توافق اولیه برای عرضه سیمان در بورس حاصل شد

۱۳۹۳/۰۶/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۰۸

هیچ مانعی برای ادامه جلسات بین بورس کالا و انجمن سیمان وجود ندارد و تنها منتظر جواب جلسات وزارت صنعت، معدن و تجارت و انجمن سیمان برای قیمت‌گذاری در بورس هستیم.

معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، درخصوص نتایج جلسات بورس کالا و سیمانی‌ها بیان کرد: با انجمن سیمان جلسات متعددی برگزار شده که درنهایت به توافق کلی عرضه سیمان در بورس کالا دست پیدا کرده‌ایم.

علی پناهی در رابطه با سابقه ورود سیمان به بورس کالا ادامه داد: با‌توجه به سابقه سیمانی‌ها در ورود به بورس کالا در این جلسات مشخص شد تا معاملات سیمانی‌ها بدون دخالت در قیمت‌گذاری صورت پذیرد.

وی درخصوص اقدامات انجمن سیمان برای اطمینان از این قیمت‌گذاری توضیح داد: انجمن سیمان ازطریق وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه‌های ورود به بورس کالا را پی می‌گیرند به‌طوری که درصدد اطمینان کامل برای قیمت‌گذاری سیمان در بورس کالا هستند.

معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالا درخصوص کلاس‌های آموزشی بورس کالا برای ورود افراد در این بورس توضیح داد: در جلساتی که انجام شد علاوه بر کشف قیمت برنامه‌ریزی برای ایجاد کلاس‌های آموزشی برای بالا‌بردن اطلاعات سرمایه‌گذاران صورت گرفته است.

وی درخصوص زمینه عرضه محصول سیمان گفت: هم‌اکنون زمینه عرضه محصول سیمان فراهم شده و اینک بر سر تصمیمات، ثبات ایجاد شده و همچنین در بحث صادرات نیز برای سایر کشورها این امر

میسر شده است.

پناهی در خصوص ادامه جلسات با انجمن سیمان گفت: در جلسات تصمیمات خوبی در زمینه عرضه سیمان در بورس کالا گرفته شده و منتظر یک نشست نهایی برای تعیین نتایج تصمیم‌گیری هستیم. معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالا با توضیح به انجام جلسات گذشته با حضور دبیر و اعضای هیات‌رییسه انجمن سیمان گفت: در نشستی که با دبیر اعضای هیات‌رییسه و انجمن تولیدکننده سیمان داشتیم به نتایج خوبی رسیده‌ایم و در‌حال‌حاضر منتظر رایزنی‌ سیمانی‌ها با وزارت صنعت، معدن و تجارت هستیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر