آمار بانک و مجمع جهانی اقتصاد بیانگر افزایش تولید و اشتغال در ایران است

۱۳۹۵/۱۱/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۰۶۶۱

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: آمار مراکز مختلف از جمله بانک جهانی و مجمع جهانی اقتصاد بیانگر افزایش ظرفیت تولید و اشتغال در ایران است.

علی یزدانی دیروز در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: آنچه دولت در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برای ایجاد رونق تولید در کشور تدبیر کرده سودمند واقع شده و همه شاخص‌ها بنابر گزارش‌های بانک‌های جهانی و مرکزی، مجمع جهانی اقتصاد و مرکز آمار ایران حاکی از روند رشد و ارتقای ظرفیت تولید و به دنبال آن اشتغال در کشور است.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود همه مردم به ویژه اصحاب رسانه و همه ارکان نظام که سه قوه کشور هستند با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب به گونه‌یی حرکت کنند که فضای امید و نشاط در جامعه را برای توسعه سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی بیش از پیش فراهم کنند. مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تاکید کرد: یکی از راهکارهای خارج از رکود و ایجاد رونق تولید، سرمایه‌گذاری است که باید این امر مقدس شمرده شود زیرا با توجه به خیل عظیم بیکاران می‌تواند، اشتغالزایی بسیار مناسبی داشته باشد و می‌تواند از افزایش تورم جلوگیری کند.

وی گفت: همچنین سرمایه‌گذاری می‌تواند ما را از رکود خارج کند که هم‌اکنون نشانه‌های خارج از رکود در کشور نمایان شده است. یزدانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: صندوق توسعه ملی برای حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط با نگاه به صادرات 25هزار میلیارد ریال با کارمزد پایین‌تر از نرخ شورای پول و اعتبار مصوب کرده که این نرخ در حوزه صنعت 16درصد و در بخش کشاورزی 14درصد است. وی اضافه کرد: بنگاه‌هایی می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند که قابلیت صادرات داشته باشند. یزدانی در ارتباط با آمار شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور گفت: شمار این واحدها در کشور بیش از 952 شهرک و ناحیه صنعتی است که مقرر شده در سال 96 هیچ‌گونه افزایش قیمتی در مراکز یاد شده در قبال حق انتفاع نداشته باشیم جز در شهرک‌های تقاضامحور که حداکثر به میزان نرخ تورم است. مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران یادآور شد: تمام اختیارات سازمان صنایع کوچک و شهرهای صنعتی از سال آینده با توجه به ترکیب هیات‌مدیره به استان‌ها تفویض می‌شود. یزدانی گفت: از دیگر موارد در دستور کار صدور ضمانتنامه حمایت از بنگاه‌هایی برای تامین نقدینگی آنهاست که وثیقه‌های لازم برای ارائه به سیستم بانکی را ندارند. وی افزود: برای سرمایه در گردش و سرمایه ثابت تا سقف 30میلیارد ریال با شرایط سهل‌تر و با 50درصد نرخ کارمزد بانک‌ها برای آنها ضمانت صادر می‌کنیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر