سود سهام شرکت‌ها آیینه شرایط اقتصادی کشور

۱۳۹۴/۰۸/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۱۶۹۶

معاون مالی و منابع انسانی گروه سرمایه‌گذاری مسکن اعلام کرد: در صورتی که شرایط مطلوب و روبه بهبودی در اقتصاد کشور نمایان شود قطعا این بهبودی در سود شرکت‌ها تبلور خواهد کرد و سرمایه‌گذاران اصولا روی سهامی تمرکز می‌کنند که از نظر بنیادی قوی باشد. محمدمهدی نادری، معاون مالی و منابع انسانی گروه سرمایه‌گذاری مسکن با اشاره به اینکه روند نزولی بازار از دی‌ماه 92 تاکنون ادامه داشته است در گفت‌وگو با سنا اظهار کرد: حرکت رو به نزول شاخص به گونه‌یی تداوم یافته که شاخص امروز به مرز 62هزار واحد رسیده و این نشان از آن دارد که بازار براساس انتظارات حرکت می‌کند. وی افزود: این روند نشان می‌دهد که فعالان بازار باید تحلیل بنیادی را مد نظر قرار دهند و در کنار آن هیچگاه روی حرف‌ها و انتظارات عمل نکنند.

نادری تصریح کرد: در صورتی که شرایط مطلوب و رو به بهبودی در اقتصاد کشور نمایان شود قطعا این بهبودی در سود شرکت‌ها تبلور خواهد کرد.

وی در تشریح روند کنونی بازار گفت: تا زمانی که شرایط اقتصادی مطلوب شده و این مطلوبیت در سودآوری شرکت‌ها اثر بگذارد، زمان می‌برد.

وی افزود: از سوی دیگر حقوقی‌های فعال در بازار از نظر منابع مالی در مضیقه هستند و تا زمانی که بازار نوسان آنها را جبران نکند برای جبران هرگونه ضرر اقدام به فروش می‌کنند.

نادری خاطرنشان کرد: آنچه که بازار را به سمت مثبت و صعودی شدن سوق می‌دهد ورود نقدینگی است و تا زمانی که سهامداران عمده و حقوقی‌ها و سرمایه‌گذاران پول‌های جدیدی را وارد بازار نکنند، انتظار برگشت کامل وجود ندارد. به گفته وی با ورود نقدینگی و نمایان شدن شرایط مطلوب اقتصادی در میزان سود سهام شرکت‌ها و از سوی دیگر بهبود بازارهای جهانی می‌توان به مثبت و صعودی شدن بورس امیدوار بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر