تشکیل کمیته سرمایه‌گذاری خارجی

۱۳۹۳/۱۲/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۲۰


تسنیم| مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق و تسویه وجوه بااشاره به تشکیل کمیته سرمایه‌گذاری خارجی در بازار سرمایه گفت: صدور کد سهامداران خارجی در بازار سرمایه درسال۹۳ از مرز ۱۰۰ کد گذشت. حامد سلطانی‌‌نژاد گفت: با صدور 9 کد سهامداری در بهمن امسال، تعداد سهامداران خارجی که موفق به اخذ کد سهامداری در بازار سرمایه ایران شده‌اند به 106 کد رسید.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) افزود: سهامدارانی از انگلیس، افغانستان (4 نفر) و کویت و چین (هرکدام 2 نفر) ماه گذشته پس از پشت سرگذاشتن مراحل قانونی، کدهای سهامداری خود را دریافت کردند و به جمع سهامداران بازار سرمایه ایران ملحق شدند. وی خاطرنشان کرد: نخستین کد سهامدار خارجی بازار سرمایه ایران را آبان سال73 یک شرکت آلمانی دریافت کرد و تاکنون 322 کد سهامدار خارجی در این بازار صادر شده است.

سلطانی‌نژاد ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد روند ورود سرمایه‌گذاران خارجی به بازار سرمایه ایران درسال93 رشد چشمگیری داشته است به‌طوری که از ابتدای سال تا پایان بهمن، تعداد 106 سرمایه‌گذار خارجی از کشورهای انگلیس، روسیه، آلمان، سوییس، چین، هند، ترکیه، لبنان، آفریقای جنوبی، امارات، نروژ، یونان، اندونزی، مالدیو، هنگ‌کنگ، عراق، پاکستان، سوریه، کویت و افغانستان وارد بازار سرمایه کشورمان شده‌اند.

مدیرعامل سمات اظهار کرد: در این فهرست، نام 25 ایرانی مقیم خارج از کشور نیز دیده می‌شود که این امر بیانگر افزایش حضور ایرانیان مقیم خارج از کشور در بازار سرمایه است. وی از تشکیل کمیته سرمایه‌گذاری خارجی در بازار سرمایه خبر داد و گفت: بدون تردید با اصلاح برخی مقررات و راه‌اندازی رسمی سامانه جدید پس از معاملات، شرایط برای ورود سرمایه‌گذاران خارجی به بازار سرمایه کشورمان تسهیل خواهد یافت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر