بازار سرمایه

۱۳۹۳/۱۰/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۵۵

دلایل توقف 6 نماد فرابورسی اعلام شد

اداره نظارت بر ناشران فرابورسی وضعیت نمادهایی که بیش از هفت روز در بازار فرابورس متوقف بوده‌اند را تشریح کرد. به‌گزارش سنا شرکت پالایش نفت تهران با نماد «شتران» از تاریخ 28فروردین93 به علت عدم‌ارایه پیش‌بینی سود هر سهم سال93 با سرمایه جدید(باتوجه به افزایش سرمایه) و صورت‌های مالی میاندوره‌یی سه‌ماهه منتهی به 31خرداد93 متوقف شده است که با ارسال پیش‌بینی سود هر سهم سال93 با سرمایه جدید و صورت‌های مالی میاندوره‌یی سه و 6ماهه سال93 بازگشایی خواهد شد. بانک سرمایه با نماد سمایه، از تاریخ 29تیر93 به‌دلیل برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده و عادی سالانه و همچنین تقسیم سود با وجود عدم ثبت افزایش سرمایه باتوجه به اخطارهای مکرر سازمان بورس، با توقف نماد همراه بوده است که حل‌وفصل تقسیم سود در مجمع عمومی عادی سالانه باتوجه به عدم ثبت افزایش سرمایه می‌تواند نماد این شرکت را دوباره به بازار برای معاملات بازگرداند.

شرکت پالایش نفت لاوان با نماد شاوان، از تاریخ 30تیر1393 به علت عدم ارایه اطلاعات و صورت‌های مالی میاندوره‌یی سه‌ماهه منتهی به 31خرداد امسال و پیش‌بینی سود هر سهم سال93 براساس عملکرد واقعی سه‌ماهه متوقف شده است که پیش‌بینی می‌شود با ارایه صورت‌های مالی میاندوره‌یی سه و 6ماهه سال مالی93 و آخرین پیش‌بینی سود هر سهم سال93 نماد شرکت مجددا بازگشایی شود. پالایش نفت شیراز با نماد شراز که از تاریخ 30تیر93 به علت عدم ارایه اطلاعات و صورت‌های مالی میاندوره‌یی سه‌ماهه منتهی به 31خرداد امسال و پیش‌بینی سود هر سهم سال93 براساس عملکرد واقعی سه‌ماهه متوقف شده است و با ارایه صورت‌های مالی میاندوره‌یی سه و 6ماهه سال مالی93 و آخرین پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی93 معاملات را از سرخواهد گرفت. در این بین، سیمان لار سبزوار، با نماد سبزوار از روز 14مرداد93 به‌علت تعدیل بااهمیت به‌موجب ارایه اطلاعات 6ماهه حسابرسی شده منتهی به 29اسفند92 به‌مبلغ(278) ریال به ازای هر سهم، با وجود ارایه پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی93 به مبلغ 46ریال متوقف شده است که مکاتباتی در این خصوص نیز با شرکت صورت گرفته است و پیش‌بینی می‌شود ارایه عملکرد واقعی سال مالی 93 و همچنین پیش‌بینی سال مالی94 نماد شرکت را دوباره برای معاملات در فرابورس آماده کند. در این بین، شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان با نماد «ذوب» نیز از تاریخ 18آذر93 به علت اعلام شرکت مبنی‌بر تعدیل بااهمیت پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی93 متوقف گردیده است.


افزایش جذابیت سهام در بازار

تغییرات مثبت بورس طی دو روز کاری این هفته به علت افزایش نسبی قیمت نفت و رفع نگرانی تداوم روند کاهشی آن در کنار تغییر و تحولات مثبت ایجادشده در راس مدیریت سازمان بورس بود. مدیرعامل یک کارگزاری بازار سرمایه معتقد است، افزایش نسبی قیمت نفت در بازار جهانی، لایحه بودجه سال۹۴، اعلام حمایت از بازار سهام توسط مسوولان تصمیم‌گیر و کاهش قیمت سهام در کنار تحولات مثبت سازمان بورس ازجمله مهم‌ترین عوامل روند مثبت بورس به‌شمار می‌رود. فردین آقابزرگی به فارس گفت: واکنش بورس‌های جهانی به تغییرات قیمت نفت کاملا منطقی است و بورس تهران هم از این امر مستثنی نبود چراکه نمی‌توان گفت اقتصاد ایران از تغییرات نفت متاثر نخواهد شد، اما نحوه سیاستگذاری و برنامه‌ریزی مناسب در زمینه کنترل اثرات منفی کاهش قیمت نفت به زیر نقطه سربه‌سر تداوم روند مثبت بورس را تا حدی تضمین خواهد کرد. آقابزرگی با اشاره به اینکه جدیت بانک مرکزی در کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی برخی موسسات مالی و اعتباری و رعایت دستورالعمل‌ها از نکات مثبت و اثرگذار بر بازار است گفت: اقدامی که دولت در راستای حمایت از بازار سرمایه باید انجام دهد، اتخاذ سیاست‌های مرتبط با افزایش سودآوری بنگاه اقتصادی و بهبود فضای کسب‌وکار است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر