اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۱۲/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۲۸۸۱

روستاییان اردبیلی در اجرای طرح هادی مشارکت کنند

اردبیل| مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل خواستار مشارکت روستاییان در اجرای طرح هادی روستاها در این استان شد. فرهاد سبحانی در حاشیه بررسی وضعیت اجرای طرح هادی در اردبیل گفت: در حال حاضر طرح هادی تنها در ۳۸۶ روستای استان به صورت فازبندی اجرا شده است. مدیرکل بنیاد مسکن استان در پاسخ به این سوال که آیا بخش خصوصی می‌تواند در اجرای طرح هادی مشارکت کند، ادامه داد: به دلیل اینکه اجرای طرح هادی سودی برای سرمایه‌گذار بخش خصوصی ندارد، اغلب این موضوع استقبال نمی‌شود. سبحانی تاکید کرد: در اقدام قابل‌توجهی در برخی روستاها خود اهالی روستا در اجرای طرح هادی مشارکت کردند که موجب شد اجرا با سرعت مطلوبی پیشرفت داشته باشد. وی تاکید کرد: از جمله اینکه مصالح ساختمانی از سوی اهالی روستا تامین شد و در ادامه طرح هادی نیز در روستاها به اجرا درآمد. مدیرکل بنیاد مسکن استان با ذکر مثالی به تامین سنگ معابر در روستای سلوط نمین اشاره کرد و گفت: در روستای خمس نیز پول مصالح تامین شد و در اجرای طرح هادی اهالی روستا مشارکت کردند.

مردم اردبیل 2.5میلیارد تومان در جشن نیکوکاری کمک کردند

اردبیل| مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: برآورد اولیه از میزان کمک‌های نقدی و جنسی مردم اردبیل در جشن نیکوکاری مبلغ 2میلیارد و ۵۵۳ میلیون تومان است. حسین دشتی تصریح کرد: این در حالی است که رقم نهایی سال گذشته 2میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان بود و کمک‌های مردمی با رشد قابل توجهی همراه است. وی به تحقق ۱۱۲درصدی برنامه پیش‌بینی شده جمع‌آوری کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری اشاره کرد و افزود: بالغ بر ۸۶۵میلیون تومان از کمک‌ها از طریق ۲۵مرکز نیکوکاری استان جمع‌آوری شده است. مدیرکل کمیته امداد استان تاکید کرد: علاوه بر این یک‌میلیارد و ۴۸۵میلیون تومان نیز از طریق پایگاه‌ها جمع‌آوری شده است. دشتی به توزیع کمک‌های جنسی در بین نیازمندان تا چهارشنبه‌سوری اشاره کرد و افزود: کمک‌های نقدی نیز در روزهای آتی به حساب نیازمندان واریز می‌شود.

وضعیت بازار آجیل و خشکبار در همدان

همدان| رییس اتحادیه قنادان و آجیل‌فروشان همدان گفت: بازار آجیل و خشکبار در همدان راکد است.

محمد ارغوان اظهار کرد: با توجه به رکود حاکم بر بازار قدرت خرید مردم کاهش یافته است و عرضه با تقاضا همخوانی ندارد در حالی که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش 6درصدی قیمت آجیل و خشکبار هستیم. وی با بیان اینکه تمام بادام‌هندی‌های موجود در بازار قاچاق است و واردات غیرقانونی این نوع محصول می‌تواند سلامت جامعه را به خطر بیندازد، خاطرنشان کرد: این نوع محصول نیز کفاف استان را نمی‌دهد. ارغوان با بیان اینکه واحد بازرسی اتاق اصناف از ابتدای اسفند تا پایان تعطیلات به صورت 4 شیفت و 24ساعت فعالیت می‌کند، عنوان کرد: در مکان‌هایی که احتیاج به بازرسی تخصصی داشته باشند، کمیسیون و کارشناسان اتحادیه‌ها با بازرسان اتاق اصناف برای بازرسی وارد عمل می‌شوند.

۵۰درصد سهمیه سبد کالا بین مردم کهگیلویه و بویراحمد توزیع شد

یاسوج| معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۵۰ درصد سهمیه سبد کالا بین مردم استان توزیع شد.

امیر جانی‌پور دیروز در نشست پیشگیری از وقوع جرم استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه طرح نظارتی ویژه نوروز از اول نوروز تا 25 فروردین ماه ادامه دارد، اظهار داشت: 210 بازرس به صورت رسمی و افتخاری بر بازار نظارت می‌کنند. معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه بازرسان این سازمان بر واحدهای خبازی نیز نظارت دارند، گفت: 400تن میوه شب عید از طرف جهادکشاورزی و تعاون روستایی در بازار توزیع می‌شود.

تولید 38درصد برنج مرغوب کشور در گیلان

رشت| استاندار گیلان با بیان اینکه روستاییان سفره هموطنان خود را رنگین می‌کنند، گفت: 38درصد از محصول برنج کشور از نوع مرغوب توسط روستاییان گیلان تولید می‌شود. «محمدعلی نجفی» در همایش دهیاران زن استان گیلان که در سالن الغدیر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم همواره شاهد برتری کمی و کیفی بانوان در سطوح مدیریتی جامعه باشیم.

استاندار گیلان اضافه کرد: زراعت برنج، چای، مرکبات، بادام زمینی و کیوی که جزو اقتصادی‌ترین محصولات کشاورزی کشور هستند در گیلان وجود دارد. در همه این عرصه‌ها تلاش روستاییان به‌ویژه زنان روستایی بارز است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر