تعیین تکلیف نرخ خوراک پتروشیمی

۱۳۹۴/۰۲/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۵۶۲


مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی با تاکید بر اینکه نرخ خوراک پتروشیمی‌ها با محوریت شرکت ملی پتروشیمی تعیین خواهد شد، گفت: هندی‌ها برای سرمایه‌گذاری در ایران به دنبال خوراک ارزان هستند و گاز ۲سنتی آنها را وسوسه کرده است.

به گزارش فارس، محمدحسن پیوندی در یک نشست خبری با بیان این اینکه وزارت نفت از شرکت ملی پتروشیمی برای تعیین آیین‌نامه نرخ خوراک پتروشیمی‌ها استعلام کرده است، گفت: قانون، وزارت نفت، وزارت صنعت و وزارت اقتصاد را برای نوشتن آیین‌نامه مربوط به تعیین قیمت گاز پتروشیمی‌ها مسوول دانسته است و شرکت ملی پتروشیمی از طریق وزارت نفت نظرات خود را در این مورد ارایه خواهد کرد.

وی ادامه داد: آیین‌نامه نرخ خوراک در مهلت قانونی و در روزهای آینده نهایی و ارایه خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسشی در زمینه مذاکره با هندی‌ها درباره سرمایه‌گذاری و احداث واحدهای پتروشیمی گفت: هندی‌ها مدت‌هاست که با ما مذاکره می‌کنند و برای آنها صرف می‌کند که در سواحل عمان سرمایه‌گذاری کنند. وی تصریح کرد: آنها به دنبال گاز ارزان‌قیمت هستند و خوراک گاز 2سنتی آنها را وسوسه کرده است. پیوندی ادامه داد: ما به آنها گفته‌ایم که در مورد گرفتن تخفیف در قیمت خوراک باید با نهادهای عالیه نظام وارد مذاکره شوند اما در عین حال ایرانشهر را برای سرمایه‌گذاری به آنها معرفی کرده‌ایم با توجه به اینکه آنها به سرمایه‌گذاری در ایجاد اسکله و امثال آن هم علاقه‌مند هستند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر