اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۱۱/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۹۸۸۷

320فرصت شغلی در حوزه صنایع معدنی

بندرعباس| از ابتدای سال تاکنون 320فرصت شغلی در حوزه صنایع معدنی هرمزگان ایجاد شده است.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: این میزان اشتغالزایی در مقایسه با مدت مشابه پارسال 16درصد افزایش دارد.

«سهراب رضوانی» افزود: در این مدت 36 فقره پروانه بهره‌برداری در حوزه صنایع معدنی هرمزگان صادر شده است. وی خاطرنشان کرد: همچنین میزان سرمایه‌گذاری در این مدت در حوزه صنایع معدنی 318میلیارد ریال بوده است. معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان افزود: گچ دانه‌بندی شده، آسفالت و آهک کلسیتیه از محصولات تولید شده در هرمزگان است.


100میلیون تومان برای ساخت پارک‌های بانوان

اهواز‌| سرپرست اداره کل امور بانوان استانداری خوزستان گفت: دولت ۱۰۰میلیون تومان اعتبار برای ساخت پارک بانوان تخصیص داد. فرانک موسوی اظهار داشت: این بودجه برای احداث پارک بانوان در شهرستان‌های محروم و شهرستان‌هایی که شهرداری آن قدرت مانور نداشته باشد هزینه شود، بهتر است.


مشکل بیمه خبرنگاران رفع شد

قائمشهر| معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مشکل اساسی بیمه خبرنگاران حل شد و پیگیری‌های ستادی آن ادامه دارد. سیدهادی‌حسینی دیروز در جمع خبرنگاران، اصحاب رسانه را یکی از مهم‌ترین عناصر توسعه دانست و اظهار داشت: اصحاب رسانه نقش بسیار مهمی در توسعه دارند و ممکن است از نظر مالی ضعیف باشند اما به لحاظ عزت‌نفس از درجات متعالی بسیار بالایی برخوردار هستند. معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزیر ارشاد با بیان اینکه همواره چالش، یکی از عناصر توسعه است، عنوان کرد: در حوزه تولید مستمر و نوآوری‌های مکرر، همواره برای حل مسائل، چالش‌های جدید تولید می‌شود و در مقابل، توسعه شکل می‌گیرد.


2هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های کشاورزی استان قزوین تصویب شد

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سفر هیات دولت به استان قزوین بیش از ۲ هزار و ۳۷ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های بخش کشاورزی استان مصوب شده است. کوروش کشاورزمحمدیان با اشاره به تصویب بیش از 2هزار میلیارد ریال اعتبار برای بخش کشاورزی اظهار داشت: این میزان اعتبار برای اجرای 9 پروژه عمرانی کشاورزی استان طی سال‌های 95 و 96 به تصویب رسیده است. وی گفت: از مبلغ مصوب شده در سفر هیات دولت به استان قزوین برای سال 95 مبلغ یک هزار و 837 میلیارد ریال مصوب شده که 100درصد از این مبلغ برای اجرای پروژه‌های بخش کشاورزی به این سازمان تخصیص و ابلاغ شده است.


فعالیت 6000واحد صنفی در شهرستان صومعه‌سرا

صومعه‌سرا| رییس اتاق اصناف صومعه‌سرا با اشاره به فعالیت 6هزار واحد صنفی در شهرستان گفت: از این تعداد 5هزار واحد دارای پروانه و مابقی بدون پروانه کسب فعالیت می‌کنند. محمدرضا رحمانی در نشستی با خبرنگاران اظهار کرد: 6هزار واحد صنفی در سطح شهرستان صومعه‌سرا در حوزه شهری و روستایی در حال فعالیت هستند. وی با بیان اینکه از این تعداد 5هزار واحد دارای پروانه کسب و مابقی فاقد پروانه کسب هستند، افزود: با پیگیری‌های انجام شده و شناسایی واحدهای صنفی فاقد پروانه برنامه‌ریزی لازم برای ساماندهی این واحدها انجام شده است.


610میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی

در کردستان صورت گرفته است

سنندج| استاندار کردستان میزان سرمایه‌گذاری خارجی در استان را 610میلیون دلار عنوان کرد و گفت: این میزان سرمایه‌گذاری خارجی جذب شده در دولت تدبیر و امید و برای نخستین بار در کردستان اتفاق افتاده است. عبدالمحمد زاهدی روز پنج‌شنبه با بیان اینکه تا قبل از دولت یازدهم حتی یک مورد سرمایه‌گذاری خارجی در این استان وجود نداشت، ادامه داد: تمام سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در استان ملموس و روی زمین قابل مشاهده و راستی‌آزمایی است. وی با بیان اینکه به نتیجه رسیدن و مشاهده ثمرات و اثرات سرمایه‌گذاری‌های خارجی و ابعاد اجرایی پروژه‌ها زمانبر است، اظهار داشت: از آغاز به کار دولت تدبیر و امید 18 گروه و بنگاه اقتصادی برای سرمایه‌گذاری در استان ابراز تمایل کردند که از این تعداد جذب 5سرمایه‌گذار به نتیجه رسید.


13میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره

به متقاضیان طرح اقتصادی مقاومتی

بوشهر| مسوول سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر گفت: برای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در شهرها و روستاهای استان بوشهر سازمان بسیج سازندگی سالانه ۱۳میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره به افراد متقاضیان پرداخت می‌کند. ذوالفقار عباسی‌فر شامگاه پنج‌شنبه در نشستی با مسوولان سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اظهار داشت: عمده فعالیت‌های جهادی بسیج سازندگی توسط مردم منطقه و دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های استان بوشهر در قالب اردوهای جهادی انجام می‌شود.

رییس سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر با اشاره به تعامل این نهاد با دستگاه‌های اجرایی بیان کرد: تلاش می‌شود، تعامل و هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی چه در مرکز استان و چه در شهرستان‌ها سرلوحه کار مجریان طرح‌های بسیج سازندگی قرار گیرد.


گازرسانی به ۱۱۱روستا در دهه فجر

اردبیل| مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: گازرسانی به ۱۱۱روستا با جمعیت 6هزار و ۵۰ نفر در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد. فیروز خدایی دیروز تصریح کرد: علاوه بر این سه ساختمان اداری شرکت گاز در این ایام فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. وی افزود: گازرسانی به ۱۲ واحد صنعتی و خط تغذیه واحد صنعتی آرتاویل تایر نیز در دهه فجر تحویل می‌شود در عین حال که گازرسانی به سه واحد صنعتی متقاضی نیز در دست اقدام است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر