یک ماده و چندین مصاحبه

۱۳۹۳/۱۰/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۸۴

گروه بورس کالا| بسیاری از نمایندگان عضو کمیسیون کشاورزی و برنامه و بودجه مجلس طی هفته گذشته در اظهارنظر‌های مختلفی حمایت خود را از اجرای ماده33 قانون بهره‌وری محصولات کشاورزی اعلام کردند. ولی این درحالی است که این قانون مانند بسیاری از قوانین دیگر با وجود ابلاغ شدن همچنان مسکوت مانده است. اگر این قانون اجرایی شود به موجب آن محصولات کشاورزی برای کشف و تعیین قیمت بر تابلوی بورس نقش خواهند بست و این امر می‌تواند برای فعالان بخش کشاورزی سرنوشت‌ساز باشد.

نخستین گروه کشاورزان هستند که محصول خود را مستقیما و با قیمت واقعی به فروش می‌رسانند. گروه دوم دلالان و واسطه‌ها هستند که با اجرای این ماده دست‌شان از واسطه‌گری در محصولات کشاورزی قطع خواهد شد. گروه سوم نیز مردم که مصرف‌کنندگان محصولات کشاورزی هستند و به‌دلیل حذف واسطه‌ها، محصولات را به قیمت بسیار پایین‌تری از زمان حال خریداری می‌کنند.

در این قانون دولت مابه التفاوت قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی و قیمت کشف‌شده در بورس را به کشاورز پرداخت می‌کند و این امر دیگر دلالی و واسطه‌گری را از چرخه خرید و توزیع محصولات کشاورزی به‌صورت کامل حذف خواهد کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر