اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۱/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۴۰۸۸

همه راه‌های ارتباطی آذربایجان‌شرقی باز است

تبریز| معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برخی راه‌های روستایی مناطق سیل‌زده آذربایجان‌شرقی خسارت دیده است، گفت: در حال حاضر تمام راه‌های ارتباطی این استان باز است و تردد در آن جریان دارد. سیدحسین میرشفیع روز یک‌شنبه در جریان بازدید از وضعیت راه‌های ارتباطی مناطق سیل‌زده‌ آذربایجان‌شرقی اظهارکرد: طبق برآورد اولیه، میزان خسارت سیل در راه‌های ارتباطی استان، معادل 70 میلیارد ریال است اما بعد از بررسی‌های لازم، میزان دقیق خسارت اعلام خواهد شد. وی با اشاره به اینکه یکی از پل‌های شهرستان هشترود بر اثر طغیان رودخانه تخریب شده است، گفت: برای بازسازی و تعمیر ابنیه فنی و همچنین منازل تخریب شده پس از جمع‌بندی سازمان مدیریت بحران تسهیلاتی در نظر گرفته خواهد شد. رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌یی هم‌ اظهارکرد: خسارت جدی به راه‌های اصلی استان آذربایجان‌شرقی وارد نشده‌، ولی برخی راه‌های روستایی آسیب دیده ‌است. داود کشاورزیان با اشاره به آسیب دیدن پل آذرشهر گفت: پایه‌های اصلی پل شکسته و تیم کارشناسی در حال بررسی هستند و بعد از تامین اعتبار بلافاصله نسبت به ترمیم آن اقدام می‌شود.


صندوق توسعه منابع‌ طبیعی در زنجان تشکیل می‌شود

زنجان| مدیرکل منابع ‌طبیعی استان زنجان با اشاره به اهمیت شکل‌گیری صندوق توسعه منابع ‌طبیعی گفت: این صندوق می‌تواند در راستای اقتصاد مقاومتی عمل کند. خلیل آقاجانلو اظهار کرد: با تشکیل صندوق توسعه منابع‌ طبیعی می‌توان به توانمندسازی عرصه‌نشینان کمک کرد و این کار می‌تواند عاملی در راستای توسعه منابع طبیعی باشد. وی با بیان اینکه ظرفیت خوبی برای توسعه اشتغال در حوزه منابع ‌طبیعی وجود دارد، خاطرنشان‌ کرد: می‌توان نسبت به تولید برخی گونه‌های گیاهی با درنظر گرفتن صرفه اقتصادی برنامه‌ریزی کرد و این موضوع می‌تواند کمک شایانی به روستاییان کند.


از قرض‌الحسنه‌های خانوادگی سوءاستفاده می‌شود

اصفهان| رییس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: برابر مصوبه 556 شورای امنیت کشور با موسسات مالی و اعتباری که فاقد مجوز باشند و هر نوع جذب نقدینگی کنند به‌شدت برخورد می‌کنیم. به گزارش «تعادل» و به نقل از ایسنا، ستار خسروی دیروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات پلیس آگاهی در سال گذشته در حوزه ایمنی صنوف گفت: هفت موسسه مالی و اعتباری در سال گذشته تعطیل و از فعالیت آنها جلوگیری شد. بر این اساس با موسسات مالی و اعتباری که فاقد مجوز باشند و هر نوع جذب نقدینگی کنند به‌شدت برخورد می‌کنیم. رییس پلیس آگاهی استان اصفهان با اشاره به قرض‌الحسنه‌های خانوادگی تصریح کرد: پلیس در صورتی که این قرض‌الحسنه‌ها آسیبی به چارچوب اقتصادی وارد نکند و باعث کلاهبرداری نشود، اقدامی نمی‌کند اما متاسفانه از این قرض‌الحسنه‌ها سوءاستفاده می‌شود.


حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و حوزه

«آی.سی.تی»

گرمسار| فرماندار گرمسار با اشاره به برخی فعالیت‌های دولت در راستای تحقق شعار سال جدید گفت: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و حوزه «آی.سی.‌تی» در دستور کار دولت و به‌تبع آن فرمانداری گرمسار قرار دارد. داریوش طاهری دیروز در جلسه بررسی مشکلات اشتغال با اشاره به نقش حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در ایجاد اشتغال برای جوانان اظهار داشت: بهره‌گیری از شرکت‌های دانش‌بنیان، علم و فناوری، تولید ثروت از علم و حوزه آی.سی.تی نقش مهمی را در عرصه اشتغالزایی و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ایفا می‌کند.


۱۲۷میلیارد ریال برای ساخت منازل مددجویان کمیته امداد استان بوشهر تخصیص یافت

بوشهر| مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر گفت: با تخصیص ۱۲۷میلیارد ریال اعتبار برای ساخت و بازسازی منازل مددجویان کمیته امداد استان بوشهر بیش از یک‌هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی ساخته یا بازسازی شد. احمد لطفی دیروز در جلسه با شورای مدیران کمیته امداد با تاکید بر توجه به زیرساخت‌های رفاهی و معیشتی نیازمندان جامعه اظهار داشت: تامین معیشت، رفاه، توجه به زیرساخت‌های آموزشی، درمانی و عمرانی از رسالت‌های مهم کمیته امداد در قبال جامعه هدف است. وی با بیان اینکه تامین سرپناه یکی از رسالت‌های کمیته امداد است، افزود: در این راستا کمیته امداد برنامه‌های مهم تدوین و اجرایی کرده که ساخت منازل نیازمندان روستایی با مشارکت سپاه از جمله این برنامه‌هاست.


ارزش صادرات استان مرکزی به بیش از 21هزار میلیارد ریال رسید

اراک| مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: ارزش صادراتی استان مرکزی در سال گذشته به بیش از 21 هزار و 89میلیارد ریال رسید. مهدی میراشرفی با اعلام این خبر افزود: در سال گذشته 15هزار و 388 فقره اظهارنامه صادراتی در استان مرکزی ثبت شد که نسبت به سال قبل از آن 31 درصد افزایش داشته است. وی تصریح کرد: وزن این میزان صادرات با افزایش 30درصدی به بیش از 889 کیلوگرم رسید و ارزش صادرات انجام شده نیز با افزایش 29درصدی به بیش از 21هزار و 89میلیارد ریال معادل تقریبا 670 میلیون دلار رسیده است. مدیرکل گمرکات استان مرکزی افزود: مقصد صادرات صورت گرفته در این مدت 74 کشور جهان همچون افغانستان، ترکیه، عراق، ترکمنستان، پاکستان، سوریه، روسیه، گرجستان، بلغارستان، ارمنستان، ازبکستان، قزاقستان، ایتالیا، آذربایجان، عمان، لهستان، آلمان، کانادا، مالزی، هند، اندونزی، رومانی، سومالی، سودان، فرانسه، اوکراین، امارات متحده عربی، بحرین، یمن، بلژیک، اسپانیا، چین و... بوده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر