تابلوی معاملات آتی سبزپوش شد

۱۳۹۳/۰۹/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۷۱

تالار آتی سکه ایران روز گذشته درحالی فعالیت خود را بر مدار افزایشی آغاز کرد که پیش‌بینی‌ها برای روز دوشنبه خبر از کاهش قیمت نقدی سکه در بازار می‌داد. بازار جهانی طلا که در آخرین روز فعالیت خود با انتشار آمار دور از انتظار اشتغال امریکا با کاهش قیمت روبه‌رو شد، روز گذشته را نیز با روند کاهشی آغاز کرد به‌طوری‌که همچنان بر زیر سطح 1200دلار باقی ماند. در ادامه دلار نیز که از شروع هفته با افزایش 50تومانی روبه‌رو شده بود، بار دیگر بر سطح 3400تومان قرار گرفت و وارد دور جدید قیمت‌گذاری شد.

اما روز گذشته حرکت معکوس دلار و طلای جهانی تنها توانست درحدود پنج‌هزار تومان قیمت نقدی سکه را در بازار افزایش دهد. همین امر باعث شد رویکرد‌ها به بازار آتی مثبت شود و تمام سررسید‌ها به رنگ سبز دربیاید.

کارشناسان معتقد‌ند، اختلاف 9هزار تومانی بین سکه نقدی و سکه آتی سررسید دی‌ نشان از آن دارد که برخلاف ماه گذشته رویکرد‌ها برای قیمت آتی طلا در ایران افزایشی است. سکه روز گذشته در بازار به ارزش 963هزار تومان به فروش رسید.

قراردادهای سررسید آبان با رشد 04/1درصدی نسبت به قیمت تسویه روزانه، به قیمت 972هزار تومان رسید.

این درحالی است که بالاترین قیمت قراردادهای سررسید آبان معادل 976هزارو500تومان بود که نسبت به بالاترین قیمت روز یک‌شنبه 54/1درصد افزایش داشت. همچنین نخستین قیمت قراردادهای سررسید آبان هم معادل 970هزار تومان بود که نسبت به نخستین قیمت قراردادهای سررسید آبان در روز دوشنبه 0/81درصد افزایش داشت.

همچنین 134 قرارداد سررسید دی‌، درمجموع به ارزش 962هزارو752 تومان بالغ شد.

قراردادهای سررسید اسفند نیز با رشد 27/1درصدی نسبت به قیمت تسویه روزانه، به 985هزارتومان رسید.

این درحالی است که بالاترین قیمت قراردادهای سررسید اسفند معادل 988هزارتومان بود که نسبت به بالاترین قیمت روز دوشنبه 86/1درصد افزایش داشت. همچنین نخستین قیمت قراردادهای سررسید اسفند معادل 984هزارتومان بود که نسبت به نخستین قیمت قراردادهای سررسید اسفند در روز دوشنبه 17/1درصد افزایش داشت.

این گزارش حاکیست، 269قرارداد سررسید دی‌ درمجموع به ارزش 972هزارتومان بالغ شد.

باتوجه به اینکه میزان نوسانات قیمت با افزایش زمان تا سررسید بیشتر می‌شود، به‌همین دلیل سررسیدهای دورتر عموما مورد استقبال بیشتر معامله‌گران آتی واقع می‌شوند.

براساس این گزارش، قراردادهای سررسید اردیبهشت با رشد 35/1درصدی نسبت به قیمت تسویه روزانه، به قیمت یک‌میلیون‌و110هزار تومان رسید.

این درحالی است که بالاترین قیمت قراردادهای سررسید اردیبهشت معادل یک‌میلیون‌و15هزار تومان بود که نسبت به بالاترین قیمت در روز دوشنبه 8/1درصد افزایش داشت. همچنین نخستین قیمت قراردادهای سررسید اردیبهشت نیز معادل 997هزار تومان بود.

همچنین، 1265قرارداد سررسید اردیبهشت درمجموع به ارزش 997هزارو500 تومان بالغ شد.

این گزارش حاکیست، قراردادهای سررسید تیر با رشد 51/1درصدی نسبت‌به قیمت تسویه روزانه، به‌قیمت یک‌میلیون‌و40هزار تومان رسید.

این درحالی است که بالاترین قیمت قراردادهای سررسید تیر یک‌میلیون‌و47هزار تومان بود که نسبت به بالاترین قیمت در روز دوشنبه 19/2درصد افزایش داشت. همچنین نخستین قیمت قراردادهای سررسید تیر معادل یک‌میلیون‌و30هزار تومان بود.

همچنین، 58060قرارداد سررسید اردیبهشت درمجموع به ارزش یک‌میلیون‌و25هزارو500 تومان بالغ شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر