رینگ جهانی

۱۳۹۳/۱۰/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۶۰

کاهش قیمت بیلت سی‌ای‌اس

آخرین متوسط قیمت بیلت صادراتی سی‌ای‌اس با دو‌دلار و ٥٠‌سنت کاهش در یک روز به ٤٠٢‌دلار به‌ازای هر تن رسید. قیمت‌های پیشنهادی بین ٤٠٥ تا ٤١٠‌دلار هر تن شنیده می‌شود ولی فعالان بازار معتقدند خریداران دیگر این قیمت‌ها را نمی‌پذیرند.

این هفته ترکیه در ٤٢٧ تا ٤٣٠‌دلار هر تن از سی‌ای‌اس بیلت خریده ولی بازار آرام‌تر شده و این قیمت‌ها دیگر خواستار ندارد؛ به‌گفته فعالان بازار بیلت ٣٩٥‌دلاری برای خریدار‌ها قیمت مطلوبی نیست.

افزایش تقاضا در بازار قراضه

هفته گذشته قیمت قراضه در ترکیه با کاهش عرضه و افزایش تمایل به خرید بالا رفت. اوایل هفته معاملاتی از قراضه وارداتی در ٣٢٠‌دلار هر تن نهایی شد ولی تا پایان هفته بازار آرام‌تر شد. تجار از سرمای زمستان استفاده کرده قیمت را بالا برده‌اند ولی معلوم نیست شرایط جوی واقعا بر جمع‌آوری قراضه در اروپا و امریکا اثر منفی داشته یا نه.

در آسیا در بازار ژاپن قیمت قراضه افت داشت و بین ٤ تا ٨‌دلار پایین آمد و قیمت خرید قراضه سنگین کلاس ٢ حدود ٢٢٨‌دلار هر تن شنیده شد که در ماه جاری تا ٣٣‌دلار افت داشته است. قیمت قراضه صادراتی ژاپن نیز تا ٨‌دلار افت داشت و انتظار می‌رود باز هم کاهش یابد. در کره کسی خریدار قراضه ژاپن نبود چراکه موجودی انبارها کافی بوده و خرید از بازار داخلی طرفدار بیشتری دارد. در شرق‌آسیا بازار واردات قراضه در سکوت بود و معامله‌یی نهایی نشد چون تقاضای فولاد نیز ناچیز است. میانگین قیمت بازار ٣٠٠ تا ٣١٠‌دلار هر تن بود.


رکود بازار میلگرد

قیمت میلگرد در شمال چین به پایین‌ترین سطح سال جاری رسیده و برخی نگرانند بیش از این افت داشته باشد چون تقاضای فولاد در زمستان ناچیز است. در بازار نقدی پکن میانگین قیمت میلگرد تا دو‌دلار هر تن افت داشته و به ٤١٢ تا ٤١٣‌دلار هر تن با ١٧ درصد مالیات بر

ارزش افزوده رسیده است.

جمعه اخیر نیز قیمت ٢٤‌دلار کاهش یافته بود. سرمای زمستان و کاهش شدید تقاضای فولاد ساختمانی چاره‌یی جز افت قیمت برای افزایش فروش برای تجار نگذاشته است.


ثبات بازار ورق اروپا

میانگین قیمت ورق گرم در بازار داخلی شمال‌غرب اروپا ٤٠٢‌یورو و ٥٠‌سنت هر تن درب کارخانه شنیده شده که به‌تازگی در ثبات بوده است. قیمت رایج بازار بین ٤٠٠ تا ٤١٠‌یورو در ثبات است و اغلب کارخانه‌ها در شمال‌غرب اروپا تا پس از تعطیلات سال نو پیشنهاد قیمتی ندارند و در ژانویه به بازار بازمی‌گردند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر