94 خود را از 1796ریال به 1270ریال کاهش داده و طی 6 ماه 569 ریال معادل 47درصد را پوشش داده است. رکود بخش مسکن و افزایش هزینه تولید و بازاریابی و کاهش نرخ مهم‌ترین عوامل تغییر سود شرکت بوده است. «کسعدی» هم برای سال مالی 94 مبلغ 80 ریال سود پیش‌بینی کرده و طی 6 ماه 5 ریال معادل 6درصد را پوشش داده است. هزینه مالی در این شرکت افزایش یافته است. پتروشیمی کرمانشاه برای سال مالی 94مبلغ 725ریال سود پیش‌بینی کرده و طی نیمه نخست سال 356ریال سود شناسایی کرده و 46درصد بودجه را پوشش داده است. این شرکت پیش‌بینی سود هر سهم خود را براساس گزارش سه ماهه 848 ریال اعلام کرده بود که در گزارش سه ماهه آن را تعدیل کرد. و سیمان اصفهان نیز در گزارش 6 ماهه مبلغ 303ریال از پیش‌بینی سود 1042ریالی را محقق کرده و 29درصد از بودجه را پوشش داده است.

پوشش 84 درصدی سود عملکرد

6 ماهه فولاد خوزستان

شرکت فولاد خوزستان در گزارش حسابرسی شده عملکرد 6 ماهه سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه 94مبلغ 184 سود به طور خالص به ازای هر سهم محقق کرده است. «فخوز» در بودجه سال مالی جاری سود هر سهم پس از کسر مالیات را مبلغ 218ریال پیش‌بینی کرده و در عملکرد سه ماهه اول امسال نیز مبلغ 110ریال عایدی محقق کرده است.

دومین شفاف‌سازی یک شرکت لیزینگی

لیزینگ رایان سایپا هم درباره آثار وام ۲۵میلیون تومانی خرید خودرو با نرخ سود ۱۶درصدی شفاف‌سازی کرد. در پی اجرای طرح فروش خودرو با وام 25میلیون تومانی و نرخ سود 16درصدی و ابهام در آینده شرکت‌های لیزینگ، هفته پیش لیزینگ صنعت و معدن توضیحاتی امیدوار‌کننده به سهامداران داد تا نسبت به دیگر شرکت‌های همگروه شرایط بهتری داشته باشد. در ادامه این جریان دیروز هم لیزینگ رایان سایپا با انتشار توضیحاتی دست به شفاف‌سازی زد. براساس این گزارش حسن رضوانفر، مدیرعامل این شرکت 240میلیارد تومانی با ارسال نامه‌یی به سازمان بورس اعلام کرد: پیرو معاملات اخیر سهام این شرکت و تغییرات قیمتی ایجاد شده، ناشی از اعطای تسهیلات 16درصدی برای خرید خودرو به استحضار می‌رساند تا مشخص شدن وضعیت کامل طرح مذکور شرکت قصد تغییر در سود پیش‌بینی شده اعلامی را ندارد. بدیهی است در صورت بروز هر گونه تغییرات تاثیرگذار بر عملکرد شرکت مراتب سریعا از طریق سامانه کدال به اطلاع سهامداران خواهد رسید.

رفع گره از دو شرکت بورسی

با رشد 162 و 30درصدی قیمت سهام

دیروز دو شرکت بورسی که طی سه ماه اخیر با رشد 162و 30درصدی قیمت سهام مواجه شده‌اند مشمول دستورالعمل رفع گره معاملاتی شدند. هر چند بازار سهام ایران طی دو سال با رکود طولانی‌مدت و افت قیمت سهام اکثر شرکت‌ها همراه شده اما در این میان برخی شرکت‌های کوچک از صنایع کوچک یا تک سهم با رشد جالب توجهی به حیات خود ادامه داده‌اند. ازجمله این شرکت‌ها اکثر سهام قندی هستند که در ماه‌های اخیر سرمایه‌ها و تمرکز برخی فعالان را جلب کرده‌اند. به طوری که طی سه ماه اخیر بازدهی سهام شرکت 19.5میلیارد تومانی قند اصفهان با 162درصد و رشد قیمت هر سهم از208 به 542 تومان رسیده است. در این میان روند رو به رشد قیمت سهام «قصفها» به همراه ادامه صف خرید روزهای گذشته موجب شده تا این شرکت امروز مشمول رفع گره معاملاتی شود و سهام آن بدون حجم مبنای 102هزار سهمی و با دامنه نوسان 15درصدی داد و ستد شود. همچنین سهام شرکت 19.5میلیارد تومانی قند قزوین نیز که در سه ماه اخیر شاهد رشد 30درصدی قیمت شده امروز بدون حجم مبنای 308,642هزار سهمی و با دامنه نوسان 15درصدی معامله می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر