اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۱/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۳۳۶۹

تمدید مهلت صید ماهیان استخوانی در گیلان

رشت استاندار گیلان از رییس سازمان شیلات کشور خواستار تمدید ۱۰روزه مهلت فصل صید ماهیان استخوانی از دریای خزر در استان شد. محمدعلی نجفی پس از مذاکره با رییس سازمان شیلات ایران اظهار کرد: فصل صید ماهیان استخوانی از دریای خزر در استان گیلان به مدت ۱۰روز تمدید شود. وی با یادآوری اینکه فصل صید ماهیان استخوانی از اواخر مهرماه آغاز شده است، افزود: مهلت فصل صید بر اساس جدول زمانبندی ۱۵فروردین ماه به اتمام می‌رسید که بنا به درخواست صیادان، اداره کل شیلات استان و جمعی از نمایندگان مجلس طی گفت‌وگو با معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان شیلات مهلت فصل صید ماهیان استخوانی تا ۲۵ فروردین ماه جاری تمدید شد.


راه‌اندازی نخستین پارک خلاقیت

و کارآفرینی ویژه کودکان در خراسان‌ شمالی

بجنورد مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌ شمالی از راه‌اندازی پارک خلاقیت و کارآفرینی ویژه کودکان در مرکز استان خبر داد. حسن نوری اظهار کرد: در راستای عملیاتی‌سازی طرح جامع کارآفرینی استان، راه‌اندازی پارک خلاقیت و کارآفرینی ویژه کودکان و نوجوانان در دستور کار قرار گرفته است. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌ شمالی ادامه داد: برای ایجاد تغییر در نگرش کودکان و آموزش فنون کارآفرینی و سوق دادن آنان به انجام بازی‌های فکری و مرتبط در این حوزه، نخستین پارک خلاقیت و کارآفرینی در مرکز استان راه‌اندازی می‌شود.


انتقال روزانه ۱۳ میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی توسط منطقه شمال‌شرق

شاهرود مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌شرق از انتقال روزانه بیش از ۱۳ میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی در این منطقه خبر داد. قاسم عرب‌یارمحمدی ضمن اشاره به انتقال ۲۲۴میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی از ابتدای امسال تا چهاردهمین روز فروردین ماه جاری توسط شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌شرق اظهار داشت: ۱۰۰میلیون و ۲۱۹هزار لیتر فرآورده‌ نفتی مربوط به بنزین بوده که ۷۶ میلیون و ۸۲ هزار لیتر آن بنزین معمولی و ۲۴ میلیون و ۱۳۷ هزارلیتر آن یورو۴ است.


توقیف ۴ فروند لنج صیادی بیگانه در کیش

کیش دادستان جزیره کیش از توقیف ۴ فروند لنج صیادی بیگانه در جزیره کیش خبر داد و گفت: ۲۱ نفر از خدمه کشتی تحویل مقامات قضایی شدند. عباسی افزود: این ۴ فروند لنج صیادی بیگانه متعلق به یکی از کشورهای حوزه خلیج‌فارس است که با آلات و ادوات صیادی غیرمجاز (تور منوفلامنت) به صید غیرمجاز ماهی در آب‌های ایران اقدام کرده بودند، توسط ماموران دریابانی جزیره کیش توقیف شدند. این مقام قضایی در جزیره کیش اضافه کرد: دراین رابطه حدود ۳ تن ماهی کشف شد.


صدور 844میلیون دلار کالا از خراسان‌جنوبی

خراسان‌جنوبی مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: 844میلیون و 757هزار دلار کالا از گمرکات استان در سال 1395صادر شد که این عدد نسبت به سال 94 از نظر ارزش 23 درصد افزایش دارد. محمدعلی خاشی در همین خصوص افزود: وزن کالاهای صادر شده به 3میلیون و 661 هزار تن رسید که صادرات کالا از نظر وزن نسبت به سال 94، 89 درصد رشد داشته است. وی اظهار کرد: در سال 95، 5هزار و 424 فقره اظهارنامه صادراتی به ارزش 179میلیون و 638 هزار دلار و به وزن 977هزار و 234 تن صادر شد.


طرح سلامت معنوی در بیمارستان‌ها

یاسوج رییس ستاد اقامه نماز کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح سلامت معنوی در بیمارستان‌های استان خبر داد. سید الیاس چراغ‌زاده دیروز در نشست شورای فرهنگی و اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد به ظرفیت بالای گردشگری در استان اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود باتوجه به این موضوع نسبت به ساخت نمازخانه در پارک‌ها و اماکن تفریحی استان اقدام شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر