اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۰۹/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۲۵۲

بازسازی شبکه‌های 602 روستای مازندران

ساری ‌مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران از بازدید نماینده توانیر از پروژه‌های بند (ه) تبصره 6 قانون بودجه سال 95 کشور در مازندران خبر داد. قاسم شهابی گفت: جمشید ارقامی به عنوان نماینده توانیر از پروژه‌های در دست اقدام شرکت توزیع برق مازندران بازدید و ضمن مثبت ارزیابی کردن پروژه‌ها رهنمودهای لازم ارائه کردند.

وی خاطرنشان کرد: برابر بند (ه) تبصره 6 قانون بودجه سال 95 کشور، وزارت نیرو موظف است، علاوه بر دریافت بهای برق به ازای هر کیلووات ساعت برق فروخته شده، مبلغ سی (30) ریال به عنوان عوارض برق در قبوض مربوطه درج و از مشترکان برق به استثنای مشترکان خانگی روستایی و چاه‌های کشاورزی دریافت کند. وجوه حاصل به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود و حداکثر تا سقف 7هزار میلیارد ریال صرفا بابت حمایت از توسعه و نگهداری شبکه‌های برق روستایی و تولید برق تجدیدپذیر و پاک توسط شرکت توانیر هزینه می‌شود. مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران افزود: برهمین اساس 4هزار و 413مشترک جدید به تعداد مشترکان حوزه توزیع برق مازندران افزوده می‌شود.


موفقیت در یازدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم وزارت نیرو

اراک ‌ مبین صحاف‌کاشانی مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان خنداب موفق به کسب رتبه اول در رشته قرائت، ترتیل و زهره‌بندی از همکاران شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی موفق به کسب رتبه دوم در رشته تحقیق موضوعی یازدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن وزارت نیرو شدند. به گزارش روابط‌عمومی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی مسابقات سراسری قرآن وزارت نیرو ویژه کارکنان و همسران کارکنان شرکت‌های تابعه و وابسته به وزارت نیرو هر 2سال یک بار برگزار می‌شود و در آذرماه سال جاری نیز این دوره از مسابقات در شهر یزد برگزار شد. روابط‌عمومی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی ضمن تصریح این موضوع که همکاران این شرکت همواره موفق به کسب رتبه در رشته‌های گوناگون مسابقات قرآنی وزارت نیرو می‌شوند، این موفقیت را به ایشان، مدیرعامل، شورای فرهنگی و دینی و کارکنان شرکت تبریک می‌گوید.


انعقاد تفاهمنامه با دانشگاه‌های استان

اراک ‌تفاهمنامه پژوهشی و تحقیقاتی بین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه استان مرکزی و برخی دانشگاه‌های استان منعقد شد. به گزارش روابط‌عمومی منطقه استان مرکزی، طی یک مراسم تفاهمنامه تحقیقاتی، پژوهشی و فناوری بین منطقه استان مرکزی و نمایندگان و معاونان پژوهشی دانشگاه‌های صنعتی اراک، آزاد اسلامی واحد فراهان و آزاد اسلامی واحد ساوه به امضا رسید. در ابتدای این مراسم عبداله گیتی‌منش مدیر منطقه استان مرکزی به معرفی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران و رسالت آن در امر سوخت‌رسانی پرداخت و ابراز امیدواری کرد که بتوان با تعامل و استفاده از ظرفیت‌های علمی، پژوهشی، فنی و آزمایشگاهی دانشگاه‌های موجود در طراحی پروژه‌ها و مسائل مهم شرکت اقدامات مفیدی انجام داد. در ادامه علی چنانی دبیر جلسه گزارشی از عملکرد واحد پژوهش و سایت مربوطه و همچنین حمایت‌های شرکت از پایان‌نامه‌های دانشجویی در سطح کارشناسی‌ارشد و دکترا ارائه داد و سپس نمایندگان دانشگاه‌ها و دیگر اعضای پژوهش منطقه نقطه نظرات خود را بیان و در پایان تفاهمنامه‌های موجود به امضای مدیر منطقه و نمایندگان دانشگاه رسید و سپس به خاطر هفته پژوهش از نمایندگان دانشگاه‌های حاضر در جلسه با ارائه لوح تقدیر و کتاب تجلیل به عمل آمد.


اختصاص ۱۸میلیارد اعتبار به شهرداری

خرم‌آباد ‌مدیرکل امور مالیاتی استان لرستان از اختصاص ۱۸ میلیارد تومان اعتبار از محل مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری خرم‌آباد خبر داد. محمدرضا محمدی در جلسه علنی شورای شهر خرم‌آباد با اشاره به اینکه سهمی از مالیات بر ارزش افزوده متعلق به شهرداری‌هاست، اظهار داشت: تاکنون ۷ مرحله فراخوان مالیات بر ارزش افزوده داده‌ایم. وی با بیان اینکه در سال ۹۴ بالغ بر ۲۸میلیارد تومان اعتبار از محل مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌های شهرستان خرم‌آباد داده‌ایم، تصریح کرد: این اعتبار مربوط به شهرهای خرم‌آباد، بیران شهر، زاغه، سپیددشت و دهیاری‌ها می‌شود. مدیرکل امور مالیاتی استان لرستان یادآور شد: از این میزان اعتبار ۲۱میلیارد تومان به شهرداری خرم‌آباد اختصاص یافته است.


آغاز ساخت پتروشیمی دهدشت

کهگیلویه و بویراحمد پس از 9 سال وقفه

یاسوج ‌ عملیات اجرایی ساخت پتروشیمی دهدشت پس از 9 سال وقفه با همت دولت تدبیر و امید در دشت کلاچو در شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد. عملیات خاکبرداری پتروشیمی دهدشت بعد از سال‌ها وقفه با انتخاب پیمانکار، از دیروز (دوشنبه) آغاز شد. نماینده شهرستان کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی در آیین آغاز اجرای این طرح اظهار داشت: عملیات خاکبرداری پتروشیمی دهدشت با اعتبار 220میلیارد ریال آغاز شد. عدل هاشمی‌پور بیان کرد: براساس پیش‌بینی‌ها عملیات خاکبرداری طی یک‌سال انجام می‌شود. بعد از عملیات خاکبرداری احداث ساختمان‌های غیرصنعتی نیز آغاز خواهد شد. هاشمی‌پور افزود: طرح پتروشیمی دهدشت کهگیلویه و بویراحمد در سه فاز پیش‌بینی شده است. وی گفت: با همکاری شرکت هلدینگ خلیج‌فارس روند اجرای این طرح به خوبی انجام می‌شود.


حریم راه‌های مازندران در محاصره ساخت وسازهای غیرمجاز است

ساری ‌مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌یی مازندران گفت: ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حریم راه‌های اصلی این استان، طرح توسعه راهسازی را با بن‌بست مواجه کرده است. احمد آفرین محمدزاده روز دوشنبه در آستانه روز راهداری (اول دی ماه) در جمع خبرنگاران در ساری تعداد ساخت وسازها در حریم جاده‌های مازندران را بیش از 500 هزار واحد تجاری، مسکونی و کارگاهی اعلام کرد که بیشتر آنها فاقد مجوز قانونی هستند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر