صنایع پیشرو بازار سهام کدامند؟

۱۳۹۴/۰۴/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۴۶۴۵

یک کارگزار بورس تهران به صنایع خودرویی و پتروشیمی به‌عنوان صنایع تاثیرپذیر از توافق هسته‌یی یاد کرد و گفت: روند بازار سرمایه رفته‌رفته بهبود پیدا کرده و فعالان این بازار تا پایان سال بازدهی 25 تا 30درصدی را کسب می‌کنند.

اسماعیل فرقی معاون شرکت کارگزاری بانک اقتصاد نوین، در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه وضعیت بازار سرمایه در روزهای آینده صعودی می‌شود، گفت: با حاصل شدن توافق هسته‌یی دیگر دغدغه توافق در بازار سرمایه وجود ندارد، اما هنوز پولی به شرکت‌ها وارد نشده و اتفاقی در این خصوص نیفتاده است، بنابراین باید به شرکت‌ها فرصت داد تا بتوانند خود را پیدا کنند.

وی افزود: این درحالی است که قطعا رفته‌رفته شرایط بازار سرمایه بهتر شده و زیان سهامداران جبران می‌شود به‌طوری که پیش‌بینی می‌شود باتوجه به رسیدن قیمت‌ها به پایین‌ترین سطح خود، فعالان بازار سرمایه تا پایان سال سودآوری 25 تا 30درصدی را از این بازار کسب می‌کنند، زیرا در این شرایط مانع دیگری بر سر راه سرمایه‌گذاری وجود ندارد. فرقی به صنایع تاثیرپذیر از توافق هسته‌یی اشاره کرد و در ادامه گفت: به‌دلیل افزایش تبادلات پولی و مالی و نیز ورود سرمایه‌گذار خارجی، صنایع خودرویی و پتروشیمی بیشتر از دیگر صنایع از توافق تاثیر می‌پذیرند این درحالی است که سودآوری صنعت بانکداری به‌دلیل سیاست دست و پاگیر بانک مرکزی چشمگیر نبوده و با تاخیر 6ماهه وضعیت این صنعت بهبود پیدا می‌کند.

این فعال بازار سرمایه تصریح کرد: در این میان هنوز ابهامات برخی صنایع همچون پتروشیمی‌ها و پالایشگاهی‌ها باقی مانده است، اما دغدغه بزرگ از سر راه سرمایه‌گذاران برداشته شده و مابقی گام‌ها به مرور زمان برداشته می‌شود.

به گفته این کارگزار بورس، بهبود روند بازار سرمایه و کسب بازدهی این بازار حداقل به یک سال زمان نیاز دارد و برداشته شدن قدم‌های بعدی زمان‌بر است، بنابراین نباید انتظار داشت که بازار سرمایه بعد از توافق روند هیجانی به خود بگیرد زیرا بازار در این مقطع به این نتیجه رسیده که رشد معقول و با تدبیری داشته باشد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر