رینگ جهانی

۱۳۹۳/۱۰/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۱۹

رشد صادرات مقاطع

در 10ماه نخست سال ٢٠١٤ صادرات مقاطع ترکیه به امریکا و مصر رشد چشمگیری داشت ولی مشتری اصلی آن عراق کاهش شدیدی در خرید از ترکیه ثبت کرد. کل صادرات مقاطع ترکیه در این مدت با 1/0درصد افت سالانه به هشت‌میلیون و ٣٦٠‌هزار تن رسید و درآمد حاصله با ٢,١‌درصد کاهش پنج‌میلیارد بین ژانویه تا اکتبر خریدار اصلی مقاطع فولادی ترکیه امارات بود که با کمتر از 2درصد رشد ٩٥٨‌هزار تن خرید کرد. امریکا با افزایش ٦٣‌درصدی ٨٣٠‌هزار تن انواع مقاطع از ترکیه خرید. صادرات مقاطع ترکیه به مصر ٢٢١‌درصد بالا رفته و به ٣٨٤‌هزار تن رسید.


امید به رشد تقاضای فولاد

در آخرین نظرسنجی استیل ایندکس از بازارهای فولاد دنیا ٤٧‌درصد از امریکایی‌ها در انتظار بهبود تقاضای فولاد در سه ماه آتی بودند که هفته قبل این رقم ٣٨‌درصد بود. ٥٣‌درصد نیز ثبات تقاضا را ممکن دیدند. بین اروپایی‌های حاضر در این نظرسنجی ٢٦‌درصد رشد فروش را برآورد کردند که هفته قبل ٣٢‌درصد بود. ٥٢‌درصد نیز تقاضا را باثبات دیدند. همچنین بین امریکایی‌ها ٢٠‌درصد رشد قیمت و ٦٠‌درصد کاهش آن را برآورد کردند. بین اروپایی‌ها ١٧‌درصد افزایش قیمت و ٣٥‌درصد کاهش آن را در روند آتی بازار در سه ماه آتی دیدند.


ثبات بازار ورق سرد

ورق سرد صادراتی چین در ثبات است. بعید است در آینده نزدیک افت قیمت مشاهده شود ولی تمایل به خرید نیز تا پایان ماه ناچیز می‌ماند. متوسط قیمت ورق سرد صادراتی چین ٥٢٠ تا ٥٣٠دلار هر تن است که نسبت به هفته قبل تغییری نداشته است. درحالی که خرید‌ها نیز کم بوده است. شاید پافشاری فروشنده‌ها بر ثبات قیمت باعث شود معامله‌ها افزایش یابد. قیمت ورق سرد در بازار داخلی چین ٥٩٤ تا ٦١٠دلار هر تن با ١٧‌درصد مالیات بر ارزش‌افزوده است و آخرین موجودی بازار یک‌میلیون و ٤٣٦‌هزار تن شنیده شده که نسبت به هفته قبل کمتر از یک‌درصد افت داشت.


کاهش قیمت ورق

کمبود تقاضا و رقابت شدید در کره جنوبی باعث شده صادرکننده‌های ورق گرم منطقه قیمت‌ها را پایین‌تر بیاورند. قیمت پیشنهادی کارخانه پوسکو ٥دلار هر تن نسبت به نوامبر پایین آمده و به ٥٠٠ دلار هر تن رسیده که حمل ژانویه است. این صادر‌کننده حاضر است تا ١٠دلار تخفیف بیشتر نیز برای تناژ بالا بدهد. البته چون اختلاف قیمت ورق چین و کره جنوبی تا ٤٠ دلار است، ویتنامی‌ها تمایلی به خرید از کارخانه پوسکو ندارند. سایر کشور‌های منطقه نیز فعلا خریدی انجام نمی‌دهند و منتظر تصمیم نهایی دولت چین در مورد حذف احتمالی معافیت‌های مالیاتی صادرات هستند. قیمت فعلی ورق گرم کره جنوبی به خاورمیانه ٢٥دلار نسبت به نوامبر پایین آمده و به ٥٩٥ تا ٦٠٠ دلار هر تن رسیده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر