طرح کاشت نهال در اردبیل آغاز شد

۱۳۹۵/۱۲/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۲۸۷۶

اردبیل|

طرح کاشت نهال با هدف کاشت 65 هزار اصله نهال در یک سال آینده با مشارکت تشکل‌های مردم نهاد از سوی شهرداری اردبیل آغاز شد. به گزارش«تعادل» به نقل از روابط عمومی شهرداری اردبیل، این طرح همزمان با هفته منابع طبیعی با حضور دانش‌آموزان عضو بنیاد کودک اردبیل در مجموعه گردشگری دریاچه شورابیل اردبیل کلید خورد. شهردار اردبیل در این آیین با اشاره به اینکه طرح کاشت 65 هزار اصله نهال در اردبیل با شعار «همه با هم زندگی بیافرینیم» انجام می‌شود، گفت: در قالب این طرح بیش از 5 هزار اصله نهال مثمر و غیرمثمر در مجموعه گردشگری دریاچه شورابیل اردبیل کاشته می‌شود. حمید لطف‌اللهیان افزود: شهرداری اردبیل طرح‌های زیادی را برای توسعه فضای سبز مرکز استان به اجرا گذاشته که یکی از این طرح‌ها کاشت نهال با مشارکت تشکل‌های مردم نهاد است.

وی اظهار کرد: قرار است در سال آینده بیش از 65 هزار اصله نهال در اردبیل و در مناطق 4گانه این شهر اجرا شود و سرانه فضای سبز به ازای هر نفر از 7.7متر مربع به 8.3 متر مربع برسد.

او افزود: در این طرح نهال‌ها در گونه‌های مختلف و سازگار و مقاوم با شرایط آب و هوایی ازجمله درخت صنوبر، سرو، کاج و درختان میوه در مناطقی که نیاز به توسعه فضای سبز دارد، کاشته می‌شود. وی هدف از توسعه فضای سبز را افزایش مشارکت آموزش‌های عمومی تشکل‌های مردمی دانست که نتایج خوبی در پی داشته است. شهردار اردبیل افزود: این طرح در طول هفته منابع طبیعی با حضور تشکل‌های مردمی، جامعه پزشکان و ورزشکاران برگزار می‌شود و در باغ جیرال اردبیل نیز برگزار می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر