برای نخستین‌بار؛ اختصاص بودجه به خودکشی

۱۳۹۳/۰۶/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۸۱۹

خودکشی یکی از رازهای مگو بود. اما امروز با روی کار آمدن دولت جدید، حتی به آن اعتبار ویژه اختصاص می‌دهند تا کاهش پیدا کند. مدیرکل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه این معضل اجتماعی در کشور کاهش 28‌درصدی داشته می‌گوید: نرخ خودکشی در ایران کمتر از نصف میانگین جهانی است و برای نخستین‌بار در سال جاری وزارت رفاه اعتباری ویژه برای کاهش و کنترل مرگ‌ومیر ناشی از خودکشی اختصاص داده است.

روزبه کردونی با بیان اینکه واقع‌بینی و شناخت درست نخستین گام برای مواجهه با آسیب‌های اجتماعی است، می‌افزاید: این بدین معناست که همانقدر که کتمان و ندیدن یک موضوع اجتماعی موجب کنترل و کاهش آسیب نخواهد شد، بد دیدن یا سیاه‌نمایی هم کمکی به حل مساله نخواهد کرد. خودکشی هم از مواردی است که باید نگاه واقع‌بینانه به آن داشته باشیم. آمار پزشکی قانونی کشور بیان می‌کند که بین سال‌های 1380 تا 1391 بیش از 30هزار نفر بر اثر خودکشی جان خود را از دست داده‌اند. در کشور ما میزان تحصیلات با مرگ‌ومیر ناشی از خودکشی نسبت عکس دارد. دانشجویان و بازنشستگان کمترین میزان مرگ‌ومیر ناشی از خودکشی در کشور را دارا هستند.

وی در مورد اختصاص اعتباری ویژه برای کنترل و کاهش خودکشی می‌گوید: امسال برای نخستین‌بار با تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و پیگیری‌های معاون رفاه ردیف بودجه مستقل برای کنترل و کاهش خودکشی در نظر گرفته شد و مبلغ 10میلیارد ریال برای مناطق آسیب‌خیز اعتبار تخصیص یافت که البته این رقم احتمالا افزایش نیز خواهد یافت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر