دلگرمی فعالان صنعت پتروشیمی با آزادسازی قیمت‌ها

۱۳۹۳/۰۶/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۷۵۹

پس از آن‌که در روزهای اخیر مجتبی خسروتاج قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با حمایت قاطع از سازوکار معاملاتی بورس کالای ایران، نتایج مثبت آزادسازی قیمت کالاهای پتروشیمی در بورس را اعلام کرد، دیروز نیز مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت از بهبود و تعادل معاملات محصولات پتروشیمی خبر داد.

علی‌محمد گودرزی، مشاور وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: پس از ابلاغ بخشنامه آزادسازی قیمت محصولات پتروشیمی و الزام شرکت‌ها به عرضه در بورس کالای ایران، عرضه و تقاضای محصولات پتروشیمی در بورس کالا به تعادل رسیده و بازار یکپارچه شده است.

به گزارش شانا، گودرزی افزود: رفتار بازار به سمت منطقی‌شدن پیش می‌رود و خوشبختانه تقاضاهای کاذب از بین رفته و اکنون تمام فعالان صنعت پتروشیمی دلگرم شده‌اند. وی با بیان اینکه انضباط اقتصادی از ارکان توسعه است گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت در کنار شرکت ملی صنایع پتروشیمی، سازمان بورس اوراق بهادار و بورس کالای ایران با همکاری و تعامل بسیار خوبی بازار را مدیریت کردند، به نحوی که اکنون ثبات در بازار نهادینه شده و بازار از سردرگمی فاصله گرفته است.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: بورس کالای ایران مکانی مطمئن برای معامله‌های شفاف است و واسطه‌گری در معامله محصولات پتروشیمی با حاکم شدن انضباط کاهش یافته است.

گودرزی افزود: در دنیای امروز تولید پشتوانه تجارت و تجارت محرک تولید است و همسویی بین تولید و تجارت در اقتصاد کشور برای دستیابی به بازارهای جهانی امری ضروری است.

وی تصریح کرد: محور توسعه و حرکت باید براساس یک راهبرد مناسب صورت گرفته و تفکر استراتژیکی بر کل مجموعه برنامه‌ریزی حاکم باشد.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه باید اهداف و جهت‌گیری‌های خود را با برنامه‌ریزی‌های کلان و تدوین نقشه راه مشخص کنیم افزود: به این ترتیب باید وضعیت فعلی و آینده را ترسیم کرده و براساس واقعیت‌ها، توانمندی‌ها و منابع در دسترس، برنامه‌ریزی کنیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر