سقوط شاخص کل بورس به کانال 61 هزار واحدی

۱۳۹۴/۰۶/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۹۰۳۴


گروه بورس| شاخص کل بورس و اوراق بهادار در جریان معاملات روز یک‌شنبه 701واحد دیگر کاهش یافت و با سقوط به کانال 61هزار واحدی در ایستگاه 61هزارو553واحدی ایستاد.

در پایان معاملات دیروز بازار سرمایه، دادوستد 508میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 184میلیارد تومان در 30هزار نوبت رقم خورد. بیشترین تاثیر منفی بر روند حرکتی دماسنج بازار هم به نام نمادهای معاملاتی حکشتی، شبندر، وبملت، فولاد، وپاسار، رمپنا، خودرو ثبت شد.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه نیز همانند روز شنبه منفی بودند به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) 275واحد، کل (هموزن) 115واحد، قیمت (هموزن) 98واحد، آزاد شناور هزارو71واحد، شاخص بازار اول 528 واحد و شاخص بازار دوم هزار و 325 واحدی افت کردند. ارزش روز بازار نیز 263هزارمیلیارد تومان است.

با ریزش‌های شدید قیمت‌ها در بورس تهران اوضاع این بازار در سایه عدم حمایت‌های دولت روز به روز وخیم‌تر شده و سهامداران زیادی شاهد آب رفتن سرمایه‌های خود در بازار سرمایه هستند. بورس تهران ماه‌هاست که گرفتار نزول است و هر روز با ریزش قیمت‌ها و قرمزرنگ شدن خود فریاد اعتراض را به گوش مسوولان می‌رساند، اما بی‌توجهی مسوولان دولتی به وضعیت وخیم این بازار مهم کشور موجب شده است تا روزانه سهامداران زیادی آب رفتن سرمایه‌های خود را در بازاری که به سرمایه‌گذاری در آن تشویق می‌شدند نظاره‌گر باشند. رسیدن شاخص بورس به ارقامی کمتر از ابتدای سال، از بین رفتن بازدهی سهامداران، ریزش شدید حجم معاملات و همچنین افت ارزش بازار سرمایه همگی نشان‌دهنده وضعیت قرمز بورس است؛ این شرایط درحالی رقم می‌خورد که بورسی که در گذشته متاثر از تصمیمات سیاسی بود، دیگر کوچک‌ترین واکنشی به اخبار خوش سیاسی که در 10سال اخیر بی‌سابقه بوده، نشان نداده و همچنان بر طبل نزول می‌کوبد. روند ریزشی بازار سرمایه درکنار اخبار مثبت سیاسی درحالی برای همه فعالان این بازار و حتی تحلیلگران عجیب و دور از ذهن است که اکثر فعالان این بازار عدم حمایت مسوولان و بی‌اهمیتی آنها به بازار سرمایه را از عوامل اصلی ریزش‌های شدید بورس عنوان می‌کنند. این وضعیت موجب شده است تا اکثر سهامداران تازه وارد بورس عطای بورس را به لقای آن ببخشند و تا بهبود شرایط از این بازار خارج شوند به‌طوری که اکنون تنها سهامداران قدیمی و شرکت‌ها و نهادهای سرمایه‌گذاری در این بازار حضور دارند و به گفته کارگزاران بیش از 90درصد از سهامداران حقیقی از این بازار خارج شده‌اند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر