کاهش قیمت 26درصدی پلیمری‌ها در بورس کالا

۱۳۹۳/۱۱/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۸۴

بورس کالا این روزها شاهد تحولات قیمتی محصولات عرضه‌شده در تالارهای خود به‌خصوص رینگ پتروشیمی است. ازجمله این تحولات کاهش قیمت نزدیک به 26درصدی مواد پلیمری در روز گذشته و نیز کاهش حداقل عرضه برخی محصولات فولادی در تالار معاملاتی صنعتی بود. بر این اساس روز گذشته گروه مواد پلیمری در بورس کالا شاهد کاهش قیمت 5 تا 26درصدی بود. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بورس کالا در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی، درحالی 2928 تن انواع ماده پلیمری مجتمع‌های پتروشیمی آریاساسول، تبریز، مارون، نویدزرشیمی و تندگویان دادوستد شد که کاهش قیمت برای کالاهایی چون پلی پروپیلن شیمیایی، پلی‌پروپیلن نساجی و پلی‌اتیلن سنگین فیلم ثبت شد. علاوه بر این، معامله 9882تن انواع قیر، 16هزار و 720تن وکیوم باتوم و سه‌هزار تن لوب کات روی تابلوی معاملات ثبت شد.

تالار صادراتی نیز درحالی شاهد عرضه 50هزار تن سنگ‌آهن دانه‌بندی مجتمع سنگ‌آهن جلال‌آباد، با قیمت پایه 23دلار در هر تن بود که با استقبال 200هزار تنی مشتریان خارجی مواجه شد و به قیمت متوسط 32دلار و دوسنت به فروش رسید.

این گزارش همچنین حاکی است، در تالار محصولات صنعتی و معدنی، 220تن سبد میلگرد مخلوط و 396تن سبد میلگرد و تیرآهن شرکت ذوب‌آهن اصفهان به‌همراه 250تن ورق قلع اندود شرکت فولاد مبارکه اصفهان معامله شد.

همچنین معامله 140هزار و 40تن انواع ورق فولادی شرکت فولاد مبارکه اصفهان در سیستم مچینگ ثبت شد. حداقل عرضه کالاهای شمش (بلوم و بیلت فولادی)، تختال و میلگرد و تیرآهن در بورس کالای ایران کاهش یافت.

ازسوی دیگر با کاهش حداقل عرضه محصولات فولادی برای هر کارگزار فرصتی برای خریداران خرد این نوع محصولات فراهم شده است که می‌توانند در حجم پایین نیز اقدام به خرید تولیدات فولادی کنند. بر این اساس حداقل عرضه شمش (بلوم و بیلت فولادی)، تختال و مقاطع فولادی همچون میلگرد و تیرآهن به ترتیب به دوهزار تن، دوهزار تن و 132تن کاهش یافته است.

حداقل تخصیص و حداقل خرید هر کارگزار برای شمش‌های بلوم و بیلت فولادی و تختال 500تن خواهد بود؛ این عدد برای میلگرد و تیرآهن نیز 66تن است.

همچنین روز گذشته در تالار محصولات کشاورزی، 175تن ذرت دانه‌یی کرمانشاه به قیمت 8500ریال به فروش رسید.

براساس این گزارش، در این روز و در مجموع 225هزار و 501تن انواع کالا به ارزش حدود 3000میلیارد ریال در بازار‌های فیزیکی بورس کالای ایران معامله شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر