اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۱۲/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۱۸۶۵

کاهش 5000 تومانی قیمت ماهی سفید و کفال در مازندران

ساری| قیمت ماهی سفید و کفال دریای خزر در بازار ماهی فروشی شهرهای ساری و فریدونکنار به دلیل صید مناسب و عرضه فراوان در هر کیلوگرم تا 5 هزار تومان کاهش یافت. مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه از هفدهم مهر امسال تا پایان بهمن یک‌هزار و 344تن انواع ماهی استخوانی از دریا صید شده است، گفت: 844تن آن ماهی کفال و 426تن آن ماهی سفید و مابقی کپور و دیگر گونه‌ها بوده است. حسینعلی خوش‌باوررستمی ارزش اقتصادی ماهیان صید شده را 37میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: به لحاظ وزنی، ماهیان صید شده در مدت فصل جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 24درصد و به لحاظ ارزشی 100درصد رشد نشان می‌دهد. مدیرکل شیلات مازندران عرضه و تقاضا را عامل اصلی و تعیین‌کننده قیمت ماهیان استخوانی دانست و گفت: میانگین قیمت ماهیان دریایی با وزن یک کیلوگرم در سال جاری 25هزار تومان است.


قدردانی شهردار مشهد و مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد از بانک شهر

مشهد| مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد در حاشیه مراسم افتتاح فاز اول خط۲ قطار شهری مشهد از خدمات بانک شهر در توجه به توسعه حمل و نقل عمومی در کلان‌شهر‌ها تقدیر کرد. کیامرز در این مراسم که با حضور مسوولان شهری و استانی و جمع کثیری از مردم مشهد برگزار شد ضمن اعلام توضیحات فنی درخصوص خط۲ قطار شهری مشهد از بانک شهر تقدیر کرد. سیدصولت مرتضوی، شهردار مشهد نیز در این مراسم این رویداد را نشان از روحیه جهادی مدیریت شهری در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام‌ و عمل عنوان و در ادامه از نقش بانک شهر در حمایت از پروژه‌های عمرانی در کلان‌شهر‌ها به ویژه حمل و نقل شهری قدردانی کرد.


آمادگی برای سوخت رسانی مطلوب در ایام نوروز

اراک| شرکت نفت منطقه استان مرکزی در ایام نوروز سال ۹۶ آماده سوخت‌رسانی مطلوب به هموطنان عزیز است. به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه استان مرکزی، عبدالله گیتی‌منش، مدیر منطقه از آمادگی کامل این منطقه برای سوخت‌رسانی مطلوب در ایام نوروز سال ۹۶ خبر داد. وی گفت با توکل بر خداوند منان و برنامه‌ریزی مناسب و استفاده از مجموعه ناوگان حمل ونقل از هم‌اکنون آماده تامین سوخت به موقع مجاری عرضه و جایگاه‌های عرضه سوخت و ارائه خدمات جانبی در سطح جایگاه‌ها هستیم. ایشان به طرح گلگشت نوروزی اشاره کرد و گفت: از آغاز اسفند ۹۵ طرح گلگشت نوروزی با حضور کارشناسان واحد‌های مختلف در سطح جایگاه‌های عرضه سوخت استان و نمازخانه‌های بین راهی به اجرا درآمده که این طرح می‌تواند در آمادگی هر چه بیشتر مجاری عرضه و جایگاه‌های سوخت موثر باشد. ایشان ابراز امیدواری کرد با ارائه خدمات مطلوب توسط ۸۲ باب جایگاه عرضه سوخت مایع و ۶۲ باب جایگاه عرضه سوخت CNG همچنین ۶ باب نمازخانه بین راهی بتوان در ارائه خدمت به مردم و رضایت‌مندی مسافران نوروزی موثر بود.


انجام بیش از 300 عملیات پیگرانی در فشارشکن شهید میرزایی قم

اراک| از ابتدای سال تاکنون بیش از 300 عملیات پیگرانی در فشارشکن شهید میرزایی قم انجام پذیرفته است. به گزارش روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران- منطقه مرکزی، رییس فشارشکن شهید میرزایی قم با اعلام این خبر گفت: آمار عملیات پیگرانی این مرکز از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 300بار ارسال و دریافت ثبت شده است. رضا غفوری با تاکید بر حجم بالای عملیات پیگرانی در فشارشکن شهید میرزایی نسبت به سایر مراکز منطقه تصریح کرد: این حجم عملیات در سال گذشته به بیش از 380بار می‌رسد. وی با اشاره به انجام عملیات ارسال و دریافت پیگ در خطوط 18و 24 اینچ گفت: با همکاری واحدهای مهندسی‌ خوردگی و ترابری منطقه مرکزی، این عملیات همواره در طول سال بدون هیچ نقصانی انجام می‌گیرد.


کشف بیش از 132میلیارد ریال کالای قاچاق در آب‌های بوشهر

بوشهر| فرمانده دریابانی استان بوشهر گفت: یک محموله کالای قاچاق به ارزش 132میلیارد و 457میلیون ریال در 3روز اخیر در آب‌های بندر کنگان این استان کشف شد. سردار قلندر لشکری دیروز افزود: این کالاها شامل 128دستگاه لوازم صوتی و تصویری، 650کیلو سیر، 10هزار و 554 قلم لوازم آرایشی و بهداشتی، یک‌هزار و 800 ثوب پوشاک در بازرسی از دو فروند شناور به دست آمد. وی اضافه کرد: در این ارتباط 12نفر متهم دستگیر و به همراه پرونده‌های تشکیل شده تحویل مقام‌های قضایی شدند.


جامعه مهندسان در حوزه کارآفرینی و ایجاد اشتغال ایده‌پردازی کنند‌

ارومیه| معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: جامعه مهندسین باید در حوزه اشتغال و کارآفرینی به ارائه طرح‌ها و ایده‌های نو بپردازند. تقی کهوریان، معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در مراسم بزرگداشت روز مهندس بر کارآفرینی جامعه مهندسین و نقش آنها در رفع مشکل بیکاری اشاره و اظهار کرد: این قشر جامعه باید پا را فراتر گذاشته و در حوزه اشتغال و کارآفرینی به ارائه طرح‌ها و ایده‌های نو بپردازند. معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی نقش مهندسین را در آبادانی کشور و در عرصه سازندگی حائز اهمیت خواند و افزود: جامعه مهندسی باید با نگاه علمی و ارائه خدمات نوین مهندسی در عرصه‌های مختلف گام بردارند.


تولید لارو میگو خارج از فصل در هرمزگان

بندرعباس| برای نخستین ‌بار در هرمزگان لارو میگو خارج از فصل در شهرستان سیریک تولید شد.

تولید لارو میگو خارج از فصل در بندرکوهستک از اوایل بهمن ماه آغاز شده و تا اواخر اسفند ماه ادامه دارد. رییس شیلات شهرستان سیریک گفت: قرار است 50 میلیون قطعه لارو میگو خارج از فصل در مرکز تکثیر میگوی هرمز لارو تولید شود. عبدالله رییسی افزود: این بچه میگوها پس از تولید علاوه بر تامین ذخیره‌سازی مزارع شهرستان به شهرستان‌های میناب، قشم، بندرلنگه و استان‌های سیستان و بلوچستان و بوشهر فرستاده می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر