خط انتقال گاز قائن-اسفدن-حاجی‌آباد تزریق گاز شد

۱۳۹۵/۱۰/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۸۳۴

خراسان‌جنوبی| مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان‌جنوبی از گازدار شدن خط انتقال گاز قائن-اسفدن-حاجی‌آباد به طول ۹۱کیلومتر خبر داد.

فرشید دشتی در گفت‌وگو با «تعادل» در بیرجند، با اشاره به اتمام عملیات اجرایی خط انتقال گاز قائن- اسفدن-حاجی‌آباد و تزریق گاز آن، اظهار داشت: اجرای خط انتقال گاز مذکور به قطر10 اینچ و طول 91کیلومتر به شرکت گاز استان خراسان‌جنوبی محول شده بود که خوشبختانه با بهره‌برداری از این خط انتقال، ضمن ایجاد ظرفیت توسعه گازرسانی در شهرستان زیرکوه، شهر اسفدن از توابع شهرستان قائنات و شهر حاجی‌آباد در آستانه بهره‌مندی از نعمت گاز طبیعی قرار گرفتند. شایان ذکر است علاوه بر اجرای 91کیلومتر خط انتقال گاز 10 اینچ، 2 ایستگاه حفاظت از زنگ، 5 ایستگاه شیر انشعاب و شیر بین راهی، فرستنده و ‌گیرنده توپک با اعتباری بالغ بر 410میلیارد ریال اجرا شده است.

افضلی‌نسب مسوول دفتر نظارت پروژه گازرسانی اسفدن در مراسم گازرسانی به شهر اسفدن بیان داشت: این پروژه از مهر سال گذشته آغاز و در کمتر از یک‌سال آماده بهر‌برداری شده است.

وی افزود: این پروژه شامل تغذیه شهر اسفدن به متراژ 6210متر تغذیه فولادی و شبکه توزیع داخل شهر به متراژ 33525متر پلی‌اتیلن است.

افضلی‌نسب از نصب 790 انشعاب خانگی در اسفدن خبر داد و گفت: شبکه داخلی شهر اسفدن حداکثر تا دو هفته دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر