رشد 155درصدی معاملات برق

۱۳۹۳/۰۶/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۶۹۴

معاملات برق طی دو هفته گذشته در بازار مشتقه بورس انرژی با رشد 155درصدی روبه‌رو بوده به‌طوریکه 28هزار قرارداد سلف موازی استاندارد برق به ارزش 330میلیارد ریال معامله شد. همچنین ارزش معاملات برق نیز 136درصد رشد در دو هفته گذشته را تجربه کرده است. بر اساس این گزارش، مجموع ‌معاملات دو هفته گذشته بورس انرژی با رشد 230درصدی نسبت به دو هفته قبل از آن، به دو هزار و 570میلیارد ریال رسید. در هفته منتهی به 21شهریور در بازار فیزیکی نیز انواع حلال شرکت‌های پالایشگاهی، میعانات گازی، آیزوریسایکل، آیزوفید، برش سنگین نفتالین دارومتانول عرضه شد و به‌فروش رسید. در این مدت عرضه دو گانه 70هزار تن محصول نفتای سنگین پالایش نفت بندرعباس در رینگ صادراتی بورس انرژی، رونق ویژه‌یی به‌بازار فیزیکی داده بود.

شاید مهم‌ترین خبر دو هفته گذشته، عرضه‌های سنگین و صادراتی نفتا از سوی پالایش نفت بندرعباس بود. همچنین رشد معاملات برق و ثبت معاملات چشمگیر روزانه از دیگر اتفاقات مهم در این دو هفته است. ارزش بازار محصولات نفتی و پتروشیمی بورس انرژی در این دوره دو هزار و 220میلیارد ریال شد. در این دو هفته حدود 90هزار تن انواع فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی در بورس انرژی عرضه و معامله شد.

حجم معاملات در تابلو فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی بورس انرژی نسبت به دو هفته قبل 130درصد و ارزش معاملات 250درصد بیشتر شد. در بخش سایر حامل‌های انرژی هم 1500تن از دو محصول قطرا‌ن و بنزول به ارزش 21میلیارد و 200میلیون ریال دادوستد شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر