اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۱۱/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۰۸۳۳

استقبال مردم از برنامه‌های فرهنگی غرفه گروه سایپا همزمان با راهپیمایی 22 بهمن

تهران گروه خودروسازی سایپا همچون سنوات گذشته و برای گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی و همراهی با مردم در روز 22 بهمن، اقدام به برپایی غرفه فرهنگی در نبش میدان آزادی کرد. اقدامی که با استقبال مردم از برنامه‌های فرهنگی غرفه سایپا مواجه شد و بسیاری از افراد شرکت‌کننده در راهپیمایی را به غرفه ویژه سایپا رساند.


450پروژه عمرانی و تولیدی در استان بوشهر افتتاح شد

بوشهر استاندار بوشهر گفت: روند توسعه عمران شهری و روستایی در استان بوشهر تسریع یافته، به گونه‌یی که ۴۵۰ پروژه تولیدی و عمرانی آن در دهه فجر انقلاب اسلامی افتتاح شد. مصطفی سالاری در نشست شورای اداری استان بوشهر با حضور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی که با تحقق استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی در سال 57 به وقوع پیوست با اراده خلل‌ناپذیر مردم به رهبری حضرت امام راحل به پیروزی رسید. وی با بیان اینکه با احتساب هفته دولت در مجموع امسال 600 پروژه عمرانی و تولیدی در استان بوشهر به بهره‌برداری رسیده است، افزود: برای اجرای این طرح‌ها بیش از 500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.


همایش «شعر انقلاب و انتظار» همزمان با دهه فجر در اراک برگزار شد

اراک علی شیرخانی اظهار داشت: همایش شعر انقلاب و انتظار از سری برنامه‌های دهه فجر به مناسبت سی و هشتمین سالگرد انقلاب اسلامی است. به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی، وی افزود: فراخوان این همایش از مهرماه سال جاری در مناطق 15گانه آموزش و پرورش استان مرکزی اعلام شد که طی این مدت ۲۳۰ شاعر همکار و دانش‌آموزان هدف، اشعار خود را به دبیر خانه همایش فرستادند. معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان مرکزی بیان داشت: اشعار رسیده شاعران مورد بررسی و داوری قرار گرفت که از میان ۲۳۰ شاعر، ۴۰ شاعر آثارشان انتخاب شد. وی خاطرنشان کرد: در این ارتباط ۲۲ نفر برگزیده شده و ۱۸ نفر هم شایسته تقدیر شناخته شدند که از میان برگزیده‌شدگان، ۱۵ شاعر اشعار خود را در این همایش خواندند.


بهره‌برداری از 90 طرح اقتصادی در خراسان جنوبی آغاز شد

بیرجند همزمان با دهمین روز از دهه مبارک فجر بهره‌‌برداری از 90 طرح عمرانی، اقتصادی، صنعتی و خدماتی با صرف 255 میلیارد ریال هزینه در خراسان جنوبی آغاز شد. 80 هزار نفر در شهرستان‌های فردوس، خوسف، بشرویه، طبس، سرایان، قائنات، بیرجند و نهبندان از مزایای این طرح‌ها بهره‌مند شدند. اجرای خط انتقال آب به مزارع، افتتاح ساختمان دهیاری، استاندارد‌سازی سیستم گرمایشی، بازار روز، برق‌رسانی، پایگاه مقاومت بسیج، آبرسانی به روستاها، جایگاه اختصاصی فرآورده‌های نفتی، آسفالت معابر، تجهیز دارالقرآن، ساختمان هواشناسی، مجتمع خدماتی بین راهی و خوابگاه ورزشی از مهم‌ترین این طرح‌هاست. با بهره‌برداری از این پروژه‌ها برای 2هزار و 229 نفر اشتغال پایدار ایجاد شد و تثبیت اشتغال 4هزار و 500نفر نیز تضمین شد.


راه‌اندازی مرکز اقامتی کودک و خانواده

در قزوین

قزوین معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین از راه‌اندازی مرکز اقامتی کودک و خانواده در قزوین خبر داد. بهاره رحمانی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین با بیان این مطلب که مقوله جمع‌آوری و ساماندهی کودکان کار برعهده سازمان بهزیستی نیست، اظهار داشت: طبق مصوبه هیات رییسان 11دستگاه به صورت مستقیم در مورد موضوع کودکان کار دخیل هستند. در این میان سازمان بهزیستی تنها مسوولیت شناسایی و جذب کودکان کار را برعهده داشته و جمع‌آوری آنها جزو وظایف سازمان بهزیستی نیست. وی از راه‌اندازی مرکز اقامتی کودک و خانواده خبر داد و گفت: وظیفه این مرکز شناسایی و جذب کودکان کار است. در قالب این طرح کودکان کار شناسایی، با خانواده‌های آنها دیدار و نسبت به ارتقای سطح بهداشت و تحصیل آنها برنامه‌ریزی می‌شود. برای راه‌اندازی این طرح نیز حدود 100 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.


از افتتاح گرمخانه تا کلنگ‌زنی مجتمع تجاری

و پارکینگ طبقاتی

زنجان پروژه‌های توسعه شهری زنجان ازجمله طرح‌های سرمایه‌گذاری، احداث گرمخانه و پارک‌بازار دیروز با حضور مسوولان افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد. دهمین روز از دهه فجر نیز در زنجان با کلنگ‌زنی و افتتاح پروژه‌های متعددی همراه بود که معاون عمرانی استاندار زنجان و جمعی دیگر از مدیران کل و مسوولان امروز را به پروژه‌های عمرانی شهری اختصاص دادند. گرمخانه و مرکز نگهداری متکدیان، نخستین طرحی بود که دیروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت که این پروژه در زمینی به مساحت 626 متر مربع در دو بخش برای آقایان و خانم‌ها طراحی شده است. به گفته حبیب یگانه، شهردار زنجان احداث این گرمخانه از سال 90 آغاز شده و ظرفیت نگهداری از 34 نفر از افراد بی‌خانمان را دارد و این کار در راستای کاهش معضلات اجتماعی انجام شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر