آبرسانی به 569 روستای کرمان در دولت یازدهم

۱۳۹۶/۰۲/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۵۹۷۲

کرمان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان اعلام کرد: در دولت یازدهم به 569 روستای این استان آبرسانی شده است.

علی رشیدی دیروز در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با تلاش‌های شرکت آبفار استان کرمان در دولت یازدهم بیش از 261 هزار روستانشین از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به اینکه در چهار سال اخیر 169 روستا در سطح یک، 259روستا در سطح 2 و 230روستای فاقد آب از آب شرب سالم بهره‌مند شده‌اند، بیان کرد: سال 95 و در راستای اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی حجم کاری بیش از چند برابری را در حوزه عملکردی شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه هزینه این آبرسانی‌ها بالغ بر 2 هزار و 305 میلیارد ریال شده است، عنوان کرد: در سه سال 92 تا پایان سال 94 مجموعا آبرسانی به 146 روستا میسر شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان گفت: شرکت آبفار استان موفق شد، آبرسانی به 12هزار و 50 خانوار را طی این سال‌ها انجام دهد و در راستای عمل به مفاد اقتصاد مقاومتی در سال 95 به شکل همزمان آبرسانی به 513 روستا را از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی آغاز کرد.

وی از تحول بزرگ در آبرسانی به روستاها به ویژه مناطق محروم استان کرمان خبر داد و افزود: هدف از این تلاش مجاهدانه لوله‌گذاری یک‌هزار و 58 کیلومتر، احداث 17هزار و 500مترمکعب مخزن ذخیره آب و حفر و تجهیز 25حلقه چاه با اعتبار هزینه شده یک‌هزار و 17 میلیارد ریالی بود.

رشیدی بیان کرد: این اقدام برای تامین آب بیش از 186هزار نفر در قالب پروژه‌های اقتصاد مقاومتی برای 513 روستا در استان تعریف شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر