افشای اطلاعات مالی تمام نهادها نزد سازمان بورس

۱۳۹۴/۰۲/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۲۷۵

نایب‌رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خواستار تسریع در اجرایی شدن بند 6 اصل 44 قانون اساسی و توجه وزارت اقتصاد به اجرایی شدن این بند شد.

محمدرضا پورابراهیمی با بیان این مطلب درباره اجرایی شدن قانون شفافیت ساختار و اطلاعات مالی شرکت‌ها و بنگاه‌های دولتی گفت: این قانون از 15 بهمن 93 لازم الاجرا شده است اما با توجه به اینکه هنوز هیچ یک از نهادهای دولتی و شبه‌دولتی اقدام به ارایه صورت‌های مالی به سازمان بورس نکردند از طریق وزارت اقتصاد و سازمان بورس پیگیر نظارت بر اجرای قانون هستیم.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: بر اساس این قانون مجموعه شهرداری‌ها، بنیادهای نظامی که شرکت‌های اقتصادی دارند، سازمان‌ها و شرکت‌های خیریه کشور، نهادها و سازمان‌های وقفی، صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و نهادهای انقلاب اسلامی موظف هستند اطلاعات مالی خود را شفاف‌سازی کرده و آن را نزد سازمان بورس‌واوراق بهادار افشا کنند. پور ابراهیمی گفت: با این اقدام در واقع سازمان بورس مسوولیتی بسیار بزرگ برعهده می‌گیرد و باید کارگروهی جدید و چارت سازمانی جدیدی برای خود تعریف و اجرا کند.

وی با بیان اینکه هم اینک حدود 40هزار خیریه در کشور وجود دارد که از آنها هیچ صورت مالی به صورت شفاف منتشر نشده است ،گفت: به عنوان مثال یک شرکت خیریه دارای یک شرکت هواپیمایی با ارزش 4میلیارد دلار است که حتی از آن یک صفحه صورت حساب مالی وجود ندارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر