پتروشیمی

۱۳۹۴/۰۲/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۱۴۵

فرصتی برای توسعه پتروشیمی ایران

تسنیم| درحالی که امریکا و 5 قدرت جهانی بر سر پرونده هسته‌یی ایران و کاهش تحریم‌ها بر سر میز مذاکره‌اند، شرکت‌های پتروشیمی فرصت‌هایی برای توسعه فعالیت خود در ایران می‌بینند. گالف نیوز نوشت که یک مدیر ارشد شرکت هانی ول یو او پی امریکا که در زمینه فروش تکنولوژی مورد نیاز صنعت پتروشیمی فعالیت دارد، گفت، اگر تحریم‌ها کاهش یابد، فرصت‌های زیادی فراروی شرکت‌ها قرار خواهد گرفت. میشاییل تی میلارد، معاون رییس شرکت یو او پی نیز گفت: «اگر توافق به دست آید، پتانسیل زیادی وجود خواهد داشت. ما بررسی طرح‌های احتمالی را آغاز کرده‌ایم تا ببینیم چه فرصت‌هایی وجود خواهد داشت و ما چگونه نیروهای بازار و فروش‌های خودمان را به حرکت درخواهیم آورد. ما هیچ قرارداد یا فروشی به ایران نداشته‌ایم اما می‌دانیم که بازیگران فعال در بازار این کشور چه کسانی هستند.»

وی ادامه داد: «ما به مدت حدود 20سال است که در ایران فعالیتی نداشته‌ایم و چیز زیادی در مورد صنعت (پتروشیمی) این کشور نمی‌دانیم. اما بخش زیادی از تکنولوژی مورد استفاده در ایران متعلق به یو او پی است.»


صادرات 4 میلیون و 900 هزار دلاری پتروشیمی خراسان

اترک نیوز| یحیی نیکدل، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی با اعلام صادرات 4میلیون و900هزاردلاری محصولات پتروشیمی خراسان گفت: ارزش وزنی صادرات یک ماه پتروشیمی 15هزار تن است که این میزان از لحاظ وزن و ارزش نسبت به سال گذشته افزایش دارد. نیکدل با اشاره به محصولات صادراتی پتروشیمی ادامه داد: عمده کالاهای صادراتی پتروشیمی اوره، ملامین و آمونیاک است.

وی با اشاره به اینکه محصولات پتروشیمی 62درصد صادرات استان را به خود اختصاص داده است، افزود: تولیدات پتروشیمی خراسان به کشورهایی همچون افغانستان، عراق، ترکیه و هند صادر می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر