اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۱۰/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۸۵۹۴

بهره‌برداری از 151 واحد صنعتی طی 9 ماه گذشته در مازندران

ساری رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت که با برنامه‌ریزی دولت تدبیر و امید از ابتدای سال جاری تا پایان آذر 151واحد صنعتی با سرمایه 2هزار و 400میلیارد ریال در مازندران به بهره‌برداری رسید. محمد محمدپورعمران دیروز افزود: با آغاز به کار این واحدهای صنعتی برای یک هزار و 600 نفر شغل ایجاد شد. وی با بیان اینکه تنها در آذر ماه امسال 22واحد صنعتی گشایش یافت، گفت: این واحدها با سرمایه 389میلیارد و 180میلیون ریال و با اشتغالزایی 258نفر بهره‌برداری شد. رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران افزود: این 22واحد در زمینه ساخت مواد پلاستیکی، محصولات فلزی ساختمان و انواع پمپ و کمپرسور و تولیدات محصولات چوبی، قند و شکر، کاغذ و مقوا فعالیت می‌کنند.


سطح زیر کشت گلخانه در کشور بیش از

10 میلیون مترمکعب است

اصفهان مدیرعامل شرکت کارگشای گل و گیاه زنده‌رود اصفهان گفت: سطح زیر کشت گلخانه در کشور بیش از 10میلیون مترمکعب و در استان اصفهان حدود دو میلیون‌متر مکعب و برابر با 20درصد است. محمدعلی امینی دیروز در نشست خبری به مناسبت افتتاح فاز دوم بازار بین‌المللی گل و گیاه سپاهان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سطح استان اصفهان بیش از 250واحد گلخانه‌یی داریم، اظهار کرد: بیشترین گل‌های موجود در این واحدها گل‌های فصلی، آپارتمانی و گل‌های شاخه بریده است. وی با بیان اینکه 10میلیون گلدان گل شب بو در شهرستان خمینی شهر تولید می‌شود، گفت: شهرستان خمینی شهر از بزرگ‌ترین مراکز تولید گل شب بو در سطح کشور است. به گونه‌یی که حتی به خارج از کشور نیز گل شب بوی خمینی شهر صادر می‌شود زیرا گل شب بوی این شهرستان از بوی خاصی برخوردار است.


سالانه ۱۰۰ هزار زندانی آموزش‌های فنی و مهارتی فرا می‌گیرند

یزد مدیرعامل بنیاد تعاون زندان‌های کشور گفت: سالانه ۱۰۰هزار زندانی آموزش‌های فنی و مهارتی را فرا می‌گیرند. رحیم مطهرنژاد دیروز در مراسم راه‌اندازی کارگاه خیاطی بنیاد تعاون زندانیان استان یزد اظهار کرد: یکی از مواردی که می‌تواند در جلوگیری از بازگشت زندانیان به زندان و تکرار جرم جلوگیری کند، داشتن شغل و درآمد مناسب است. وی عنوان کرد: از آنجا که اغلب زندانیان بعد از خروج از زندان با مشکل اشتغال مواجه هستند، تلاش شده آموزش‌های فنی و مهارتی به آنها ارائه شود تا بتوانند به طور مستقل مشغول به فعالیت شوند. مدیرعامل بنیاد تعاون زندان‌های کشور با تاکید بر اینکه رسالت بنیاد تعاون زندانیان کشور، توانمندسازی زندانیان برای بازگشت به جامعه است، عنوان کرد: برای تحقق این امر ابتدا زندانیان با کمک سازمان آموزش فنی‌ و حرفه‌یی و سازمان زندان‌ها آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.


احداث فرودگاه ماکو اقدام جهادی در دوران پساتحریم است

ارومیه مدیرعامل منطقه آزاد تجاری ماکو با بیان اینکه فرودگاه ماکو با بیش از یک‌هزار و 200میلیارد ریال هزینه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: احداث این فرودگاه در خرداد سال 1393 آغاز شد و اقدام جهادی برای توسعه اقتصادی این منطقه در دوران پساتحریم به شمار می‌رود. حسین فروزان دیروز احداث زودهنگام فرودگاه ماکو را مدیون توافق برجام دانست و افزود: تمامی تجهیزات این فرودگاه در امنیت کامل با هزینه‌یی بالغ بر 200میلیارد ریال از اروپا خریداری شده است. وی با بیان اینکه تجهیزات این فرودگاه دارای استانداردهای بین‌المللی است، گفت: توافق برجام موجب افزایش اعتماد کشورهای مختلف جهان به ایران شده و هزینه تمامی تجهیزات فرودگاه ماکو پس از نصب و راه‌اندازی به شرکت اسپانیایی پرداخت شده است.


بدهی 6 میلیارد تومانی آموزش و پرورش خراسان رضوی

مشهد مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: آموزش و پرورش استان 6 میلیارد تومان بدهی آب، برق و گاز دارد. علیرضا کاظمی اظهار کرد: آموزش و پرورش استان 6 میلیارد تومان بدهی آب، برق و گاز دارد و این اداره‌ها هر روز برای قطع خدمات خود به ما نامه می‌فرستند، ما هم به استاندار، فرماندار و... متوسل می‌شویم. وی ادامه داد: در صورتی که پولی وجود دارد و ما بدهی را پرداخت نمی‌کنیم این اداره‌ها می‌توانند ما را محکوم کنند. مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی درخصوص سهم 5 درصدی آموزش و پرورش از عوارض شهرداری‌ها خاطرنشان کرد: با وجود اینکه این موضوع مصوبه شورای آموزش و پرورش بوده و استاندار هم بر آن تاکید کرده است، شورای شهر مشهد مصوبه‌یی دارد که 5 درصد عوارض نوسازی را به آموزش و پرورش پرداخت نکند با وجود این موضوع هنگامی که تراکم کلاس‌ها افزایش می‌یابد و قبض آب، برق و گاز مدارس پرداخت نمی‌شود به ما فشار وارد می‌کنند.


گندم گلستان سر سفره ساکنان 13 استان

گرگان عضو هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 565 هزار و 147تن گندم مازاد بر نیاز مصرف این استان طبق مجوز سازمان مرکزی به مقصد 13 استان کشور برای تامین نیاز ساکنان آنها بارگیری و حمل شده است. حمیدرضا علی‌محمدی دیروز اظهار کرد: این مقدار گندم مازاد بر نیاز استان گلستان از طریق خطوط زمینی و ریلی به مقصد سایر استان‌ها حمل شده است. به گفته وی امسال 80 هزار تن از گندم مازاد بر نیاز گلستان با استفاده از خط ریلی به 5 استان شامل اصفهان، البرز، تهران، خراسان رضوی و مرکزی حمل شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر