اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۱۰/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۹۰۵۳

مراسم ترحیم و بزرگداشت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران

ساری| مراسم ترحیم رفیق دیرین و همسنگر دوران مبارزات و همکار نزدیک دوران جمهوری اسلامی آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی (رحمت‌الله‌علیه) رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام توسط ستاد نکوداشت مناسبت‌های دانشگاه علوم پزشکی مازندران با حضور اعضای هیات رییسه دانشگاه، مدیران و جمع کثیری از کارکنان این دانشگاه در نمازخانه ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با قرائت قرآن مجید، سخنرانی و مداحی برگزار شد.


دشمن روی تهدیدات برقی هزینه‌های کلان کرده است

ساری| عضو هیات‌علمی دانشگاه علم و صنعت ایران و مشاور پدافند غیرعامل توانیر با اشاره به اینکه دشمن روی تهدیدات متنوع برقی کشور هزینه‌های کلان گذاشته است، خواستار هوشیاری مردم شد.

رضا دشتی در حاشیه اختتامیه دومین کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل و تسهیل مدیریت بحران در بخش توزیع که با حضور 6 استان و به مدت 3 روز در مجتمع رفاهی ناجا برگزار شد، اظهار کرد: پدافند غیرعامل یک دفاع بدون اسلحه است که این نوع دفاع تنها برای زیرساخت‌های اقتصادی برق، آب، گاز و صنایعی که اقتصاد کشور را می‌گرداند، تعریف می‌شود. وی افزود: یکی از این زیرساخت‌های خیلی مهم شبکه‌های توزیع برق است که دشمن برای ضربه زدن به این بخش هزینه‌های کلان کرده است. دشتی افزود: بدین منظور شبکه‌های توزیع را به‌گونه‌یی طراحی می‌کنیم تا هزینه‌های تهاجم را برای دشمن بالا ببریم و اگر حمله‌یی اتفاق افتاد هزینه‌های آن برای مردم کاهش یابد. وی تهدیدات دشمن را متنوع برشمرد و گفت: برخی تهدیدات بر پایه فناوری، سایبری و برخی هم در حوزه فضای مجازی است.


کمبود آب مانع اصلی فرآوری و صادرات مواد معدنی استان سمنان است

سمنان| رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه برای فرآوری ماده معدنی به آب نیاز است، گفت: بزرگ‌ترین مساله برای صادرات مواد معدنی استان سمنان بحث آب است. بهروز اسودی دیروز در جمع خبرنگاران در سمنان با اشاره به سهم حدود 4درصدی مصرف آب بخش صنعت استان از حدود یک‌میلیارد و 300میلیون مترمکعب آب تولیدی سالانه در این استان گفت: مواد معدنی برای فرآوری به آب زیاد نیاز دارد و اگر آب وجود نداشته باشد، فرآوری و در نتیجه صادرات این مواد با مشکل مواجه می‌شود. از 72 ماده معدنی شناسایی شده در کشور بیش از 42 ماده در استان سمنان شناسایی شده و بر اساس آمار کشوری، سمنان در داشتن ذخایر موادمعدنی مختلف مانند سلستین، سولفات سدیم و کرومیت، رتبه‌های اول تا پنجم کشور را دارد.


جانبازان زیر ۲۵درصد در برنامه ششم توسعه حقوق می‌گیرند

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه از پرداخت حقوق به جانبازان کمتر از ۲۵درصد، رزمندگان و بسیجیان با ۶ ماه سابقه در طول دفاع مقدس و طی برنامه ششم توسعه خبر داد. قاسم جاسمی دیروز در جلسه شورای اداری شهرستان کرمانشاه، با انتقاد از اینکه حجم بودجه‌های عمرانی در استان کم است، گفت: در سال گذشته ۸۴درصد بودجه‌های تخصیص یافته به استان جاری و مابقی عمرانی بوده این در حالی است که امسال ۹۰درصد اعتبارات جاری و مابقی عمرانی است. نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به زودی نمایندگان مشغول بررسی و ارزیابی بودجه سال۹۶ می‌شوند، خواستار مشارکت مدیران ادارات در انعکاس مشکلات استان شد.


کاهش چشمگیر مصرف نفت‌کوره در منطقه همدان

همدان| مدیر پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان با تاکید بر کاهش چشمگیر مصرف نفت‌کوره در این منطقه گفت: از ابتدای سال 95 تا پایان آذرماه بیش از 916 میلیون ‌لیتر انواع فرآورده‌های نفتی مایع در سطح استان همدان توزیع و مصرف شده است. امین روستایی اظهار کرد: پس از گذشت 9ماه مصرف بنزین در منطقه همدان به 362 میلیون لیتر رسیده که با توجه به افزایش 14میلیون لیتری مصرف نسبت به سال گذشته شاهد رشد 4درصدی هستیم. وی با اشاره به مصرف فرآورده نفت سفید در همدان افزود: مصرف نفت سفید با 10درصد کاهش نسبت به 9ماهه اول سال 94 که 33میلیون‌ لیتر بوده، ناشی از مدیریت مطلوب عرضه و گسترش شبکه گازرسانی بوده که به 30 میلیون‌لیتر کاهش یافته است.


«آی‌تی» اولویت اول اشتغالزایی در استان یزد

یزد| مدیر ملی طرح توسعه اشتغال در رسته فناوری اطلاعات طرح تکاپو، اولویت اشتغال در استان یزد را براساس این طرح در حوزه فناوری اطلاعات (IT) اعلام کرد. محمد ابطحی در مورد تبیین طرح توسعه رشته‌های پر اشتغال منطقه‌یی موسوم به طرح تکاپو اظهار کرد: بر اساس مطالعات سطح ملی و استانی، امکان خلق کسب و کارهای جدید در حوزه‌های مختلف فراهم شده است که برای تحقق آن ‌باید ابتدا اطلاعات اشتغال استان‌ها تهیه و سپس رسته‌های پر اشتغال شناسایی شود. وی با اشاره به اینکه فاز اجرایی طرح تکاپو عملا از اواخر اردیبهشت سال جاری شروع شده است، افزود: با توجه به عدم دسترسی به اطلاعات کامل استانی، شاخص‌های کلی بررسی و مقرر شد که ابتدا در استان یزد در حوزه فناوری اطلاعات کار شود و سپس به سایر حوزه‌ها تسری یابد. ابطحی ادامه داد: بر همین اساس نیز ‌باید اشتغال را به صورت درون‌زا در استان توسعه داد تا هم کسب و کارهای موجود تقویت شود و هم بتوان رسته‌های جدید را ایجاد کرد.


ورود۷۳۰۰ پرونده تخلف اقتصادی به شعب تعزیرات کرمانشاه

کرمانشاه| مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه از ورود ۷هزار و ۳۱۵پرونده تخلف اقتصادی به شعب تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه طی امسال خبر داد. داریوش جودکی از ورود ۷هزار و ۳۱۵پرونده تخلف اقتصادی به تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه طی ۹ ماهه سپری شده از امسال خبر داد. مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه افزود: طی این مدت به صورت ۱۰۰درصدی به پرونده‌های مذکور رسیدگی شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر