افت ۲۳ واحدی شاخص کل بورس

۱۳۹۴/۰۷/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۰۱۸۷

بازار سهام روز گذشته در حالی به کار خود پایان داد که با افت اغلب نماگرهای بورسی مواجه بود. در عین حال طمع نوسان‌گیری برای معامله‌گران کوتاه‌مدت بازار رشد قیمت سهام در بازار دوم بورس را دیروز در پی داشت.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات دیروز سه‌شنبه 14 مهرماه 94، با افت 23 واحدی به عدد 61هزار و 209 واحد رسید.

شاخص قیمت وزنی نیز با کاهش 9 واحدی عدد 23 هزار و 977 واحد را تجربه کرد.

اما شاخص سهام آزاد شناور با 132 واحد کاهش رقم 67 هزار و 429 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 65 واحدی عدد 42هزار و 391 واحد را تجربه کرد که شاخص بازار دوم با 223 واحد افزایش عدد 136هزار و 396 واحد را به نمایش گذاشت. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) در پایان معاملات دیروز این بازار با کمتر از 5 واحد افزایش به عدد 663 واحد رسید.

بر اساس این گزارش ارزش کل معاملات روز گذشته بورس تهران به بیش از 86میلیارد تومان رسید که ناشی از دست به دست شدن 365میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 25هزار و 310 نوبت دادوستد بود.

ارزش روز بازار بورس اوراق بهادار تهران روز سه‌شنبه 261هزار میلیارد تومان بود. دیروز نماد معاملاتی سه شرکت کشتیرانی ج.ا.ا با 24 واحد، تاپیکو با 21واحد و فولاد مبارکه با 16واحد افزایش بالاترین تاثیر مثبت را در محاسبه شاخص کل بورس تهران برجای گذاشتند.

در عین حال نماد معاملاتی سه شرکت ایران خودرو با 23 واحد، هلدینگ نفت گسترش نفت و گاز و پارسیان با 14 واحد و مدیریت سرمایه‌گذاری امید با 12 واحد کاهش بالاترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

طی معاملات روز گذشته بازار سهام نماد معاملاتی شرکت‌های کویر تایر، لیزینگ ایرانیان، حق تقدم خرید سهام کردستان از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و نماد معاملاتی شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان و قند هگمتان متوقف شد. بر این اساس در نماد معاملاتی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو بیش از 60میلیون سهم از کد سرمایه‌گذاری سپه به کد شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید منتقل شد.

طی روز گذشته نیز سرمایه‌گذاری سپه 20میلیون سهم چادرملو را به کد شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید واگذار کرده بود. در بانک صادرات نیز بازارگردان این سهم طی معاملات همچنان به تداوم بازارگردانی خود در این سهم ادامه داد.

روز گذشته از کد حقیقی حدود 24میلیون سهم به کد حقوقی «وبصادر» منتقل شد. از نکات جالب دیگر بازار دیروز واگذاری صف خرید در نماد معاملاتی شیر پاستوریزه پگاه فارس و متعادل شدن روند معاملات این سهم پس از گذشت 2روز معاملاتی از زمان عرضه اولیه سهام آن در بازار دوم فرابورس بود. همچنین بیش از 5میلیون سهم حفاری شمال به ارزش یک میلیارد و 311میلیون تومان از کد سهامدار حقوقی شرکت کد به کد شد.

در نماد معاملاتی تیپیکو نیز بیش از 20میلیون سهم از کد سهامدار عمده حقوقی کد به کد شد آنچه از بازار سهام این روزها برمی‌آید که سهامداران عمده و حقوقی‌ها در قرارداد نانوشته‌یی علاقه‌مند به بازارگردانی و حمایت از عمق فعلی حجم و ارزش معاملات روزانه بازار سهام با انجام معاملات کد به کد و تهاتر دارایی‌ها به کد شرکت‌های درون گروهی بهانه‌یی برای تداوم استواری تابلوی معاملات بورس تهران داشته باشند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر