«رنسانس» روسی در راه بورس تهران

۱۳۹۳/۰۶/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۶۲۷


شرکت خدمات مالی و تامین سرمایه رنسانس روسیه (Renaissance Capital) که برای بازارهای نوظهور در دنیا ازجمله بورس‌های مسکو، لندن، نیجریه و نایروبی خدماتی مالی ارایه می‌کند برای همکاری با بازار سرمایه ایران، جلسه‌یی را با اعضای هیات‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار تهران برگزار کردند.

ایگورواین، مدیرعامل تامین سرمایه رنسانس با توصیف اقتصاد ایران به عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد در خاورمیانه و نیز بورسی با زیرساخت‌های توسعه یافته از اشتیاق این شرکت برای حضور در بازار سرمایه ایران ابراز تمایل‌کرد. وی تصریح کرد: شرکت‌های سرمایه‌گذاری فرانکلین تمپلتون، مدیریت سرمایه‌گذاری HSBC، شرکت سرمایه‌گذاری BlackRock و مدیریت سرمایه‌گذاری ING شرکت‌هایی هستند که علاقه‌مند به حضور در بازار سرمایه ایران هستند. ایگور واین با مقایسه بازدهی بازارسرمایه ایران و بازار مسکو و داوجونز افزود: از ماه جولای 2010میلادی (تیر1389) تا نوامبر 2013 (آبان 92) بازدهی بورس تهران بالغ بر 389درصد بوده که بازده بورس مسکو در مدت مشابه 10درصد و بازده داوجونز در این مدت 64 درصد گزارش شده است. وی در ادامه به مقایسه p/e این بازارها با هم پرداخت و گفت: نسبت قیمت به عایدی در بورس تهران بالغ بر 6.6 درصد اعلام شده درحالی که این نسبت در بورس مسکو 7.9، در بورس دوبی 17.6 و در بورس کویت 18.5درصد اعلام شده است.

«واین» با اشاره به اینکه طبق آمار، ایران از لحاظ اقتصادی بزرگ‌ترین کشور درخاورمیانه محسوب می‌شود، اذعان‌کرد: ایران با وجود سختی‌های زیادی که بابت تحریم‌ها داشته بزرگ‌ترین اقتصاد خاورمیانه محسوب می‌شود که GDP این کشور 987 بیلیون دلار تخمین زده شده درحالی که عربستان سعودی با GDP بالغ بر 928 بیلیون دلار در رتبه دوم و مصر با 551 بیلیون دلار را در رتبه سوم قرار داد و پس از آن امارات با 270 بیلیون دلار و عراق با 249بیلیون دلار در رتبه‌های بعدی جای می‌گیرند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر